Fontos változásra kell figyelnie minden hirdetőnek: 2025. október 1-jétől új uniós szabályok lépnek életbe a politikai tartalmú hirdetések kezelésére. A Google Ads felhasználóinak mostantól nyilatkozniuk kell arról, hogy futtatnak-e politikai jellegű kamp...
A Google szemüveg, a mobiltelefonokhoz hasonlóan ismét megváltoztatja az életet?
Forradalmi változás előtt a Világ? Amióta megjelent a Google Glass azaz a Google Androidos szemüvege, parázs viták alakultak ki róla: személyiségi jogokat sért, korlátlan hatalomhoz juttatja a Google-t, mondják az ellenzők. Kétségtelenül kényelmes és hatékony eszköz a mindennapokban, hiszen a kezünk használata nélkül, akár észrevétlenül tudunk videókat, képeket rögzíteni, ezeket akár azonnal meg is osztani, vagy elküldeni valakinek. Egy beszélgetés közben rá tudunk keresni a beszélgetés tárgyára, arról információkat szerezve, felhasználva a beszélgetés közben, hatalmas előnyre téve szert a vitapartnerrel szemben. Van egy Google Android reklám, amelyben a srác csajozásra használja fel a szemüveget, a beszélgetés közben rákeresve a felmerülő témákra. Így igazán könnyű lehet elbűvölni egy lányt, milyen intelligens és tájékozott lehetsz a Világhálóval a szemed előtt. Sőt, akár videó telefonálhatsz is, tehát akár élő ember is segíthet neked. Nos, nézzük meg, mit is tud a Google Glass, azaz a Google Szemüveg.
A Google bepillantást enged, milyen is a Google Glass használat közben
Az okostelefonok és tabletek már ott vannak a mindennapjainkban, de merre is tart gyorsan fejlődő virtuális világunk, mi lehet a következő nagy dobás? A pálya legnagyobb játékosai szerint – Apple és google –a jövő a „felvehető” számítástechnikai eszközöké. Az Apple a hírek szerint egy okos óra fejlesztésébe kezdett, miközben a google előbbre tart: okos szemüvegének prototípusa már bemutatásra került. De miért is nagy dobás egy ilyen okos szemüveget viselni?
Ha szeretnéd komplexen látni, mi kell honlapod hatékony üzemeltetéséhez, gyere el tanfolyamunkra, ahol mindezt részleteiben elemezzük! Részletek ide kattintva!
Ezidáig csak találgathattunk mire is lesz képes egy ilyen eszköz. Íme néhány, ízelítőként bemutatott lehetőség az alkalmazásáról képekben:
Chatelés a Google Glass-al
Navigáció a Google szemüveggel
A Wikipédia böngészése a Google Glass segítségével
Youtube a Google szemüvegen
Lehet, hogy a Google szemüveg lesz a jövő nagy dobása? Ha a képeket nézzük, még el is hihetjük. A szemüveg beszédvezérelt, és az Okay, Glass kifejezésre olyan szolgáltatások aktiválódhatnak, mint amilyen a videó chat, a navigáció, fotózás, közösségi megosztás, vagy keresőeredmények megjelenítése adott témában.
Maga a felület valóban letisztult és természetes, ami meglehet, hogy valóban azt vetíti elő, hogy ezek a hordható eszközök lesznek nemsokára az első számú kütyüjeink, okostelefonjainkat helyettesítendő.
Azonban az is fontos szempont, hogy hogyan néz ki az ember egy ilyen szemüvegben és valószínűleg ez a legnagyobb kihívás a termékkel kapcsolatosan. A szemüveg designja valóban elegáns, már amennyire egy számítógép a fejünkön elegáns lehet.
De, annak ellenére, hogy a megszállottak azonnal ráugranak erre az újdonságra is, azért jobb, ha az átlagos felhasználókra is gondolnak majd, akiket meglehet, zavarna, ha úgy néznének ki, mint egy Star Trek szereplő nem is olyan távoli rokonai.
A Goolge teljes videója már elérhető a termékkel kapcsolatosan. A Google Glass 2014-nél előbb biztosan nem jelenik meg a piacon.
Elszemélytelenedő világot hoz a Google Glass?
Már most is sokszor látjuk, hogy a fiatalok ahelyett, hogy egymással játszanának, beszélgetnének, ülnek egymás mellett, és a telefonjaikat nyomkodják. Az okostelefonok fejlődésével az Internet már ott van minden gyerek zsebében. Facebook, játékok, chat stb. Édesanyám mindig rám szól, ha a lányommal átmegyünk hozzá, és ahelyett, hogy a családdal foglalkoznék, éppen közösségi médiázok. De ehhez legalább elő kell venni a telefont. A Google Glass ezt is leegyszerűsíti, hiszen beszélgetésünk közben is netezhetünk, a másik észre sem veszi. De gondoljunk bele abba is, hogy felvételt készíthetünk olyan helyen is, ahol egyébként tilos kamerázni, fotózni. Strand, öltözők, múzeumok, színház stb. Mindezt a szemüvegünkkel… Nos, hogy megváltoztatja-e a világot a Google szemüvege, az nem kérdés, csak a kérdés az, hogyan…. Szerinted?
Kiemelt területeink
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.
A weboldal sütiket használ
Jobban személyre tudjuk majd szabni a weboldal funkcióit.
Ez nem érinti a termékeink funkcióit.
Cookie-k használatával más vállalatok adatokhoz jutnak majd rólad.
Ez nem érinti a termékeink funkcióit.
Cookie-k használatával más vállalatok adatokhoz jutnak majd rólad.
Előfordulhat, hogy a weblap egyes funkciói nem fognak megfelelően működni.
A böngésződ vagy az eszközöd is kínálhat olyan beállításokat, amelyek segítségével eldöntheted, hogy be legyenek-e állítva a böngészőhöz cookie-k, illetve törölheted őket. Ezek a lehetőségek böngészőnként eltérnek, és fejlesztőik mind a rendelkezésre álló beállításokat, mind azok működését bármikor megváltoztathatják. 2020. október 5-i állapot szerint az alábbi hivatkozásokon találhatsz további információt a népszerű böngészőkben kínált beállítási lehetőségekről. A Facebook-termékek egy bizonyos része esetleg nem működik megfelelően, ha letiltottad a böngészőkben a cookie-kat. Fontos tudni, hogy ezek a beállítási lehetőségek eltérnek a Facebook által kínált beállítási lehetőségektől.
- Google Chrome
- Internet Explorer
- Firefox
- Safari
- Safari Mobile
- Opera