12 eredményes email marketing taktika, amiket muszáj kipróbálnod
12 eredményes email marketing taktika, amiket muszáj kipróbálnod
Habár nagyjából egyidős az internettel, az emailes kommunikáció cseppet sem veszített népszerűségéből, sőt! A becslések szerint 2023-ra 4,4 milliárdra nő majd az emailt használók száma, ami durván a Föld népességének a felét jelenti majd.
Nem csoda tehát, hogy olyan sok cég fektet az email marketingbe, azonban csak kevesek tapasztalnak sikereket ezen a területen. Az emailek könnyedén elkallódnak a megannyi másik beérkező üzenet között, vagy egyszerűen nem érdeklik eléggé a címzettet, hogy megnyissa őket.
A következőkben 12 olyan email marketing taktikát olvashatsz, amelyekkel a következő szintre emelheted marketingkommunikációdat!
1. Készíts személyre szabott emaileket
Az email marketingben manapság nem működhet személyre szabás nélkül. Bizonyára te is kaptál már olyan emailt egy cégtől, aminek a tárgyában név szerint szólított meg a feladó, az üzenetet megnyitva pedig különféle neked szóló ajánlatokat láthattál számodra releváns termékekre.
Ha kellő mennyiségű adatot sikerül összegyűjtened ügyfeleidről, akkor ez egy könnyedén automatizálható folyamattá válik. A megfelelő automatizáló eszközökkel olyan emaileket generálhatsz, amelyek pontosan az adott címzett szájízéhez igazítottak anélkül, hogy neked kellene egyenként összeállítani és elküldeni őket.
2. Szegmentáld feliratkozóidat szokásaik szerint
Az email marketing egyik legalapvetőbb elve, hogy feliratkozóid listáját különféle szempontok szerint kell szegmentálnod. Ez nem meglepő, hiszen lesznek köztük leendő, új és régebbi ügyfelek is, akikre más és más üzenetekkel hathatsz. A szegmentálást sokáig különböző demográfiai adatok szerint oldották meg, és a mai napig ez a legelterjedtebb módszer, azonban kezd kimenni a divatból.
Manapság érdemes inkább a felhasználók böngészési szokásai alapján létrehozni ezeket a szegmenseket, mintsem koruk vagy nemük szerin. Ehhez persze korszerű web-analitikai eszközöket kell alkalmaznod, amelyek feltárhatják előtted felhasználóid online viselkedését.
3. Alkalmazz A/B teszteket
Az A/B tesztek segítenek összehasonlítani egy email két, egymástól alig eltérő verzióját, hogy kideríthesd, melyikük teljesít jobban. Ha csináltál már ilyet webhelyeden vagy online hirdetéseidben, akkor biztosan ismerős ez a koncepció.
Például elkészítheted egy email A és B változatát, amelyek csak annyiban különböznek egymástól, hogy az egyikben („A” verzió) az email tetején szerepel a CTA gomb, a másikban („B”) verzió pedig az email alján. Később aztán ellenőrizheted, hogy mely verziónak volt több az átkattintása és melyik hány konverziót hozott.
4. Tudd, hogy mikor érdemes kiküldeni az emaileket
Az email marketing gyakran nem a rosszul megfogalmazott üzenetek miatt bukik el, hanem azért, mert a címzett digitális postaládája egyszerűen túl forgalmas, amiben könnyedén elveszik egy-egy email. Éppen ezért elengedhetetlen, hogy üzeneteidet a lehető legjobb időpontokban küldd ki feliratkozóidnak.
Sokan reggelente pillantanak rá bejövő emailjeik listájára, és általában sok üzenetük van, amit végig kell pörgetniük. Éppen ezért nem ajánlatos reggelre időzíteni marketingcélú emailjeidet, hanem sokkal inkább érdemes várni velük, hogy később egy sokkal szellősebb postaládában landolhassanak.
5. Készíts email sablonokat
Az email marketing egyik legősibb vitája a sablonok körül forog. Egyesek kiállnak mellettük, míg mások váltig állítják, hogy az egyedien elkészített emailek több aktivitást eredményeznek, mint a sablonos alternatívák. Ebben a kijelentésben lehet valami, azonban ha egy cég naponta több száz, vagy több ezer emailt küld ki, akkor nem lesz más választása, mint sablonokat használni.
Na persze az megint egy másik kérdés, hogy saját, vagy vásárolt sablonokkal dolgozol-e. A saját sablonokra csak egyszer kell több időt fordítani, ráadásul lehetővé teszik, hogy márkád egyedi stíluselemeit is elhelyezhesd bennük!
