Google Analytics 4: mit kínál az új Analytics platform?

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Mit kínál az új Google Analytics 4?

Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Egyes felhasználók számára már elérhetővé vált a Google Analytics eszközének új, 4-es verziója, ami többek között prediktív adatokat, a Google Ads-szel való szorosabb integrációt, eszközök közötti mérési funkciókat és egyéb hasznos funkciókat hozott.

Google Analytics 4

Az október közepén bejelentett frissítés a Google „Alkalmazás + internetes tulajdonok” koncepciójához kapcsolódik, ami már 2019-ben megjelent, és egy óriási lépés volt a webhelyanalitika új irányába. Ezzel minden marketinges és cégvezetőnek meg kell ismerkedni, tartani a lépéseket! Ha úgy érzed, nincs rá kapacitásod hogy az ilyen újdonságodra is Te ügyelj, vedd fel velünk a kapcsolatot bizalommal IDE kattintva, és rakjuk rendbe online megjelenésed együtt! 

 

 

Lássuk, hogy milyen újításokat kínál a Google Analytics 4.

 

Mesterséges intelligenciával összeállított betekintések és előrejelzések

A gépi tanulással összeállított jelentések nem számítanak újdonságnak az Analytics rendszerében, azonban az új verzióval tovább bővült ez a funkcionalitás. A Google Analytics 4 immáron képes lehet automatikusan értesíteni a webmestereket a kialakulófélben lévő trendekről, például ha egy termékükre hirtelen megnő a kereslet.

 

A technológia persze másra is hasznos lehet, például megjósolhatja az érdeklődők lemorzsolódását, vagy hogy mekkora bevételre számíthat a cég egy adott ügyfélszegmenstől. Ezek a betekintések segíthetnek a marketingeseknek megjósolni ügyfeleik lépéseit, vagy épp kiválasztani, hogy mely közönségeket lenne érdemes megcélozniuk.

 

Szorosabb integráció a Google Ads adataival

A marketingesek új közönségeket készíthetnek látogatóikból (és kezelhetik is ezeket) akár az internetes felületen, akár az alkalmazáson keresztül. Ha egy felhasználó felkerül egy minősített listára, mert elvégzett egy lépést az interneten, majd később lekerül arról, mert vásárolt egy terméket az alkalmazáson keresztül, a lista automatikusan frissül, hogy az adott felhasználó ne kapjon több remarketing hirdetést.

 

Az új Google Analytics továbbá a YouTube-os megtekintésekről is jelentést kínál majd, mind a webről, mint az alkalmazáson keresztül.

 

Az ügyfelek életútjához igazított jelentések

Az Google Analytics 4 egyik legfontosabb újítása, hogy egészen másképpen rendezi a jelentéseket. Lényegében arról van szó, hogy a jelentések most már az ügyfelek életútja szerint szerepelnek az Analytics felületén, ami megkönnyíti a marketingesek számára, hogy az ügyfelek utazásának minden szakaszát részletesen kielemezhessék.

 

Az Ügyfélszerzés jelentésben megtekinthető például, hogy milyen csatornák vonzanak be új ügyfeleket, majd az Elköteleződés és Megtartás jelentésekben látható, hogy milyen lépéseket tesznek ezek az ügyfelek, illetve, hogy maradnak-e a konverziót követően.

 

Az új felépítés célja, hogy a marketingesek egy átfogóbb képet lássanak arról, hogy hogyan viselkednek az ügyfelek webhelyeiken, akár eszközökre, akár csatornákra lebontva. A marketingesek továbbá megadhatják saját felhasználói azonosítójukat, vagy engedélyezhetik a Google-jeleket is, hogy összevonhassák a különböző eszközöket használó felhasználókat a jelentésekhez illetve a hirdetések célzásához.
 

 

Eseménykövetés kódolás nélkül

Az új kódmentes funkciók megkönnyítik a webhelyen és alkalmazásokban végzett lépések nyomon követését a marketingesek számára, méghozzá valós időben. Ide tartoznak többek között az oldalgörgetések, vagy épp a videólejátszások is. Mindez a Google Címkekezelő nélkül is lehetséges.

 

A felhasználói adatok aprólékosabb kezelése

A Google Analytics 4 olyan opciókat is kínál, amelyek segítenek a hirdetőknek igazodni a GDPR-ban illetve a CCPA-ban megfogalmazott szabályokhoz.

 

A „Beleegyezés mód” azon webhelyek számára készült, amelyeknek felhasználói engedélyre van szükségük, hogy analitikai adatokat gyűjthessenek a látogatóikról. Ez az új mód külön beleegyezést kínál az analitikai és hirdetési célú adatgyűjtésbe. Korábban, ha a felhasználók nem egyeztek bele az adatgyűjtésbe, akkor ezzel minden analitikai adat begyűjtését megtiltották a webhelynek.

 

Az adattörlési funkciók is korszerűvé váltak, lehetővé téve a cégek számára, hogy ne kelljen több adatot törölniük a felhasználók kérésére, mint amennyit feltétlenül szükséges lenne. Az új funkció egy előnézetet is kínál majd a cégek számára, amelyben láthatják, hogy milyen adatokat készülnek törölni.

 

Az Analytics jövője a sütiktől mentes interneten

Ahogy a harmadik felektől származó sütiket kifuttatják, a Google arra számít, hogy egyre kevesebb adat áll majd a cégek rendelkezésére. Éppen ezért a hiányzó adatokat gépi tanulással tervezi helyettesíteni.

 

Russell Ketchum, a Google Analytics csoporttermék-menedzsere a következőt mondta: „Az új norma az, hogy kevert adatokra számíthatunk: lesznek ugyan eseményadataink, de nem tartoznak majd hozzájuk felhasználó-azonosítók. Lesznek bizonyos hiányosságok az [összegyűjtött] adatokban, és ez minden adatszolgáltatóra vonatkozik majd”. Hozzátette továbbá, hogy „Erről ma nem tudunk konkrétabban beszámolni, de ahogy átlépünk a következő évbe, gépi tanulást használunk majd a Google Analytics többféle analitikájának kiegészítésre is.”
 



 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!