Megérkezett a Google első 2022-es core algoritmusfrissítése
Megérkezett a Google első 2022-es core algoritmusfrissítése
A Google Search Central Twitter fiókja 2022 május 25-én jelentette be az új általános core algoritmusfrissítést. Mutatjuk, mit tudunk erről a frissítésről!
„A mai nappal bevezetünk egy új általános core algoritmusfrissítést, mint ahogy azt évente többször is tesszük. Ez a frissítés a 2022 májusi core frissítés nevet viseli.”
A core frissítések célja még relevánsabb keresőtalálatokat kínálni a felhasználók számára. Habár a frissítést 25-n jelentették be, bevezetésük általában 1-2 hétig is eltarthat.
Danny Sullivan, a Google Kereső nyilvános kapcsolattartója megjegyezte, hogy ilyenkor számítani lehet arra, hogy a webhelyek teljesítménye változik a keresőtalálatok között:
„A core frissítések célja a Kereső általános fejlesztése, és hogy lépést tudjunk tartani a web változó természetével. Habár egy core [frissítésben] semmi sem egy konkrét webhelyre irányul, ezek a frissítések észrevehető változásokat eredményezhetnek a webhelyek teljesítményében…”
Amikor eljön egy újabb core frissítés ideje, a Google mindig ugyan arra a 2019-es tanácsadásra hivatkozik. Most sincs ez másképp, íme tehát egy rövid összefoglaló a dokumentum lényegéről:
• Ne lepődj meg, ha észrevehető változásokat tapasztalsz a rangsorolásban.
• A core frissítések általánosak, ami azt jelenti, hogy nem egy konkrét dolgot céloznak meg, hanem összességében igyekeznek javítani a Google rendszereinek teljesítményét.
• Ha egy webhely lejjebb csúszik a rangsorban, akkor az nem jelenti rögtön, hogy büntetést kapott. A Google csupán újraértékelte őket más tartalmakhoz képest, amik a legutóbbi frissítés óta jelentek meg.
• Ilyenkor a legjobb taktika kiváló minőségű tartalmakat készíteni.
• Az általános core frissítések néhány havonta érkeznek meg, és egyes webhelyek visszaszerezhetik eredeti pozíciójukat két frissítés között.
• A webhelyeken végzett javítások nem feltétlenül garantálják, hogy a webhely visszanyeri eredeti rangsorolását. Azonban, ha valaki nem foglalkozik webhelyével, akkor egyáltalán nem is lesz esélye erre.
A legutóbbi core frissítés hat hónapja, 2021 novemberében történt. Azok, akik azóta igyekeztek javítani webhelyük minőségén most észrevehető javulást tapasztalhatnak a rangsorolás terén. Ha azonban valaki nem törődött eleget webhelyével, akkor valószínűleg más releváns tartalmak szorítják majd maguk alá a találatok között.
Mivel azonban a frissítés bevezetése heteket is igénybe vehet, még túl korai lenne megállapítani, hogy milyen változásokat is eredményezett. Ne lepődj meg tehát, ha rangsorolásaid változni kezdenek a napokban. A Google továbbá azt is bejelenti majd, ha a frissítés bevezetése befejeződött.
Gyakori kérdések
Mit jelent a Google core algoritmus frissítés?
A core frissítések célja még relevánsabb keresőtalálatokat kínálni a felhasználók számára.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.