Öt módszer, amelyekkel javíthatod Google Cégem fiókod rangsorolását
Öt módszer, amelyekkel javíthatod Google Cégem fiókod rangsorolását
Hogyan tudsz előre jutni a Google Cégem oldaladdal a Google találati listáján, hogyan függ össze a SEO, a keresőoptimalizálás és a Cégem oldalad.
Pár hete írtam arról, miért fontos a keresőoptimalizálás mellett az, hogy a Google cégem fiókod is optimalizált legyen. Röviden összefoglalva, vannak olyan esetek, amikor a SEO semmit nem ér, hiszen a Google cégem fiókból származó adatokat adja fel előrébb, vagy láthatóbb helyen a Google. A teljes cikket ITT olvashatod el.
Ha elolvastad korábbi cikkemet, egyértelmű, miért fontos az előkelő rangsorolás a Google cégem fiókoddal is. Nézzük tehát, mi kell ehhez!
1. Cégjegyzék
Az előkelő rangsoroláshoz elengedhetetlen hogy a Google meggyőződjön arról, hogy vállalkozásunk valódi. A Google ehhez megvizsgálja, hogy a cég neve, címe és telefonszáma (Name, Address, Phone number – NAP) milyen gyakorisággal található meg az interneten. Ez a módszer pontosan úgy működik, mint a keresőoptimalizáláshoz (SEO) használt visszahivatkozások más weboldalakról. Minél többször találhatók meg ezek az adatok az interneten, annál jobb rangsorolást érhetünk el.
2. Összehangolt NAP adatok
A NAP adatoknak minden forrásban aktuálisnak és egyezőnek kell lenniük a Google Cégem fiókban megadott adatokkal, különben a Google robotjai összezavarodhatnak.
Ennek biztosításához időnkénti személyes felmérésre lesz szükség. Keressünk rá cégünkre a weben és ellenőrizzük, hogy azokon az oldalakon, amelyeken a NAP adatok szerepelnek, valós és friss információk vannak megadva. Amennyiben elavult cégnevet, címet vagy telefonszámot vélünk felfedezni, vegyük fel a kapcsolatot az oldal üzemeltetőivel és kérjük az adatok frissítését. Ilyenkor minden más adatot, például az email címet is érdemes ellenőrizni, még ha ezek nem is számítanak közvetlenül a Cégem fiók rangsorolásánál.
3. NAP a weboldalon
A cég nevét, címét és telefonszámát természetesen saját weboldalunkon is fel kell tüntetnünk. Egyesek szerint érdemes a fejlécbe vagy a lábjegyzetbe is elhelyezni ezeket az adatokat, így minden aloldalon megjelennek majd. Valójában teljesen elfogadható ha egy külön „Kapcsolat” aloldalra írjuk ki a NAP-ot és minden más elérhetőséget. A Schema sablon használata itt külön előnyt jelenthet, ezért javasolt minden esetben alkalmazni. Ha nem tudod mi ez, kérdezd meg webprogramozódat, ő segíteni fog. Ha tényleg ért ahhoz, amit csinál…
4. Beágyazott Google Térkép a weboldalon
Ha van még valami, amit fontos elhelyezni a „Kapcsolat” aloldalon, az egy beágyazott interaktív Google Térkép, a Cég fiókjának adataival. Ez segít a Googlenak megerősíteni, hogy a cég valóban a fiókban megjelölt földrajzi címen található.
Ezt könnyedén megtehetjük, ha a Google Térképen rákeresünk cégünk nevére, majd ha megtaláltuk a térképen, kattintsunk rá a névre, hogy oldalt megjelenjenek a hozzá tartozó adatok. A bal felső sarokban (a keresősáv bal oldalán) három rövid vonalat látunk. Kattintsunk rá ezekre a vonalakba, majd a megnyíló menüben keressünk meg a kis láncszem-ikont, ami a link megosztását illetve beágyazását jelzi. Ezen keresztül hozzájuthatunk a beágyazó-kódhoz, amit elhelyezhetünk weboldalunkon.
5. Értékelések
Az értékelések rendkívül fontosak a cég Google fiókja hitelességének növeléséhez. A Google is sokkal jobban „bízik,” és nagyobb valószínűséggel is mutatja majd a találatok között egy olyan Cég profilját, aminek több tucat értékelése van, mint egy olyanét, aminek egy sem.
A rangsorolás kiértékelése
Ha a fentiek ellenére még mindig nem sikerült magasabb helyezést elérnünk, akkor valószínűleg több oldalon kell, hogy feltüntettessük NAP adatainkat.
Nézzünk utána, hogy a konkurens cégek adatai mely oldalakon vannak elhelyezve. Keressünk rá a cég nevére és figyeljük meg, hogy például mely online linkgyűjtő oldalakon jelennek meg. Ha tehetjük, mi is reprezentáljuk magunkat ezeken a felületeken.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.