Így teheted láthatóbbá fogászati praxisodat a Google-on

Utánanéztél már, hogy hányadikként jelenik meg praxisod webhelye a Google találatok között, ha valaki rákeres egy fogászati eljárásra? Ezt a rangsorolást a SEO, azaz a keresőoptimalizálás segíthet javítani, lehetővé téve ezzel, hogy minél több lehetséges páciens találjon rá szolgáltatásaidra az interneten. Az elmúlt évek során ráadásul egyre többet hallhattunk a keresések mögött álló szándékról is, ami fontos tényezővé vált a fogászati SEO-ban.

Készen áll tehát webhelyed, hogy a Google-on keresgélő felhasználók is rátalálhassanak? A következő tippek ebben segítenek majd!
 

Így teheted láthatóbbá fogászati praxisodat a Google-on

1. Optimalizáld oldalaid címeit

Az oldal címe a mai napig fontos seo tényező és rangsorolási szempont. Az oldalak címének optimalizálásakor három dolgot kell figyelembe venned.

Az első, hogy olyan meta leírásokat fogalmazz meg, amelyek kattintásokra ösztönzik a felhasználókat. Habár a meta leírást a Google nem értékeli seo szempontjából (nem vesz részt a rangsorolásban), fontos szerepe van abban, hogy kattintásra sarkallja a felhasználókat.

Ügyelj rá továbbá, hogy minden oldalon egyedi címet használj. A címeknek beszédeseknek, mégis rövideknek kell lenniük, tehát lényegre törőnek, felesleges szövegelés nélkül. Fontos, hogy a címben mindig szerepeljen az adott oldal megcélzott kulcsszava is.

Frissítsd leírásaidat és címeidet, ha indokolt. Ha egy-egy tartalmadat utólag megváltoztatod – például kiegészíted vagy átírod – akkor ne felejtsd el frissíteni az oldal címét és leírását, amennyiben ez indokolt.

 

2. Használj tiszta URL-eket

Az URL címek akkor a legtisztábbak, ha nem tartalmaznak sem lekérdezésből visszamaradt szövegrészleteket, sem pedig különféle paramétereket. Mind a keresőmotorok, mind a felhasznlók jobban kedvelik az egyszerű, könnyedén olvasható, rövid url-eket. Fontos továbbá, hogy az url-ben is szerepeljen az oldal fő kulcsszava, de jól gondold meg, hogy mit választasz, ugyanis az URL későbbi megváltoztatása nem javasolt (vagy átirányítást szükségel).

 

3. Optimalizáld képeidet

A képek SEO-ja egy meglepően ritkán emlegetett és használt stratégia. Ha megfelelően optimalizálod őket, akkor a felhasználók a képeken keresztül is rátalálhatnak fogászati webhelyed tartalmaira. Ehhez mindenképpen meg kell adnod a képek „alt” címkéjét, és az sem mindegy, hogy milyen fájlnévvel töltöd fel őket tartalmaidba. Ezek a szöveges mezők mind segítenek a Google-nak eldönteni, hogy mit ábrázolnak képeid. Az alt címke továbbá egy helyettesítő szövegként is funkcionál azokra az esetekre, amikor a böngésző valamiért nem képes megjeleníteni a képet.

 

4. Foglalkozz a helyi SEO-val

Volt idő, amikor még az Arany Oldalakat vagy a helyi újságokat kellett lapozgatni, ha az ember valamilyen szolgáltatást akart találni magának valahol a közelben. Ma elég csak megnyitni egy böngészőt, beírni néhány kulcsszót a google-be, és máris jönnek a legrelevánsabb találatok.

 A google az évek során rengeteget javított helyi keresési funkcióján, hogy minél részletesebb információkat kínálhasson felhasználóinak, ha azok éppen fogorvost, vagy más egészségügyi szolgáltatókat keresnek maguknak a közelben, vagy egy adott településen.

Ahhoz, hogy a te praxisod is megjelenhessen a helyi találatok között, szükséged lesz egy visszaigazolt és persze megfelelően kitöltött Google Cégem profilra, ami majdnem olyan fontos a fogászati SEO szempontjából, mint praxisod webhelye.

 

5. Alakíts ki egy belső hivatkozási szerkezetet webhelyeden

A fogászati SEO kapcsán ritkán emlegetik, pedig a belső hivatkozások sokat javíthatnak webhelyed rangsorolásán a Google találatai között. Igen, a külső domainektől kapott visszahivatkozások a legértékesebbek, de a Google a belső, tehát saját oldalaid közötti hivatkozásokat is figyelembe veszi, amikor megpróbálja kideríteni, hogy melyek webhelyed legfontosabb tartalmai. Minél több belső link mutat egy-egy oldalra, annál fontosabbnak ítéli majd meg a Google.
 

Kiemelt területeink