A Xiaohongshu (Little Red Book) a közösségi média és az e-kereskedelem ötvözésével forradalmasította a vásárlási élményt. Ez a platform nemcsak közösségi médiaként működik, hanem online piactér is, amely inspirációt adhat a magyar webáruházak számára. Hog...
Itt van a Google új közösségi oldala a Google Plus helyett, a Google Cégem!
Közösségi platformmá alakította a „Követés” gomb a Google Cégemet, ezzel egy új taktikával támad a közösségi média fronton a keresőóriás. Ezúttal sokkal jobb taktikával, mint a Google Plus idején!
 
													
				Tavaly októberben szép csendben egy új funkcióval bővült a Google Cégem szolgáltatás, ami bizonyos értelemben továbbviszi a Google+ hagyatékát a platformon. Bár a google plus megszűnik, de ezzel az új iránnyal egy teljesen más oldalról közelíti meg a google a közösségi médiumok világát. Sokkal jobban.
Amikor anno megjelent a google plus több és IWIW-ezés, Facebookozás és MySpaceezés után úgy gondoltam, ezt soha nem fogom használni. Annyira más, annyira bonyolult volt azokhoz képest. Sokan gondolták így 2019 tavaszán a Google Plus története véget is ért. Voltak projektek, melyeket a Google sikertelennek nyilvánított, és bezárt, de a közösségi médiumok világát nem adhatja fel. Ezért egy új, eredeti és sokkal szimpatikusabb ötlettel állt elő. Onnan közelíti meg a felhasználókat, ahonnan ők is ismerik a Google-t. Google fiókja márpedig majdnem mindenkinek van, ha más miatt nem, a Gmail végett biztosan. A Google Térképet is mindenki használja, így kitűnő az ötlet, hogy egyesítsük a facebook, a Tripadvisor és a Foursquare képességeit a google Térképen. Itt adjunk lehetőséget a cégeknek (akik aztán majd fizetnek a Googlenek a jobb láthatóságért) hogy oldalakat hozzanak létre, és azokat kezeljék. Adjunk lehetőséget a népnek, akik ezt követik illetve értékelik. Itt tart ma a Google Cégem.
Akik gyakran használják az alkalmazást mobiltelefonon, azok felfigyelhettek egy kis „Követés” gombra, amely a cégek adatlapján jelenik meg. Ez a gomb eleinte csak Android rendszereken volt elérhető, és habár a Google a bejelentésben nem tett említést arról, hogy iOS rendszerekre is megérkezik-e majd a funkció, biztosak lehetünk benne, hogy az Apple felhasználók sem maradnak majd ki a mókából.
Eleinte nem is minden országban volt elérhető a Követés gomb, de ezen országok listáját is igyekszik bővíteni a Google – többek között Magyarországon is találkozhatunk már vele. Érdemes továbbá megjegyezni, hogy a funkcióhoz egy frissített Google Térkép alkalmazásra van szükség a telefonon.
Szóval mit csinál a Követés gomb a Google Cégem oldaladon?
Amikor egy felhasználó rábök a Követés gombra Google Cégem adatlapodon, akkor az ide posztolt bejegyzéseid megjelennek majd neki a Térkép alkalmazás „Neked” felületén. Korábban, ha egy felhasználó látni szerette volna ezeket a bejegyzéseket, akkor a konkrétan rá kellett keresnie céged adatlapjára (ami a Térképen vagy a Tudáspanelen jelent meg).
Elemezzük céged online marketing kommunikációját, feltárjuk a hibákat, mérhető célokat tűzünk ki, és közösen elérjük azokat! Kérd ajánlatunkat online marketing stratégia kialakítására MOST!
A Neked felületen egyébként javasolt helyi cégek jelennek meg a felhasználónak a személyes keresési és vásárlási előzményei alapján. A követés funkciónak köszönhetően a felület lehetőséget nyújt arra, hogy a cégek egy újabb csatornán érhessék el közönségüket.
Érdemes megjegyezni, hogy mélyen a Google Térkép androidos verziójának beállításai között (Beállítások > Értesítések > Emberek és helyek) van egy „Személyes vonatkozású helyek” opció, amivel valószínűleg az állítható be, hogy a követett helyek frissítéseiről értesítéseket kapj-e. Ez alapértelmezettként be van kapcsolva, de azért jó tudni róla.
Mit tegyenek a cégek?
Érdemes tehát megnyitnod Google Cégem adatlapodat, és vetni egy alapos pillantást arra, hogy hogyan is kezeled bejegyzéseidet a platformon. A Google Cégem szolgáltatást egyre több vállalat használja, méghozzá aktívan. Ha szeretnél releváns maradni, akkor neked is okot kell adnod a felhasználóknak arra, hogy kövessék adatlapodat – akárcsak a Facebookon, vagy bármilyen közösségi médián tennéd. Amennyiben Google Cégem fiókod kezelését szakemberekre szeretnéd bízni, vedd fel velünk most a kapcsolatot, segítünk! Kattints IDE most!
Apropó facebook – a Google Cégem „Neked” felületén egyelőre könnyű érvényesülni, mert egyrészt nem olyan telített tartalmakkal, másrészt pedig nem egy olyan számító algoritmus uralja, mint a legtöbb nagyobb közösségi hálózaton.
Kétségtelen, hogy a Google még nem adta fel a küzdelmet egy globális közösségi hálózatért, csak éppen most új taktikával próbálkozik: ahelyett, hogy egy teljesen új platformot jelente be (mint azt a Google+ esetében tette), egy meglévő, sikeres, hasznos termékét formálja át „közösségibb” jellegűvé.
 
 
			 
				 
				 
				 
					 
					