Fontos változásra kell figyelnie minden hirdetőnek: 2025. október 1-jétől új uniós szabályok lépnek életbe a politikai tartalmú hirdetések kezelésére. A Google Ads felhasználóinak mostantól nyilatkozniuk kell arról, hogy futtatnak-e politikai jellegű kamp...
Melyik a legjobb időpont a Facebook-on a posztolásra?
Amióta a Facebook drasztikusan csökkentette az eléréseket, még fontosabbá vált a posztolásod időpontja. A jó időpont megválasztásával, akár egy-két óra különbséggel is sok ezer emberrel többet érhetsz el közösségi média jelenléteddel! Nézzük meg hát együtt, mikor is kell posztolnod!

Megszámlálhatatlan értekezés folyik arról, hogy melyik időpont a legalkalmasabb, leghatékonyabb a közösségi médiában való megjelenésre – és melyek azok, amikor kevésbé érdemes posztolni. Ezek a tanulmányok gyakorta ellentmondanak egymásnak, másfél millió saját rajongónk tapasztalataiból, közel 100 oldalt vezetve is igen nehéz eldönteni, melyiknek is adjunk igazat. Mégis, mi minden oldalunk esetében tudjuk, mikor jó oda posztolni.
Talán a legszívesebben egy konkrét időpontot olvasnál itt, amely megkönnyíti a dolgod és növeli az eléréseid számát – sajnos azonban ez nem ilyen egyszerű. Egy kis időráfordítással és némi kreativitással azonban könnyen meghatározhatod, hogy NEKED mikor érdemes megjelenni az üzenőfalakon! Nézzük át, mi is kell ehhez!
Az első és legfontosabb dolgod, hogy a saját célközönségedre, hallgatóságodra koncentrálj!
A facebook-on egy poszt életútjának első 30 perce a legfontosabb, ugyanis kutatások szerint ekkorra az elérések fele már megtörténik, majd fokozatosan csökken az új látogatók száma egy-egy bejegyzés alatt. Ebből adódik, hogy nagyon fontos meghatározni, hogy a Te célközönséged milyen időintervallumban tartózkodik leggyakrabban a közösségi oldalon, és így mikor a legegyszerűbb eljuttatni hozzájuk a mondanivalód.
De ki is a Te célközönséged?
Lehet, hogy már most van elképzelésed róla, hiszen tudod, kinek szánod az oldalad. Gyerekeknek? Kismamáknak? Cégvezetőknek? Mind-mind másképp viselkedő csoport, igaz? Mindegyik máskor használja, tudja használni a Facebookot!
Ha nem ilyen tudatosan építetted fel az oldaladat, mindenkihez szóltál, akkor sem kell megijedned. Nm kell mást tenned, mint megnézni a a facebook statisztikákat. Állapítsd meg, hogy a célközönséged milyen demográfiai csoportba sorolható be jellemzően!
A Facebook megmutatja neked a rajongóid átlagéletkorát – illetve annak esetleges szórtságát, a követők jellemző tartózkodási helyeit, városokat illetve országokat ahonnan a kedvelések és követések érkeznek, valamint adatot szolgáltat számodra a rajongók nemével kapcsolatban is.
Ezeket az adatokat a saját oldaladon az Elemzések fülön, a Személyek címke alatt találod. Használd okosan!