6. Küldj mobilra optimalizált emaileket
Sokan út közben nézegetik emailjeiket, például amikor munkába igyekeznek, vagy éppen hazafelé tartanak onnan. Tekintve hogy ma már szinte mindenkinek a zsebében ott lapul egy okostelefon, elengedhetetlen, hogy emailjeid ezeken a készülékeken is tökéletesen megjelenjenek és használhatók legyenek.
Ügyelj rá, hogy üzeneteidet egy mobilos olvasó igényeihez alakítsd – a számítógépes böngészők sokkal jobban igazodnak ezekhez, mint fordítva. Biztosítsd, hogy minden megfelelően megjelenjen és használható legyen a címzettek eszközein.
7. Kínálj kétirányú kommunikációt
Bizonyára te is sokszor kaptál már emaileket különféle „noreply” („ne válaszolj”) címekről. Ezekkel az az óriási probléma, hogy lezárják a kommunikációt a cég és az ügyfél között, megnehezítve a feliratkozók dolgát, ha mégis szeretnék felvenni a kapcsolatot a feladóval. Fontos tehát, hogy mindig olyan email címről küldd ki marketingüzeneteidet, amire a címzettek bármikor azonnal válaszolhatnak.
Ezzel nem csak a célközönségeddel kialakított kapcsolatot ápolod, hanem nagyobb biztonságban is érezhetik majd magukat, ha tudják, hogy könnyedén kommunikálhatnak márkáddal.
8. Hass címzettjeid érzelmeire
Az érzelmeket megcélzó taktikák a marketing minden területén hatásosak lehetnek, és nincs ez másképp az email marketinggel sem.
Igyekezz olyan kifejezéseket és vizuális elemeket használni, amik pozitív érzelmeket váltanak ki feliratkozóidból!
9. Kínálj értékes tartalmakat feliratkozóidnak
Ha valami, akkor ez nem egy titkos, ismeretlen email marketing taktika. Lehetnek bármilyen szépek és jól megfogalmazottak emailjeid, de ha nem kínálnak értéket a címzettek számára, akkor teljesen haszontalanok lesznek. Érdekes módon ezt meglepően kevés marketinges látja be, és ezért sok esetben az email marketing a reklámokban és a visszaigazolásokban merül ki. Ez óriási hiba, amit jobb, ha az első perctől kezdve elkerülsz.
Ha szeretnéd aktívabbá tenni feliratkozóidat, akkor egy hasznos, értékes, érdekes tartalmú email a legjobb eszköz erre.
10. Használj több hivatkozást vagy CTA gombot
Az email marketing fő célja az, hogy minél több feliratkozót vonzz webhelyedre, ahol aztán remélhetőleg vásárolnak, vagy más konverziós műveleteket végeznek majd el. Éppen ezért hiba csupán egyetlen egy hivatkozást vagy CTA gombot elhelyezni emailjeidben.
Minél több lehetőséget kínálsz címzettjeidnek arra, hogy átkattintsanak webhelyedre, annál többen élnek majd ezekkel. Ráadásul azzal, hogy több választási lehetőséget adsz nekik, a kezükben érzik majd az irányítást. Sokan szeretik kiválasztani a nekik tetsző opciót, és nem szeretik, ha egy választásra kényszerítik őket.
11. Készíts vizuális emaileket
A kizárólag szöveges emailek ma már rettentően unalmasnak és sablonosnak számítanak. Senki sem olvasgat végig egy egész szövegtömböt csak azért, hogy valami értékesre leljenek benne maguknak. Mindig törekedj rá, hogy emailjeidet egyszerű legyen elolvasni – így garantáltan többen jutnak majd el a konverziós hivatkozásokhoz.
A vizuális elemek rengeteget segíthetnek ebben. Vannak olyan marketingesek, akik szinte csak képeket használnak üzeneteikben vagy hírleveleikben, és a CTA-t is egy nagy kattintható kép formájában szúrják be az emailekbe. Ez nem mindenkinek a legjobb megoldás, de amíg nem próbálod ki, nem tudhatod!
12. Mindig kínálj leiratkozási lehetőséget
Elkerülhetetlen, hogy legjobb igyekezeteid és ajánlataid ellenére is lesznek olyan feliratkozók, akik idővel elveszítik érdeklődésüket emailjeid iránt. Ezeket az embereket nincs értelme üzenetekkel bombázni, mert előfordulhat, hogy spamként jelölik meg őket, ami nem tesz jót hírnevednek.
Fontos, hogy minden kiküldött emailedben mellékelj egy olyan hivatkozást feliratkozóidnak, amin keresztül leiratkozhatnak emailjeidről. Ezt a legtöbben általában az üzenetek legvégére, az aláírás/lábrész szakaszban helyezik el. Bárhogyan is oldod meg, ez az opció minden olyan emailedben jelen kell legyen, amit feliratkozóidnak küldesz ki.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.