Farkast kiáltanak: vége az ingyenes Facebook marketingnek!

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Farkast kiáltanak: vége az ingyenes Facebook marketingnek!

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A Facebook bejelentése óta, mely szerint folyamatosan csökkentik a céges oldalak elérését, mindenki kongatja, sőt rángatja a vészharangot, vége az ingyenes közösségi média marketingnek, ennyi volt a Facebook. Nos, azért szerintem óvatosabban kellene ehhez hozzáállni, elmondom, miért.

A Facebook bejelentése óta, mely szerint folyamatosan csökkentik a céges oldalak elérését, mindenki kongatja, sőt rángatja a vészharangot, vége az ingyenes közösségi média marketingnek, ennyi volt a Facebook. Nos, azért szerintem óvatosabban kellene ehhez

A közösségi média marketing strukturális alapjai

Eleve hibás megközelítése a közösségi média marketingnek, ha valaki nem tesz mást, mint felépít egy céges Facebook oldalt, majd posztolgat oda egyszer másszor. Azt hiszem minden közösségi média marketing tanácsadó azt fogja mondani, hogy a céges oldal esetén a napi két poszt a szükséges, alternatív oldalak esetében ennek sokszorosa. Igen, alternatív oldal. Mi itt a Marketing Maffiában úgy állítottuk össze a közösségi marketing stratégiánkat, hogy kb. 1,2 millió rajongónk cirka 30-40 oldalból jön össze. Ezek között vannak kétszázezres és pár ezres oldalak is. Különböző témákkal különböző közönséget érnek el. Ezek az oldalak valódi rajongói oldalak, követőik imádják a posztokat, rengeteg köszönő levelet kapunk működésünkért. Ezen oldalak megszüntetése, korlátozása nem lehet célja a Facebooknak, vagy ha ideiglenesen próbaképp meg is teszi, hamarosan meg fogja gondolni magát, hiszen ma már ez a Facebook alapja. A nagy tömeg nem azért jár ide, hogy azt kövesse nyomon, merre iszogat éppen az ismerőse, egyre többen használják mintegy RSS olvasóként a Facebookot, kedvenc témájukhoz kapcsolódó oldalakat követve. Ha ezeket nem fogja látni, nem fogja használni az oldalt, ami hamarosan jelentkezni fog a Facebooknál is a bevételekben. Előfordulhat tehát, hogy a hivatalosan céges oldalnak kategorizált oldalak eléréseit drasztikusan csökkenti a legnagyobb közösségi portál, de ha valakinek kreatív a közösségi média marketingje, már most sem ezekre fekteti a hangsúlyt. 
 

A közösségi média marketing tartalmi alapjai

Zuckerberg tavasszal még úgy fogalmazott, a Facebook lesz a világ egyik legnagyobb újsága, melyben az üzenőfal egy nagy, személyre szabott újsággá válik. Nos, a közösségi média marketing iránya tehát a folyamatos tartalombővítés. Ahogy a keresőoptimalizálás alapjai is a növekvő és frissülő tartalmon nyugszanak, úgy rajongóimat is akkor tudom átvonzani az oldalamra, ha mindig van valami új, érdekes és friss tartalom a weblapomon, melyet belinkelhetek a Facebook rajongói oldalon. A termékek, szolgáltatások, ajánlatok belinkelését nem veszik jó néven követőink. A színes híreket azonban igen. De hogy lesz ebből vevő? Nézzünk egy példát. Ha mondjuk, a Villányi borvidéken van egy szállodánk, nem linkelhetem naponta be az árlistámat, szobáim képeit, de még a last minute akciókat sem, mert ráunnak, nem mennek át, sőt még az oldalt is otthagyják. Ha azonban színes cikkeket írok a környék látnivalóiról, rendezvényeiről, eseményiről, az sokakat érdekelni fog. Írok tehát egy cikket a Villányi disznótorról, vagy a Vörösbor jótékony hatásairól, ebben megjegyzem, hogy legjobb, ha mindezek élvezetkor nálam szállsz meg a hotelben, akkor meglehetősen nagy mennyiségű látogatóra számíthatok (ahogy a linkelt példák lájkszáma is mutatja). Ha valaki érdeklődik a villányi vörösbor iránt, valószínűleg szívesen el is látogatna a villányi borvidékre. Potenciális vevőket vonzottam tehát oldalamra. A Google szlogenje is ez, lehet a Facebooké is ez lesz tehát: Minőségi tartalmat! Ha nem céges posztokat, nem céges oldalakon osztogatok meg, ezzel úgy érzem kikerülhetem a mostani változások negatív hatásait. Ezt javaslom neked is! 
 

Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1,3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Kérd ajánlatunkat ide kattintva! 

 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!