Ezek lesznek 2020 legfontosabb egészségügyi marketingtrendjei
Ezek lesznek 2020 legfontosabb egészségügyi marketingtrendjei
Ha egészségügyi intézményt vezetsz, vagy marketinges vagy, ne hagyd ki ezt a cikket, mely megmutatja, milyen online marketing trendek dominálnak majd 2020-ban az egészségügyben!
Bár még javában tart 2019, de már látszódnak azok az online marketing trendek, melyek meghatározzák majd a következő évet is. A mesterséges intelligencia, a kiterjesztett valóság, és a különböző új technikai vívmányok egyre több lehetőséget adnak az emberek kezébe, hogy kapcsolatba lépjenek és információt osszanak meg egymással. A tempó gyors, és aki lemarad, az csak nagyon nehezen szerezheti vissza relevanciáját az emberek szemében.
Megéri tehát naprakésznek maradni a legújabb egészségügyi marketingtrendeket illetően, hogy 2020-ban is folytathasd márkád sikertörténetét. Nézzük, hogy mit tartogat ez az esztendő…
1. Egészségügyi keresőoptimalizálás hangalapú keresésekre
Értelemszerűen mindenki szeretne az elsők közé kerülni a keresőtalálatok között, hiszen ezek a pozíciók hozzák a legtöbb releváns forgalmat a webhelyekre, azonban 2019-ben már bőven nem csak az egyszerű, begépelt keresésekre kell odafigyelniük a marketingeseknek, ez 2020-ra még erősödni fog.
Az elmúlt évek során rohamosan nőtt a hangalapú keresések száma, ami első sorban a hangalapú asszisztensek (Alexa, Siri, Cortana, stb.) elterjedésének köszönhető. Az emberek előszeretettel használják ezeket a segédeket tájékozódásra, információszerzésre, és – a támogatott országokban – akár rendelésekre is.
A hangalapú keresés trendje nem újdonság, hiszen már 2015 végén is nagyon népszerű volt a technológia, ez a népszerűség pedig azóta is csak fokozódik, ahogy a funkció egyre több készülékbe kerül bele. Az előrejelzések szerint a következő években csak egyre több és több keresést indítanak majd „kéz nélkül” a felhasználók.
Szóval hogy lehet megcélozni ezeket a keresőket? Első sorban meg kell könnyítened az emberek számára, hogy rátaláljanak cégedre, méghozzá hangalapú optimalizálás segítségével. Ebben a blogtartalmak sokat segíthetnek.
Egészségügyi blogolás 2020-ban a keresőoptimalizálásért
Azzal, hogy rendszeresen készítesz célzott, hasznos tartalmakat blogodra, és megválaszolod az emberek leggyakrabban ismételgetett kérdéseit, szakértői státuszba emelheted magad a felhasználók szemében. Ez rendkívül fontos a bizalom megalapozásához, ami elengedhetetlen tényező, ha ki szeretnél emelkedni a versenytársak közül.
A Floating Hospital for Children gyermekkórház például létrehozott egy külön webhelyet, kifejezetten szülők számára. Az Our Circle of Moms fórumot, hasznos oktatóvideókat, és orvosi szakértői tanácsokat kínál, tökéletesen megcélozva ezzel a kórház célközönségét.
Az emberek egyre többször fordulnak az internethez, bármilyen problémájuk is akad, és ez alól az egészségügyi gondok sem kivételek. A weben nem csak hasznos szakértői információkra lehetnek, hanem olyan emberekkel is felvehetik a kapcsolatot, akiknek volt már személyes tapasztalatuk egy adott betegséggel, sérüléssel, stb.
Remek dolog, hogy a páciensek már valamivel felkészültebben érkeznek a rendelőbe, de pontosan ez a jelenség az oka annak, hogy bizonyítanod kell az interneten keresgélőknek, hogy te vagy a legmegbízhatóbb szakember az adott területen.
Amint beindítod saját blogodat, máris el kell kezdened gondolkodnod a hangos keresők megcélzásáról (ITT írtam róla). Az egyik legfontosabb szempont, amit figyelembe kell venned, az a keresők szándéka, ami a keresések megfogalmazásából állapítható meg.
Fontos megjegyezni azt is, hogy az emberek általában beszédszerűen fogalmaznak hangalapú keresőeszközeiknek, nem pedig kulcsszavak felsorolásával, amiből sokkal egyszerűbben megállapítható ugyan a keresőszándék, de egy újfajta, intuitívabb optimalizálási eljárást is megkövetel.
Ha például valaki azt kérdezi, hogy „melyek a legjobb digitális lázmérők?”, az valószínűleg még csak az opciók között böngészik, de aki úgy fogalmazza meg a keresését, hogy „mennyibe kerül az XY márkájú lázmérő?”, az már nagyon határozott vásárlási szándékra utal.
