Fogászati közösségi média marketing: 4 tipp a kitűnésért

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

4 ötlet, amellyel a fogászati közösségi médiát a következő szintre emelheted

Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

Itt az ideje, hogy többet hozz ki fogászati közösségi médiádból. Íme, hogyan.

A sikeres fogászati marketinghez szükség van arra, hogy ott találkozz pácienseiddel, ahol vannak, így a fogorvosok számára kötelezővé kell tenni a közösségi médiát. De amint azt már megtapasztalhattad, pusztán a fogorvosi praxis közösségi profiljainak létrehozása nem hoz sok sikert. Vannak további lépések, amelyeket meg kell tenned, hogy felhívhasd magadra a figyelmet, és a legtöbbet hozhasd ki fogászati közösségi média oldalaidból.
 

Fogászati közösségi média marketing: 4 tipp a kitűnésért

Komplex megoldásokat keresel? A közösségi médián kívül webhelyedet is átnézetnéd és szeretnéd tudni, hogy mennyire eredményes keresőoptimalizálási stratégiád? Kérd egészségügyi online marketing ügynökségünk segítségét most!

 

Közösségi média fogorvosok számára: ötletek a sikerhez


1. Hozz létre professzionális és összetartó márkaélményt

A "márka" az, amire azt szeretnéd, hogy a betegek gondoljanak, amikor meghallják fogorvosi rendelőd nevét. A fogorvosi praxis márkajelzése elengedhetetlen, mert segít megkülönböztetni a helyi versenytársaktól. A márka személyiséget ad a fogorvosi rendelőnek, és megkönnyíti a betegek emlékezését. Kulcsfontosságú, hogy a lehető leggyakrabban erősítsd meg márkádat - beleértve a közösségi médiát is -, mert az embereknek többször is látniuk kell egy márkát, mielőtt emlékeznének rá.
Szóval, hogyan mutathatod meg márkádat fogászati közösségi média profiljaidon? Íme néhány ötlet.

Legyél következetes

Használd ugyanazt a profilképet és borítóképet, valamint ugyanazt a leírást az összes közösségi oldalon.

Márkás hashtagek létrehozása és használata

A saját márkával ellátott hashtagek vagy a márkanév használata a hashtagekben sokat segíthet, amellyel a kereséseket is könnyebbé teheted a felhasználók számára, emellett pedig ők is használhatják az általad megadott hashtageket márkád népszerűsítésére. 

Saját, egyedi grafikák létrehozása

Ha lehetőséged van olyan grafikák létrehozására, amelyek a márka színeit és betűtípusát használják, tedd meg. Az Instagramon például szerkesztheted a történeted kiemelt elemeinek borítóképét. 

2. Oszd meg eredeti tartalmaid

A felhasználók többsége naponta legalább egyszer meglátogatja a közösségi média oldalakat. Ez azt jelenti, hogy fogorvosi rendelődnek valódi lehetősége van arra, hogy kitűnjön saját tartalom létrehozásával és megosztásával.
Néhány megfontolandó tartalmi ötlet:

Kutatási összefoglalók

Ha nemrégiben új kutatást tettél közzé, fontold meg ezen információk részleteinek megosztását a közösségi médiában. Az emberek 83 százaléka szívesebben néz videókat, és szövegesen vagy hangon keresztül fér hozzá az információkhoz vagy az oktatási tartalmakhoz, ezért oszd meg megállapításaidat vizuális és könnyen érthető módon.

Blogbejegyzések

Tegyél közzé blogbejegyzéseket webhelyeden, majd oszd meg a blogbejegyzésekre mutató linkeket a közösségi média profiljaidon. A blogbejegyzések választ adhatnak a betegek által gyakran feltett kérdésekre, bemutathatod kezeléseid és szolgáltatásaid egyaránt.

Fotók és videók

Mutasd be a munkatársaidat és az irodahelyiségedet fényképeken és videókon. Azt is fontold meg, hogy - írásos engedélyükkel - mutasd be pácienseid. Kérj tőlük egy beszámolót a fogászatodon szerzett tapasztalataikról, és tedd közzé őket a webhelyeden és a közösségi médiában.

3. Legyél ott, ahol szükséges

Használd a közösségi médiát kommunikációs eszközként, ez segíthet az online elérés kiterjesztésében, a betegek jobb kiszolgálásában és a hírnév kezelésében. 

Bővítsd online elérhetőséged

Amikor kapcsolatba lépsz másokkal a közösségi médiában, az online elérésed kibővül és nagyobb márkaismertséget teremt. A másokkal való kapcsolattartás és az online elérés kiterjesztésének néhány módja közé tartozik a releváns profilok követése, mások eredeti tartalmához fűzött megjegyzés, valamint más profilok megemlítése vagy megjelölése, amikor megosztod tartalmukat.

Jobb kiszolgálás a betegek számára

A felhasználók szeretik, ha a közösségi médiában válaszolnak kérdéseikre vagy panaszaikra. Az emberek kérdéseinek megválaszolása vagy más módon történő segítségnyújtás a közösségi médiában segíthet a fogászati közösségi média stratégiádnak a következő szintre emelésében.

Kezeld hírneved

A pozitív, széles körben elterjedt hírnév elengedhetetlen az új fogászati betegek vonzásához, ezért adott esetben részt kell venned benne. Például helyénvaló köszönetet mondani azoknak, akik megosztják a tartalmaid, vagy pozitív visszajelzést írnak a fogorvosi rendelődről. Az is helyénvaló, ha a negatív visszajelzésekre válaszolsz.

4. Ossz meg az élő vagy korlátozott idejű tartalmat

Az olyan tartalom, amely csak egy adott időpontban vagy meghatározott ideig áll rendelkezésre, a sürgősség érzetét kelti. A FOMO - vagy a Fear Of Missing Out - valódi jelenség: Az emberek nem akarnak lemaradni arról, amit megosztasz, mert nem akarják úgy érezni magukat, mint az egyetlen ember, aki nem vett részt.
Van néhány különböző típusú, korlátozott idejű és élő tartalom, amelyet kipróbálhatsz a közösségi média marketingtervének részeként:

Facebook- és Instagram-történetek

A történetek olyan fényképek vagy videók, amelyek 24 óra elteltével eltűnnek. Az Instagram  szerint naponta több mint 500 millió fiók használja az Instagram Stories-t, és  a legnézettebb történetek egyharmada vállalkozásoktól származik.

Facebook Live

A Facebook Live-videókat élőben közvetítjük, és a nézők valós idejű reakcióval vagy kommenteléssel léphetnek kapcsolatba velük. A Facebook Live-videók az adás befejezése után jelennek meg a profilodon. A fogorvosok általában élőben közvetítik az eljárásokat, például a fogtisztítást vagy a fehérítést.

További ötletek érdekelnek, hogy sikeres lehess a közösségi média marketingben? A Marketing Professzorok egészségügyi online marketing ügynöksége segít a komplex marketing kialakításában és a közösségi média oldalidból is kihozzuk a legtöbbet! Kérd ajánlatunkat most!
 

Gyakori kérdések

Milyen közösségi média oldalakon érdemes megjelenned fogászatoddal?

Fogászati rendelőddel érdemes olyan felületeken megjelenned, ahol könnyen elérhetők pácienseid. A Facebook és az Instagram felülete erre mindenképp alkalmas lesz számodra. A manapság pedig az egyik legnépszerűbb videómegosztó oldal a TikTok is jó választás, ha kellő mennyiségű videós tartalmat tudsz létrehozni felhasználóidnak.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!