Google Algoritmus frissítés: megérkezett a "hasznos tartalmak" frissítése

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Itt a Google „hasznos tartalmak” frissítése

Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

A Google augusztus 25-én kezdte el bevezetni az új „hasznos tartalmak” frissítését, amelyet egy héttel korábban jelentett be. A frissítés egy egész webhelyre kiterjedő jelzés.

Google Algoritmus frissítés

A frissítés az olyan webhelyeket célozza meg, amelyek tartalmai nem kielégítőek, vagy szimplán nem elég hasznosak a Google szemében – ezek azok a tartalmak, amiket első sorban a keresőmotoroknak szántak a készítőik, nem pedig az olvasóknak.


A Google bejelentése szerint a frissítés 25-én kezdődő bevezetése akár két hetet is igénybe vehet. Az előbbi linken az is látható lesz, amikor a frissítés befejeződik.

 

Mi a teendő, ha téged is érint a frissítés?

A Google több kérdést is felsorolt, amelyet a webmesterek feltehetnek maguknak a tartalmaikkal kapcsolatban, például:
•    Van-e cégednek vagy webhelyednek meglévő vagy tervezett közönsége, akik hasznosnak találnák a tartalmat, ha közvetlenül hozzád fordulnának?
•    Van elsődleges célja webhelyednek?
•    Inkább csak összefoglalod azt, amit mások már korábban elmondtak a nélkül, hogy bármilyen értéket adnál hozzá a tartalomhoz?
•    A tartalmaid elolvasása után úgy érzik a felhasználók, hogy új keresést kell indítaniuk, hogy jobb információkra lelhessenek más forrásokból?
•    Egy konkrét szómennyiséget próbálsz elérni, mert azt hallottad vagy olvastad, hogy a Google-nak van egy preferált szómennyisége? (Nem, nincs ilyenünk)

 

Ha téged is érint a frissítés, akkor előfordulhat, hogy hónapokba telik majd, mielőtt visszanyerhetnéd korábbi rangsorolásodat. Ehhez azonban folyamatosan frissítened kell meglévő tartalmaidat is a mellett, hogy új, minőségi tartalmakat készítesz olvasóid számára.

 

További tudnivalók a Google hasznos tartalmakkal foglalkozó frissítéséről

A Google szerint az új hasznos tartalmakkal foglalkozó frissítés kifejezetten „olyan tartalmakat céloz meg, amelyeket első sorban úgy készítettek el, hogy jól rangsoroljanak a keresőmotorokban, nem pedig úgy, hogy hasznosak, tájékoztatók legyenek az emberek számára”. A frissítés célja tehát az, hogy a felhasználók jó minőségű tartalmakat találhassanak a Google segítségével.
A keresőóriás azokat a tartalmakat szeretné megjutalmazni, amelyeket embereknek írtak és amelyek tényleg hasznos, értékes információkat biztosítanak olvasóik számára.


Az első sorban keresőmotorokra optimalizált tartalmakról nem most hallhattunk először – a téma egyre több helyen felütötte a fejét mind a közösségi médián, mind pedig más területeken. Röviden arról van szó, hogy a felhasználókat kifejezetten zavarja, hogy a keresések első találatai nem azért kerülnek előkelő pozíciókba, mert hasznosak, hanem azért, mert így optimalizálták őket.
A Google szerint mindez egy folyamatosan zajló erőfeszítés része, amelynek célja csökkenteni a rossz minőségű tartalmak számát, és fellelhetőbbé tenni a hasznos, hiteles tartalmakat a felhasználók számára.

 

Ha tehát a napokban jelentős változásokat veszel észre tartalmaid rangsorolásában, akkor meglehet, hogy ez az oka. Arról azonban nem esett szó, hogy a frissítés a magyar nyelvű tartalmakat is érinti-e.
 

Gyakori kérdések

Mennyi?

42

Mit céloz meg az új algoritmus frissítés?

A frissítés az olyan webhelyeket célozza meg, amelyek tartalmai nem kielégítőek, vagy szimplán nem elég hasznosak a Google szemében.

Mire érdemes ügyelni, ha szeretnél sikert elérni a SEO-ban a frissítés után?

A frissítés célja az, hogy a felhasználók jó minőségű tartalmakat találhassanak a Google segítségével, ezért a legfontosabb, hogy ilyeneket prezentálj.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!