notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Menekülnek a fiatalok a Facebookról? Hurrá, eljött a közösségi média marketing ideje!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Menekülnek a fiatalok a Facebookról? Hurrá, eljött a közösségi média marketing ideje!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Menekülnek a fiatalok a Facebookról? Hurrá, eljött a közösségi média marketing ideje!


2014/01/17
Máté Balázs, online marketing tanácsadó
Tipikus magyar mentalitású az Index mai cikke, mely azzal a címmel keresi szenzációhajhász útját, hogy „Menekülnek a fiatalok a Facebookról”. Ha tovább olvasod, láthatod, mennyire jó hír ez mindenkinek, aki a Facebookra építi marketing tevékenységét! Cikkünkben elmondjuk, miért!
 
Menekülnek a fiatalok a Facebookról? Hurrá, eljött a közösségi média marketing ideje!
Mostanság nagyon negatívvá vált az Index.hu. Azt vettem észre, mindenben csak a rosszat látják, azt emelik ki. Nagyon sokan vannak, akik csak végigfutnak egy hírportált, elolvassák a címeket és ebből próbálják összerakni a napjukat, gondolataikat. Nos, ha mostanság az Indexet ily módon olvasod, közel lehetsz az öngyilkossághoz… Aki a fent említett cikket nem olvasta végig, az is csak annyit vont le (sokan kérdezgettek is tőlem), hogy jaja, akkor vége a Facebooknak. Sem szerintem, sem az Index cikke szerint nincs ez így. Sőt!
 

A Facebook felhasználók összetétele eltolódott a vásárlóképes réteg irányába

Kik lehetnek fontosak számunkra, ha nem gördeszkás cipőket akarunk eladni? A 25-55 éves korosztály. Abban az esetben ha cégünk B2B marketinget folytat, azaz kifejezetten cégeknek ad el, abban az esetben az a fontos, hogy a magasabban képzetteket érjem el kommunikációmmal, hiszen általánosan jellemző a vezetőkre, hogy diplomások. Nézzük meg, mit ír a változásokról az Index.hu!
 
„2011-et a Facebook közel 147 millió aktív amerikai felhasználóval kezdte, míg 2014-et kerek 180 millióval. A nemek aránya alig változott: kicsivel több a nő, mint a férfi. A korcsoportoknál azonban annál nagyobb a különbség a három évvel ezelőtti adatsorhoz képest. A 18 éven aluliak száma 13 millióról 10 millió alá csökkent, az eggyel efölötti korcsoportban (18-24 év) 45 millióról 42 millióra csökkent a létszám. Az ennél idősebb csoportok bővülése viszont simán behozza a fiatalok elvándorlása miatti csökkenést: a 25-34 éveseknél 32, a 35 és 55 év közöttieknél 41, míg az 55 év felettieknél 80 százalékos volt a növekedés. Az amerikai felhasználóknál a nyugdíjas korosztály már 28 millió fővel van jelen a Facebookon, és a teljes tagság 15 százalékát adja.
 

 

Ha szeretnél többet megtudni a Facebook használatáról, gyere el Facebook alapok tanfolyamunkra és tanuld meg, mi vezet az eredményességhez! 1.3 millió rajongónk alapján Neked is sokat tudunk majd segíteni... Részletekről tájékozódj itt:

Facebook alapok  tanfolyam! 


 

Hatalmas a változás a felhasználók iskolai végzettségénél is: a középiskolába és egyetemre járók száma egyaránt kevesebb mint a felére esett, míg a diplomásoké csaknem a duplájára nőtt. Igaz, ennél a felmérésnél torzíthatja az eredményeket az, hogy sokan nem adják meg magukról ezt az adatot a Facebookon. A számok mindenesetre azt mutatják, hogy a felhasználók három év alatt három évet öregedtek, leérettségiztek, lediplomáztak, de nem igazán jöttek a helyükre új egyetemisták és középiskolások.

Érdekes, hogy a földrajzi régiók szerinti bontásban éppen azok a városok mutatják a legnagyobb növekedést, amelyek technológiailag a legfejlettebbnek számítanak: New York és San Francisco (vagyis a Szilícium-völgy) környéke, ahol három év alatt megduplázódott a felhasználók száma. ”
 
 
Amit ebből leszűrhetünk: a Facebook végre nem az iskolások játszótere, hanem a vásárlóképes, jól képzett felnőttek „újságává” vált, mivel egyre többen használják ezt a platformot arra, hogy kedvenc témáiknak megfelelő oldalakat követve információkat gyűjtsenek össze különböző médiákból. Ez teszi tehát számunkra is egyértelművé, hogy a Facebookon folytatott, weboldal hátterű, minőségi tartalmakra építő marketing kommunikációnak egyre nagyobb hatása lesz!
 
 

Amennyiben egy ilyen jellegű kommunikációt szeretnél, kérd ajánlatunkat itt!

 

Kapcsolódó online marketing cikkek:

Pihengetünk?

Farkast kiáltanak: vége az ingyenes Facebook marketingnek!

 

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
521 467
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

usp

Mi az az USP, mit jelent a Unique Selling Proposition?   Az USP az angol „unique...

Biztonsági lista

Egy biztonsági lista olyan internet felhasználók neveit és email címeit tartalmazza, akik...

Tartalomhálózat

Minden nagyobb keresőmotor rendelkezik egy saját...

Metakereső

Mi az a metakereső? A metakereső, vagy meta keresőmotor egy olyan keresőmotor, amely...

Ajánlólevél

Az ajánlólevél egy önkéntes vallomás egy...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.