A fellelhetőség optimalizálása: így tedd lehetővé, hogy megtalálják weboldalad az interneten!

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Így tedd fellelhetőbbé webhelyedet az interneten

Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Egy jól optimalizált webhelyszerkezet szolgáltatja a sikeres SEO alapjait. De mi kell ahhoz, hogy ez a szerkezet stabilan álljon és biztosítsa a sikeres keresőoptimalizálást?

fellelhetőség optimalizálása a googleben

Akárcsak egy házat, úgy egy webhelyet sem szabad egy stabil szerkezet vagy váz nélkül felépíteni. Mi több, a váz állapota folyamatos ellenőrzést igényel majd, hogy időben felfedezhesd az esetleges szerkezeti problémákat.


A webhely felépítésének optimalizálásával megkönnyítheted a keresőmotorok számára, hogy rátaláljanak tartalmaidra és indexeljék azokat. Egy helyesen felállított webhelyszerkezet továbbá a linkértéket is segít átadni az összekapcsolt oldalak között, illetve megkönnyíti a navigációt a látogatók számára. Az alábbiakban ehhez olvashatsz néhány hasznos tanácsot!

 

Elemezd a feltérképezési keretet

A feltérképezési keret azon URL-ek számára utal, amelyeket a Google (vagy bármelyik keresőmotor) robotja képes és hajlandó feltérképezni webhelyeden.


Minden webhelynek saját feltérképezési kerete van. Ez a keret többek között a webhely méretétől, illetve az új tartalmak feltöltésének gyakoriságától függ. Elemzésével tehát néhány hasznos információhoz juthatsz, amelyek segítenek tájékozottabb döntéseket hoznod az optimalizálást illetően.


A feltérképezési keret elemzésével a következőkre szerezhetsz rálátást:
•    Hogyan térképezi fel a Google webhelyedet: Ha megállapítod, hogy a Gooblebot, mint kliens látogatott el webhelyedre, akkor követheted annak útvonalát az oldalakon keresztül és megnézheted, hogy milyen URL-eket járt be a látogatása során.
•    Mennyire gyors a webhelyed: Webhelyed sebességét többféle eszközzel is ellenőrizheted, a naplófájl ellenőrzésével azonban kiderítheted, hogy mennyi idejébe telik egy robotnak letölteni egy-egy anyagot webhelyedről.
•    Indexelési problémák: A naplófájlok ellenőrzésével kiderítheted, hogy mely oldalak okoznak problémákat a robotok számára (például amelyeket nem képesek teljesen betölteni).
•    Milyen sűrűn térképezi fel webhelyedet egy robot: A feltérképezés sűrűsége alapján megállapítható, hogy vannak-e olyan URL-ek webhelyeden, amelyeket egy keresőrobot nem térképez fel, pedig szeretnéd (vagy épp fordítva).
•    Feltérképezési problémák: Megtudhatod, hogy találkozik-e 404-es hibákkal vagy átirányítási láncokkal a robot a látogatása során.

 

A feltérképezési keret elemzéséhez többféle hasznos eszközt is igénybe vehetsz, de már az Excel vagy a Google Táblázatok is sokat segíthet a naplófájlok értelmezésében.


Az feltérképezési keret elemzésének lépései a következők:
1.    Gyűjtsd össze a naplófájlokat – lehetőleg legalább egy hónapra visszamenőleg.
2.    Keresd meg a hibás URL-eket.
3.    Állapítsd meg, hogy mely robotok webhelyed mely részeit térképezik fel.
4.    Vizsgáld meg az adatokat napra, hétre és hónapra lebontva, és figyeld meg az esetlegesen ismétlődő mintákat, amelyek hasznosak lehetnek az elemzéshez.
5.    Nézd meg, hogy a robotok a paraméterekkel kiegészített URL-eket is feltérképezik-e, hiszen ezzel általában csak pazarolják a keretet.
6.    Vesd össze a webhelyadatokat a feltérképezési adatokkal, és nézd meg, hogy kihagynak-e fontosabb URL-eket a robotok látogatásaik során.

 

Az így szerzett tudás birtokában egy sokkal észszerűbb SEO feladatlistát állíthatsz fel magadnak. Érdemes az alapján megállapítani a feladatok prioritását, hogy melyeknek lenne a legnagyobb hatása a teljesítményre, illetve, hogy mennyi erőforrást és befektetett időt igényelnének.

 

Végezz technikai SEO-t a tartalom fellendítéséért

Egy technikai elemzés sokat elárulhat arról, hogy mennyire is működik jól webhelyed, és hogy milyen javításokkal vonzhatnál még több forgalmat rá.


A rendszeres auditok segítenek nyomon követni, hogy mi is történik webhelyeden. Ebben például sokat segíthet a Google Search Console, amivel többek között az alapvető webes vitals-mutatókat és a schema problémákat is nyomon követheted az általad kezelt domaineken. E mellett persze többféle fizetős eszközt is bevethetsz a technikai szempontok ellenőrzésére.


A találati oldalak ellenőrzésével egy általános képet kaphatsz az általad megcélzott kulcsszavak helyzetéről. A mellett, hogy megnézheted, milyen találati elemek jelennek meg az adott keresésre, egy találati oldal azt is megmutatja, hogy hogyan rangsorolsz a versenytársaidhoz képest. Ne felejts el privát böngészést/inkognitó módot használni ehhez.


Nézd meg, hogy a jól rangsoroló versenytársak milyen forráskódot használnak tartalmaik mögött, és meríts ebből ihletet saját schema jelöléseidhez. Mindemellett nézd meg, hogy milyen tartalmakat és felhasználói élményt biztosítanak látogatóiknak.


Korábbi tartalmaid frissítése szintén javíthat rangsorolásodon. Fordíts fokozott figyelmet a címekre és az oldalak hajtás feletti részére. A schema jelölések használatával tartalmaidnak több esélye lesz megjelenni bővített találatokként, ami szintén láthatóbbá teszi majd őket a találati oldalakon.


Ha a technikai optimalizálásról van szó, akkor muszáj megemlítenünk a webhely sebességét is, főleg az ipari átlag kontextusában. Ne csak azt ellenőrizd, hogy webhelyed oldalai mennyire gyorsak önmagukban, hanem azt is, hogy hogyan teljesítenek versenytársaidhoz képest.


Az sem mindegy, hogy webhelyed oldalai hogyan jelennek meg a betöltődéskor, hiszen ez komoly hatással van a felhasználói élményre és arra, hogy mit látnak a feltérképező robotok. ha például van egy felugró ablak vagy más elem, ami eltakarja a hajtás feletti részt, akkor az problémát jelenthet.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!