Lendítsd fel a forgalmadat , hass a vásárlóid érzelmeire

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > Érzelem-alapú marketing - a leghatékonyabb út a vásárlóhoz

Érzelem-alapú marketing - a leghatékonyabb út a vásárlóhoz


2018/10/21

Statisztikák, kiváló minőség, alacsony árak, kedvező ajánlatok – ezek mind olyan dolgok, amelyek segíthetnek ugyan eladni egy terméket vagy szolgáltatást, de hosszútávon semmit nem tesznek a márkahűség kialakítása érdekében. Gondolj csak bele – segít az ilyen papíron jól mutató tényezők közül bármelyik is abban, hogy az ügyfelek egy szorosabb érzelmi kapcsolatot alakítsanak ki márkáddal?

Érzelmi alapú online marketing

Az érzelmek mindemellett a döntéshozatal legfontosabb mozgatókerekei közé tartoznak. Kutatási eredmények is alátámasztják, hogy az érzelmeket megcélzó kampányok a leghatékonyabbak a marketing világában.

Mindez azt jelenti, hogy ideje figyelmedet az érzelmekre ható marketingmódszerekre összpontosítani, még ha ez egy éles eltérést is követel meg a hagyományos, bevett szokásoktól.

Az érzelmi célzás nem újdonság, hiszen számos márka már évek óta sikeresen alkalmazza kampányai során, de valamiért a mainstream marketingben csak most kezd igazán elterjedni. Az érzelmi marketingstratégiák több előnyt is kínálnak a hagyományos, logikára épülő marketinggel szemben.

Vizsgáljuk meg közelebbről is ezt az érzelmi kérdést…

 

Tudományos érvek az érzelmi célzás mellett


Az emberek döntéseit gyakran befolyásolják érzelmeik, ami természetesen a fogyasztói döntésekre is vonatkozik. Az érzelmek szerepét Antonio Damasio idegtudós kutatásainak eredményei is alátámasztják.

Munkája során Damasio olyan önkénteseket vizsgált, akik agykárosodásuk miatt képtelenek voltak érzelmeket érezni. Minden tekintetben teljesen hétköznapian viselkedtek, egy kivétellel – nem tudtak döntéseket hozni. Külön érdekesség, hogy habár képesek voltak logikusan elmagyarázni, hogy mit kellene tenniük, még a legegyszerűbb, kétopciós döntések is kifogtak rajtuk. Szó szerint döntésképtelenek voltak.

Ezek az eredmények egyértelműen arra utalnak, hogy az érzelmek nélkülözhetetlenek a döntéshozatalhoz, ami azt jelenti, hogy az érzelmi célzás stabil, tudományos lábakon áll.

 

Az emlékezetes élmények szerepe

 

A különböző segédeszközökre és módszerekre egyértelmű szükség van az online marketingben, de az érzelmek megcélzásáról sem szabad megfeledkezni, hiszen így érheted el, hogy márkád kiváló vásárlói élményeket nyújtson ügyfeleid számára.

Kiváló példa erre a Hershey kampánya, amiben a márka a csokisziruppal kelt boldogságérzetet a követőkben. Stacie Stauffer, a Hershey vezető márkamenedzsere elmondta, hogy a márka célja az emberek „érzelmi tartalékaira” hatni, és hogy a Hershey márkanév a boldogság egyik szinonimájává váljon számukra.

 

Az érzelmi célzás, mint stratégia


Az érzelmi célzás segít fellendíteni az értékesítések számát, hiszen fokozza az ügyfelek vásárlási szándékát, és több nyilvánosságra tehetnek szert vele a márkák.

Az ilyesfajta célzás olyan pszichológiai pontokra hat, amelyek vásárlásra ösztönzik az embereket. Lehetővé teszi a marketingesek számára, hogy az ügyfelekre a leghatékonyabb érzelmekkel hassanak, a megfelelő kontextusban és megfelelő üzenettel.

De térjünk vissza a vásárlási szándékra, pontosabban annak fokozására. A Coca Cola célja is ez volt, amikor jelmondatát „Nyílt boldogságra” változtatta, továbbra is olyan képeket felhasználva kampányaiban, amelyek boldog együtt töltött pillanatokra ösztönzik az embereket.

Az érzelmekre ható hirdetések lényegesen (84%-kal) hatékonyabbak, mint az informatív, vagy logikus hangvitelűek. Ezt több kutatás és felmérés is alátámasztja. (például a Fractl jelentése is).

A jelentés továbbá kiemelte, hogy az ilyen kampányok lényegesen több médiafigyelmet is kapnak, amibe persze a közösségi média is beletartozik.
 

Pihengetünk?

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2020.01.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
575 606
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Preselling

A preselling egy, a partnermarketingben használt kifejezés. A partner feladata, hogy...

Fizetett listázás

Olyan listahelyek, amelyeket a keresőmotorok árulnak a hirdetőknek, általában...

Blog and Ping

A ping egy számítógépes hálózatokban használt...

Blog

Mi az a blog? A blog egy internetes napló, vagy újság, ami...

Bannolás

Bannolás a keresőoptimalizálás...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.