Az egészségügyi szolgáltatások digitalizációja évek óta zajlik, de az elmúlt néhány évben a mesterséges intelligencia (AI) megjelenése új szintre emelte ezt a folyamatot. A fogászat különösen érzékeny terület, hiszen itt a technológia nem csupán a szakmai...
Ingyenes gyakorlópéldát biztosít a Google az Analytics eszközéhez
Gyakorlat teszi a mestert, szól a mondás. Valóban, a legegyszerűbben úgy sajátíthat el az ember valamit, ha minél többször gyakorolja azt, de mi van akkor, ha egyszerűen nincs meg rá a lehetőség? Most van! Érdemes kihasználnod.
 
 
													
				Nézzünk meg egy konkrét példát. Egy új vállalkozást készülsz indítani, amihez természetesen egy webhelyre is szükséged lesz. Ha pedig van egy webhelyed, akkor annak a teljesítményét is mérned kell, hiszen másképpen nem tudod majd eldönteni, hogy mit érdemes így folytatni, és mi pénzkidobás.
Ebben a google Analytics eszköze segíthet neked, de egy friss webhelyen hónapok is eltelhetnek, mire elegendő hasznos információt gyűjtesz majd be – az első heteken jó, ha néhány tucat látogató néz rá oldalaidra.
Ha azonban nem tudod, hogy hogyan értelmezd a google Analytics felületét, és hogyan kezeld a jelentéseit, akkor aztán végképp nem fogod tudni, hogy mit kezdj az adatokkal, még akkor sem, ha már van belőle elegendő.
A Google nagylelkűségének köszönhetően azonban minden felhasználó számára elérhető egy nyilvános, valódi adatokkal rendelkező Analytics fiók, aminek segítségével megismerkedhetsz az eszközzel.
Mielőtt azonban rátérnénk erre, szükség lesz némi háttérinformációra arról a webhelyről, aminek az adatait kezelheted a példában – ez a Google Merchandise Store.
Mi az a Google Merchandise Store?
A webhely böngészése során az első gondolatod bizonyra az lesz, hogy mégis KI vásárol Google márkájú felsőket és egyéb árucikkeket? Nos, ha nem lenne piaca ezeknek a termékeknek, akkor bizonyára nem foglalkozna ezzel a szupervállalat. A második kérdés, hogy vajon mennyit is keres ezzel a Google?
Nos, ez az információ teljesen nyilvános, és megtekinthető az üzlet Google Analytics-ében.
Éles gyakorlóadatok a Google-tól
A Google a saját webáruházának valódi adatait teszi elérhetővé a Google Analytics-ben. A felhasználók a gyakorlófiók segítségével a statisztikai eszköz legtöbb funkcióját kipróbálhatják.
Ehhez mindenek előtt egy érvényes (és teljesen ingyenes) Google Analytics fiókra lesz szükséged, amiről ezen a linken tudhatsz meg többet.
Ha megvan a fiókod, akkor ezen a linken tudhatsz meg többet az úgynevezett demófiókról, annak használatáról, és a különböző korlátokról.
A demófiók tehát egy valódi webáruház adatait mutatja, de az eszköz természetesen nem csak ilyen jellegű webhelyekkel kompatibilis – ez csak egy példa. A fiókban többek között a következő adatokat tekintheted meg:
- forgalom forrásával kapcsolatos adatok: Ezek azt mutatják, hogy honnan érkeznek webhelyedre a látogatók, például a Google keresőjéből, közösségi platformokról, hirdetésekből, stb.
- Tartalomadatok: Megnézheted azt is, hogy a látogatók hogyan viselkednek, azaz milyen műveleteket végeznek a webhelyeden. Például hogy milyen oldalakat néznek meg, melyik oldalon mennyi időt töltenek, melyik oldalról melyikre mennek át, és még rengeteg mást is.
- Tranzakciós adatok: A példában a Google webáruházának pénzügyeit nézheted meg, egészen konkrétan azt is, hogy mennyi bevétele származik a Google-nak az online vásárlásokból.
A demófiók felhasználói mind megtekintési és analitikai hozzáférést kapnak, tehát megnézhetik a jelentéseket, szűrőket alkalmazhatnak, szegmenseket készíthetnek, és így tovább. Természetesen nem kap mindenki adminisztrátori jogokat a fiókhoz, de rengeteg felhasználói funkció teljes mértékben használható.
Rengeteg érdekességet kipróbálhatsz, és az egészben a legjobb, hogy nem szimulált, hanem teljesen valódi adatokkal dolgozhatsz. Megnézheted például a Google webáruház teljes konverziós tölcsérét, vagy hogy melyik termékből adtak el a legtöbbet az elmúlt három hétben.
 
 
			 
				 
				 
				 
					 
					