Ha meghatároztad a célközönséged, képzeld el, milyen egy átlagos napjuk!
A hallgatóságod nagy része egyetemistákból áll, esetleg többnyire a gyermekükkel otthon maradó, újdonsült anyukákból? Vagy fiatal, dolgozó férfiak, akik délután 5-ig biztosan a munkahelyükön vannak? Képzeld el, hogyan is töltik napjukat követőid!
Ha szeretnél többet megtudni a Facebook használatáról, gyere el Facebook alapok tanfolyamunkra és tanuld meg, mi vezet az eredményességhez! 1.5 millió rajongónk alapján Neked is sokat fogunk tudni segíteni... Részletekről tájékozódj itt:Facebook alapok tanfolyam!
Ennek meghatározása szintén nagyon fontos, hiszen ha tudod, mikor van idejük Facebook-ozni, azt is tudod, mikor fogják legnagyobb eséllyel látni a Te bejegyzésedet. Ezeket az információkat nem csupán a tökéletes időzítésre használhatod fel, de sokat segíthet a rajongóid számára érdekes tartalom meghatározásában is.
Facebook az okostelefonok világában
Az előzőek alapján jogosan gondolhatod, hogy a legalkalmasabb időpont az, amikor az emberek otthon vannak, gépközelben. Sajnos azonban ez sem ilyen egyszerű, hiszen napjainkban már bizonyítottan többször keresik fel a közösségi oldalt okostelefon és tablet segítségével, mint asztali gépen – sőt, sokkal több időt töltenek az emberek a mobilon Facebook-ozással, mint a google használatával! (Itt érdemes elgondolkodnod azon is, weboldalad optimalizálva van-e mobilra, hiszen a mobil Facebookról jönnek át majd oda vevőid is!)
Csak gondold végig… A 18-44 éves korosztály 80%-a ébredés után rögtön megnézi a mobilját, és az ott megjelenő híreket. Ez például egy igen hatékony időpont a posztolásra: határozd hát meg, hogy a Te célközönséged milyen időben szokott körülbelül felébredni!
A következő potenciális időpont – ha egy átlagos dolgozó ember napját nézzük – a munkába menetel. Bár vezetés közben internetezni igen veszélyes, sajnos azonban sokan ekkor is ránéznek a hírekre – és ne feledkezzünk meg a tömegközlekedéssel járókról sem! Ez az időszak szintén nagyon termékeny tud lenni az elérés szempontjából.
A témában folytatott kutatások kimutatják, hogy a felhasználóknak csupán a fele fér hozzá a Facebook-hoz abban az időszakban, amikor iskolában, illetve munkában vannak – így ez a körülbelül 9:00-tól 17:00-ig terjedő időszak kevésbé hatékony. Ezzel ellentétben például az ebédidő kiváló lehetőségeket tartogat, hiszen a rövid kikapcsolódás során sokan nyúlnak okostelefonjuk után, hogy tájékozódjanak az eseményekről az üzenőfal segítségével.
Az előzőekből logikusan következtethetnénk, hogy a leghatékonyabb időszak az elérések szempontjából a délutáni, otthon töltött percek és a hétvégék. Sajnos azonban – mint mindig – ez most sem ilyen egyszerű. Ezekben az időpontokban ugyanis célközönségünk ismeretségi köre is sokkal aktívabb életet él a közösségi hálón, és így rajongóidnak a megjelenő hírek tömkelegében kellene felfigyelnie a Te posztodra, amely nem feltétlen fog a legjobb helyen megjelenni a listában, és így könnyen elveszhet az általad megosztott információ.
Tehát röviden: mi is az az időszak, amikor a leghatékonyabb a posztolás?
A legjobb idő a Facebook-on való megjelenésre minden esetben az, amikor a Te célközönséged a leginkább jelen van a közösségi hálón. Figyelni kell azonban arra, hogy megtaláld azt az időszakot mikor követőid barátai még (vagy már) kevesebb bejegyzést generálnak. Ez minden esetben egyedi, és a céged profiljától is függ.
Általánosságban azonban elmondható, hogy az egyes megosztások, posztok, és hírek leginkább:
- kora reggel
- ebédidőben
- és lefekvés előtt
jutnak el a felhasználók legnagyobb részéhez az ő napirendjüknek megfelelően.
Ehhez mérten kevésbé jó időszak a posztolásra a:
- munkaidő,
- a délutánok,
- és a hétvégék,
hiszen ekkor a felhasználók vagy kevesebb időt töltenek a közösségi oldalt lapozgatva, vagy olyan sok ilyenkor az új hír az oldalon, hogy azokkal nehéz felvenni a versenyt.
Hogyan használd a Facebook Elemzéseit?
Ha szeretnéd elemezni, hogy melyik időpont mennyire volt hatékony a posztolásban, segítségedre lehetnek a Facebook oldaladon található Elemzés fül alatt fellelhető információk, statisztikák.
Exportálás
Az Elemzések menüpont alatt található Exportálás gombra kattintva megadott időintervallumra kérheted le a Facebook által összegyűjtött információkat a rajongóidról, és az elérésekről, interakciókról.
(Fontos: ez a kimutatás nem ad információt számodra arról, hogy hányan kattintottak egy-egy linkre az oldalon. Ez „csak” az interakciókat – azaz a like-okat, megosztásokat és hozzászólásokat elemzi!)

Az exportálás során egy Excel file-t kapsz eredményül, melyet megnyitva kattints a harmadik lapfülre, mely „Élettartam Bejegyzések közzé…” néven szerepel. Ezen a lapfülen minden oszlopot törölhetsz, kivéve a D, H, I, J, és K oszlopot. Ezek tartalmazzák azokat az információkat, amelyből megtudhatod, egy-egy bejegyzésed mekkora sikert ért el. Ha a kapott eredményt a posztolás időpontjának függvényében nézed, könnyen levonhatod a következtetést arról, hogy neked mikor érdemes az új híreket, cikkeket bejegyzés formájában megosztanod követőiddel.
A jó időzítés nem minden!
Természetesen azonban ne feledkezz meg arról sem, hogy a jó időzítés nem minden! A sikeres szerepléshez a közösségi hálón olyan tartalomra is szükség van, amely csábítja az embereket az olvasásra, a követésre, az interakciókra és arra, hogy hosszú távon érdeklődjenek oldalad iránt. A célközönséged meghatározása azonban a tartalom alakítására is jó hatással lehet.
Kiemelt területeink
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.
A weboldal sütiket használ
Jobban személyre tudjuk majd szabni a weboldal funkcióit.
Ez nem érinti a termékeink funkcióit.
Cookie-k használatával más vállalatok adatokhoz jutnak majd rólad.
Ez nem érinti a termékeink funkcióit.
Cookie-k használatával más vállalatok adatokhoz jutnak majd rólad.
Előfordulhat, hogy a weblap egyes funkciói nem fognak megfelelően működni.
A böngésződ vagy az eszközöd is kínálhat olyan beállításokat, amelyek segítségével eldöntheted, hogy be legyenek-e állítva a böngészőhöz cookie-k, illetve törölheted őket. Ezek a lehetőségek böngészőnként eltérnek, és fejlesztőik mind a rendelkezésre álló beállításokat, mind azok működését bármikor megváltoztathatják. 2020. október 5-i állapot szerint az alábbi hivatkozásokon találhatsz további információt a népszerű böngészőkben kínált beállítási lehetőségekről. A Facebook-termékek egy bizonyos része esetleg nem működik megfelelően, ha letiltottad a böngészőkben a cookie-kat. Fontos tudni, hogy ezek a beállítási lehetőségek eltérnek a Facebook által kínált beállítási lehetőségektől.
- Google Chrome
- Internet Explorer
- Firefox
- Safari
- Safari Mobile
- Opera