notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Egészségügyi online marketing alapok: mit használnak a betegek döntésük megalapozására, hogyan játszik szerepet a keresőoptimalizálás és a közösségi média marketing döntésük meghozatalában?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Egy amerikai tanulmány margójára: a közösségi média és a Google keresések játszanak a legnagyobb szerepet az egészségügyi kérdésekben a betegek véleményének formálásában.

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Egy amerikai tanulmány margójára: a közösségi média és a Google keresések játszanak a legnagyobb szerepet az egészségügyi kérdésekben a betegek véleményének formálásában.


2013/01/15
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

 

Elég régóta dolgozom az egészségügyi online marketing terén -  még akkor kezdtem, amikor senki nem hitt abban, hogy gyógyszereket el lehet adni az internet segítségével. Akár vényköteles (hivatalosan nem hirdethető) gyógyszereket is. A GSK, az ABBOTT, az EGIS marketing stratégiáinak kialakításnál nagyon sokszor harcoltam a brand managerekkel, hogy értsék meg, mennyire fontos a keresőkben az adott problémára, annak minden verziójára jó helyen jönni. Sajnos még most is vannak gyógyszergyárak, akik nem hisznek az online marketingben, mint szuper költséghatékony marketing eszközben. És ezzel nagyot hibáznak. Mondhatom ezt a fent említett gyógyszergyáraknál szerzett tapasztalataim, illetve az alábbi amerikai kutatás konklúziójaként is. 
Egészségügyi online marketing alapok: mit használnak a betegek döntésük megalapozására, hogyan játszik szerepet a keresőoptimalizálás és a közösségi média marketing döntésük meghozatalában?

 

Kit érünk el az egészségügyben az online marketing segítségével? 

Magam is végigszenvedtem egy Achilles ín szakadást, az egyik orvos ezt mondta a másik azt. 4 orvos, négy út. Hogyan dönthetné hát el a beteg melyikre hallgasson? 67 éves apám, akinek sajnos egyre több problémája van, folyamatosan az Interneten lóg, és művelődik egészségügyi témában. Egyre több minőségi tartalmat is találhat, egy Google keresés manapság felér egy orvosi látogatással. Ha az orvos felkeresése előtt, hiteles egészségügyi oldalakat böngészel, amelyeknek különféle cikkei, online tanácsadás rovatai telve vannak válaszokkal a saját konkrét kérdéseidre, nem vagy egyedül. 
 

Az egészségügyi online marketing hatása a betegre

Pihengetünk?
Igazán kecsegtető, hogy pillanatok alatt választ kaphatunk egészségügyi kérdéseinkre, hiszen az információk csak pár kattintásnyira vannak tőlünk az Internet világában, és ehhez el sem kell mozdulnunk a munkából, vagy otthonról. Még ha sokszor rendszertelen is ez az információtömeg, sok hasznos portál és szaklap van, valódi orvos válaszol rovatokkal. Ha egészségügyi marketinges vagy, nyilván nem kell mondanom, hogy ezeket az orvosokat, online tanácsadásokat is valaki finanszírozza. Mégis, objektívnek tűnnek. Ki jut el hát a beteghez? Kinek a termékét veszik meg? Akit a Google az adott problémára, tünetre, megoldásra előbb hoz a találati listában. Esetleg több helyen is találkozik ugyanazzal a véleménnyel. Ha mondjuk egy diabetológus az inzulinos kezelést ajánlja a cukorbetegnek, de hallott már betegtársaitól arról, hogy egy ideig tablettával is kezelheti magát, nagy valószínűséggel utána néz az Interneten, melyiknek mi az előnye, hátránya. Ha az inzulinos kezelés mellett érvelő weboldalakat talál az első 5 helyen, akkor már nem is megy tovább, nyert az, aki jobban keresőoptimalizált az adott problémára, megfelelően függetlennek látszó weboldalakat helyezett a kommunikációja mögé. 
 
 

A közösségi média marketing és az egészségügy

Egy tanulmány szerint, melyet a Demi & Cooper Advertising and DC Interactive Group készített,  az USA-ban a 18-24 év közötti felnőttek 90%-a bízik a közösségi médián keresztül kapott információkban. És minden második felnőtt okostelefonját használja hogy utánakeressen egy-egy egészségügyi információnak, akár még az egészségügyi intézményből is a kezelés, a döntés előtt.  
 
A közösségi média a szakszerű weboldalakkal szemben a releváns orvosi információk mellett a vélemények gyors terjedésének is kedvez. A páciensek sokszor osztanak meg ellátásukról is információkat, a megkérdezettek 44%-a azt mondta, hogy mind pozitív, mind negatív élményeiket megosztják az Interneten, akár egy kórházról, akár egy egészségügyi intézményről, akár egy doktorról vagy ápolóról legyen is szó. 
 
A kórházak több mint negyede jelen van a közösségi médiában is. És az orvosok 60%-a szerint az egészségügyi szolgáltatás minőségét javítani képes a közösségi média. 
Nincsen kétség, sok orvos illetve kórház profitálhat a közösségi médiából, legalábbis amikor jókat híresztelnek róluk a fórumokon. Ehhez persze foglalkozni kell a közösségi média marketinggel. 
De mivel az egészségügyi szabályozások szigorúak, fontos, hogy ezeket az orvosok, a marketingesek ismerjék és betartsák, amikor a közösségi médiát használják maguk népszerűsítésére. 
A közösségi média legnagyobb előnye az információk megosztása, de ez a legnagyobb hátránya is egyben, az egészségügynek még mindenképpen van mit tanulnia ezen a téren. 
A közösségi médiában robbanásszerűen terjedhet a jó és a rosszhír is, ezért szakértő kezeket igényel a használata, kezelése. 
 

Ha beteg vagy és nem marketinges, kinek higgy? 

Egészségügyi marketingben jártas tanácsadóként az esetek nagy többségében számomra rögtön feltűnik, melyik tanács, orvos az, melyet szponzoráltak, általában azt is látom, ki. Laikusként ezt nehezebb megállapítani, hiszen független orvos, és szervezet nem nagyon létezik. Betegként rengeteg információt szereztem be, szerez be Édesapám is, és ebből maga próbálja meg az ember kiszűrni, mi a marketing és mi a tiszta információ. Az ember maga kényszerül dönteni ebben a világban, amelyben az uralja a politikát, az üzletet, akinek jobb marketingesei vannak. Nem szabad azonban elfelejteni, hogy a legtöbb betegség sokkal részletesebb dialógust követel meg annál, mint hogy csak a fórumokon néz utána a páciens az állapotának. Inkább csak az a biztos, hogy ezek a források jó felkészülésül szolgálhatnak egy orvosi vizitre, ahol az orvost a marketingesek által ráaggatott védőhálóból is kibonthatjuk jól felkészülve, irányzott kérdésekkel…
 
Facebook SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
521 467
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Beférkőző reklám

Egy olyan reklám, ami akkor jelenik meg, amikor egy felhasználó két oldal között próbál...

301-es átirányítás

Mi az a 301-es átirányítás? Más...

Elhelyezés szerinti célzás

Az elhelyezés szerinti célzás a Google AdWords kampányok egyik speciális lehetősége. A...

Jövedelemforrás

A jövedelemforrás minden olyan tevékenység, amely jövedelem...

Sajtóközlemény

Az internetes marketingben a sajtóközlemény egy olyan dokumentum, amelyet egy...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.