Ingyenes gyakorlópéldát biztosít a Google az Analytics eszközéhez

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Ingyenes gyakorlópéldát biztosít a Google az Analytics eszközéhez

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Gyakorlat teszi a mestert, szól a mondás. Valóban, a legegyszerűbben úgy sajátíthat el az ember valamit, ha minél többször gyakorolja azt, de mi van akkor, ha egyszerűen nincs meg rá a lehetőség? Most van! Érdemes kihasználnod.
 

Ingyenes gyakorlópéldát biztosít a Google az Analytics eszközéhez

Nézzünk meg egy konkrét példát. Egy új vállalkozást készülsz indítani, amihez természetesen egy webhelyre is szükséged lesz. Ha pedig van egy webhelyed, akkor annak a teljesítményét is mérned kell, hiszen másképpen nem tudod majd eldönteni, hogy mit érdemes így folytatni, és mi pénzkidobás. 

 

Ebben a Google Analytics eszköze segíthet neked, de egy friss webhelyen hónapok is eltelhetnek, mire elegendő hasznos információt gyűjtesz majd be – az első heteken jó, ha néhány tucat látogató néz rá oldalaidra.

 

Ha azonban nem tudod, hogy hogyan értelmezd a Google Analytics felületét, és hogyan kezeld a jelentéseit, akkor aztán végképp nem fogod tudni, hogy mit kezdj az adatokkal, még akkor sem, ha már van belőle elegendő.

 

A Google nagylelkűségének köszönhetően azonban minden felhasználó számára elérhető egy nyilvános, valódi adatokkal rendelkező Analytics fiók, aminek segítségével megismerkedhetsz az eszközzel.

 

Mielőtt azonban rátérnénk erre, szükség lesz némi háttérinformációra arról a webhelyről, aminek az adatait kezelheted a példában – ez a Google Merchandise Store.

 

Mi az a Google Merchandise Store?

Nem sokan tudják – legalább is hazánkban -, hogy a Google egy hivatalos webáruházzal is rendelkezik, ahol saját márkájú (Google, YouTube, stb.) termékeket árusítanak.

 

A webhely böngészése során az első gondolatod bizonyra az lesz, hogy mégis KI vásárol Google márkájú felsőket és egyéb árucikkeket? Nos, ha nem lenne piaca ezeknek a termékeknek, akkor bizonyára nem foglalkozna ezzel a szupervállalat. A második kérdés, hogy vajon mennyit is keres ezzel a Google?

 

Nos, ez az információ teljesen nyilvános, és megtekinthető az üzlet Google Analytics-ében.

 

Éles gyakorlóadatok a Google-tól

A Google a saját webáruházának valódi adatait teszi elérhetővé a Google Analytics-ben. A felhasználók a gyakorlófiók segítségével a statisztikai eszköz legtöbb funkcióját kipróbálhatják.

 

Ehhez mindenek előtt egy érvényes (és teljesen ingyenes) Google Analytics fiókra lesz szükséged, amiről ezen a linken tudhatsz meg többet.

 

Ha megvan a fiókod, akkor ezen a linken tudhatsz meg többet az úgynevezett demófiókról, annak használatáról, és a különböző korlátokról.

 

A demófiók tehát egy valódi webáruház adatait mutatja, de az eszköz természetesen nem csak ilyen jellegű webhelyekkel kompatibilis – ez csak egy példa. A fiókban többek között a következő adatokat tekintheted meg:

  • Forgalom forrásával kapcsolatos adatok: Ezek azt mutatják, hogy honnan érkeznek webhelyedre a látogatók, például a Google keresőjéből, közösségi platformokról, hirdetésekből, stb.
  • Tartalomadatok: Megnézheted azt is, hogy a látogatók hogyan viselkednek, azaz milyen műveleteket végeznek a webhelyeden. Például hogy milyen oldalakat néznek meg, melyik oldalon mennyi időt töltenek, melyik oldalról melyikre mennek át, és még rengeteg mást is.
  • Tranzakciós adatok: A példában a Google webáruházának pénzügyeit nézheted meg, egészen konkrétan azt is, hogy mennyi bevétele származik a Google-nak az online vásárlásokból.

 

A demófiók felhasználói mind megtekintési és analitikai hozzáférést kapnak, tehát megnézhetik a jelentéseket, szűrőket alkalmazhatnak, szegmenseket készíthetnek, és így tovább. Természetesen nem kap mindenki adminisztrátori jogokat a fiókhoz, de rengeteg felhasználói funkció teljes mértékben használható.

 

Rengeteg érdekességet kipróbálhatsz, és az egészben a legjobb, hogy nem szimulált, hanem teljesen valódi adatokkal dolgozhatsz. Megnézheted például a Google webáruház teljes konverziós tölcsérét, vagy hogy melyik termékből adtak el a legtöbbet az elmúlt három hétben.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!