notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Egy kis Facebook pszichológia: Mit árulnak el rólad a posztjaid?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Egy kis Facebook pszichológia: Mit árulnak el rólad a posztjaid?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Egy kis Facebook pszichológia: Mit árulnak el rólad a posztjaid?


2016/12/13
Tóth Beáta

A jelenkor marketingesei számára a Facebook valóságos paradicsom: a több millió felhasználóról tárolt adatok alapján lehetségessé vált, hogy kevesebb költséggel, hatékonyan tudjanak célcsoportokat kialakítani, és ezáltal a potenciális vásárlókat elérni.

Azonban fontos átlátnunk azt is, hogy milyen személyiségű emberek állnak a profilok mögött, mert a motivációjuk megértésével értékesebb közönséget hozhatunk létre az általunk képviselt brand-nek.

 

Egy kis Facebook pszichológia: Mit árulnak el rólad a posztjaid?

Minden Facebook felhasználó tudja, hogy a különböző emberek eltérő témájú posztokat tesznek ki: a régi iskolatársaid a gyerekeikről tesznek ki képeket, míg a kollégáid esetleg politikai nézeteiket fejtik ki. 

 

Milyen személyiségjegyeket vizsgáltak a kutatók?

Tara Marshall és kollégái 555 Facebook felhasználó posztjait elemezték, miközben a következő személyiségvonásokat vizsgálták online kérdőívek segítségével:

-extrovertáltság

-nyitottság

-lelkiismeretesség

-neurotikusság

-kompromisszumkészség

Marshall és munkatársai azt is vizsgálták, hogy a kutatásban résztvevők mennyire nárcisztikusak, és milyen szinten van az önbecsülésük.

 

Mik a legfelkapottabb poszt témák?

Pihengetünk?

A résztvevők a következő témákban frissítették állapotukat a leggyakrabban:

-mindennapi élet eseményei, társadalmi aktivitás

-iskolai és munkahelyi eredmények

-diéta és testedzés

-intellektuális témák: politikai nézetek, tudományos kutatások, saját kreativitás megélése- képek, vagy az írás által

-vallásos témák, hiedelmek

-párkapcsolat

-saját gyermekek

-utazás

-idézetek, dalszövegek

 

Kik, és miről posztolnak a Facebook-on?

Az extrovertált emberek szívesen teszik közzé mindennapi életük eseményeit, és a social mediát arra használják, hogy kapcsolatot teremtsenek ismerőseikkel. A neurotikus emberek figyelemfelkeltő posztokat tesznek ki, míg a nyitott személyiségűek inkább érdekes cikkeket osztanak meg a nagyvilágból. Ők leginkább információgyűjtésre használják a közösségi felületeket. A lelkiismeretesek szeretnek a gyerekeikről információkat közzétenni.

Az alacsony önbecsüléssel rendelkező szívesen posztolnak a párkapcsolatukról, míg a nárcisztikusak a saját eredményeiket (testedzés, diéta stb.) szeretik megosztani.

Az emberek nagy része nem kategorizálható egyetlen személyiségjegy köré- ezek a vonások mindenkiben megtalálható, csak eltérő arányban.  A magunkról megosztott állapotfrissítések folyamatosan változnak, hangulatunknak, életeseményeinek, és személyiségünk érésének megfelelően. Például: az első gyermek születésével növekszik felelősségvállalásunk- lelkiismeretességünk- és ez a fordulat közösségi kommunikációnkban észrevehető: posztjaink nagy részét saját gyermekünkről szóló fotók, videók fogják kitenni.

 

Kik a legsikeresebb posztolók a Facebook-on?

A Facebook-on az számít sikeresnek, aki a legtöbb like-ot és kommentet kapja. A kutatás bebizonyította, amit eddig sejtettünk: a nárcisztikus hajlamokkal rendelkező egyének messzemenően a legeredményesebb kommunikátorok. Le akarják nyűgözni az embereket sportbeli vagy munkahelyi eredményeikkel, és posztjaik nem titkolt célja a like gyűjtés, mellyel úgy érzik, validálják magukat a közösségben. Ők egy folyamatos pozitív like spirálban élnek, és ez a visszaigazolásokon felbátorodó karaktert újra és újra megosztásra sarkallja. Ezeknek, embereknek a közösségi média lehetőséget ad a kibontakozásra: számtalan karrier elindulását láthattuk az elmúlt években.

 

Miért nyomjuk meg a like gombot? Mi motiválja megosztásainkat?

A nárcisztikusok általában több pozitív visszajelzést kapnak, mint a többiek, de azt nem tudhatjuk, ezek valós vélemények vagy sem. Az is lehetséges, hogy a valóságban a  like-ok mögött megbújó ismerősök már viszolyognak a túlzott öndicsérettől.

Vannak olyan életesemények, amelyeknél azért kommentelünk, mert a társadalomi normák ezt kívánják tőlünk. Ilyen tipikus példa egy kisbaba születése (Ó, de cuki!), vagy egy házassági fogadalom megtétele (Sok boldogságot!).

Az intellektuális posztok kevesebb figyelmet kapnak- és ez az emberi lustaságnak is köszönhető: könnyebb like-olni és megosztani egy édes macska képet, mint rákattintani egy szakmai cikkre, és végigolvasni.

Nemcsak emberi tényezők befolyásolják az állapot frissítések sikerességét: a Facebook algroritmusa is hatással van arra, hogy milyen posztokat látunk hírfolyamunkban – így ez is módosítja kik, és hányszor látják az információt.

Facebook

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
522 696
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Termékjellemző

Mi is az a termékjellemző? A termékjellemző egy termék olyan...

Szavazás

A szavazás egyfajta közvélemény kutatás egy adott csoporton...

Branding

A branding kifejezésnek két jelentése van   1. A branding...

Megnyitási arány

Mi is az a megnyitási arány? A megnyitási arány azon emailek...

Adatvédelmi nyilatkozat

Mi az az adatvédelmi nyilatkozat? Az informatikában az adatvédelmi...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.