Íme néhány konkrét tipp arra, hogy hogyan készíts hangalapú keresésekre optimalizált szöveges tartalmakat blogodra:
- Fogalmazz beszélgetésszerűen: Gondolkodj el rajta, hogy milyen kérdéseket tesznek fel neked gyakran pácienseid, és hogy hogyan szoktad megválaszolni ezeket. Máris van néhány tartalomötleted, amiket kibővíthetsz. A cél az, hogy kiemelkedj a versenytársak közül azzal, hogy hasznos, értékes információkat kínálsz professzionális, de érthető módon.
- Használj long-tail kulcsszavakat: A long-tail kulcsszavak (ITT írtam róla) olyan kifejezések, amelyek három, vagy több szóból állnak. Ezekkel nagyon precízen célozhatod meg azokat a kereső felhasználókat, akik például valami nagyon specifikus problémára szeretnének rákeresni. Válassz olyan kifejezéseket, amik kapcsolódnak praxisodhoz, illetve azokhoz az egészségügyi témákhoz, amikkel foglalkozol, és használd őket bejegyzéseidben, (ahol használatuk indokolt és természetes).
- Ne feledkezz meg a meta mezőkről: Nem csak azokat a részeket kell optimalizálnod, amelyek a felhasználóknak készülnek, hiszen a keresőmotorok feltérképező robotjai a weboldalaid „mögé” is benéznek, hogy értelmezhessék annak tartalmát.
- Számolj a félregépelt és félreértelmezett szavakkal: Sem az emberek, sem a gépek nem tökéletesek, ha fogalmazásról vagy éppen értelmezésről van szó. Ez különösen igaz a hangalapú kereső technológiákra, amelyek néha rosszul értelmezhetik azt, amit a felhasználók mondanak nekik. Vedd figyelembe, hogy hogyan hangzik néhány gyakran keresett betegség, sérülés, vagy gyógyszer neve – érdemes rákeresni néhány valószínű félreértelmezésre/elgépelésre, és megnézni, hogy mi jelenik meg először a találatok között.
2. Videómarketing az egészségügyben
A videótechnológia elterjedése gyorsabbá, kényelmesebbé, és olcsóbbá tette a cégek számára a belső, és partnerek közötti kommunikációt. A videókonferenciáknak köszönhetően az érintetteknek nem kell más országba utazniuk egy fontos megbeszélésért, rengeteg időt és pénzt megspórolva ezzel (a jetlag elkerüléséről nem is beszélve).
A videókonferencia-hívások természetesen az egészségügyi kommunikáció is segítettek fellendíteni nem csak a szakemberek, hanem az orvosok és pácienseik között is. Ez különösen hasznos az olyan betegek számára, akiknek nincs közvetlen közelükben orvosi ügyelet, vagy akik nem hagyhatják el otthonukat egy-egy orvosi megbeszélés erejéig.
A videók azonban nem csak ilyen téren segítik az egészségügyben dolgozók munkáját. A Business2Community szerint azok az egészségügyi vállalatok, amelyek videót helyeznek el webhelyük kezdőlapján, nagyobb eséllyel kerülnek a Google első találati oldalára, ami több nyilvánosságot, hitelességet, és megbízhatóságot jelent.
Külön előny, hogy a videós tartalmak – mint a digitális világban szinte minden más is – könnyedén nyomon követhetők, és persze rengeteg hasznos információt képesek kommunikálni, audiovizuális formában, ideális tartalomtípussá téve ezzel őket az egészségügyi webhelyekre és bolgokra is.
Lássunk néhány példát arra, hogy hogyan alkalmazhatod a videókat egészségügyi marketinged részeként:
- Storytelling: A storytelling (részletesen ITT írtam róla) lényege, hogy egy történeten keresztül mutatod be márkádat, termékeidet, cégedet, vagy lényegében bármi mást, amit népszerűsíteni szeretnél célközönségednek. Például: a New York Presbyterian Hospital egyik kampányában Michael Kieran egy egyperces videóban mesélte el, hogy hogyan mentette meg az életét a kórház egyik orvosa, és egy másik férfi.
- Virtuális valóság: A virtuális valóság az elmúlt évek egyik legfelkapottabb technológiája lett, így csak idő kérdése volt, hogy mikor jelenik meg a digitális marketingben is. A sebészeknek például lehetőségük nyílt egy sokkal „testközelibb” módon bemutatni a beavatkozásokat az orvostanhallgatóknak. A MedicalRealities „VR Anatomy” (virtuális valóság anatómia) portálja például videók és VR tartalmak segítségével mutatja be részletesen a hallgatóknak a különböző testrészeket, illetve a különböző, azokon végzett operációk menetét is.
3. Fizetett egészségügyi hirdetések
A keresőoptimalizálásnak, és a videómarketingnek – akármennyire is fontos részeik a marketingstratégiának – jól jön egy kis segítség, méghozzá fizetett, PPC hirdetések formájában. A fizetett hirdetések nem csupán javítják márkád láthatóságát, de segítenek némi extra információt gyűjteni azt illetően, hogy mi működik, és mi nem.
Ez a témakör közvetlenül kapcsolódik a feltörekvő hangalapú keresésekhez, amelyek egy teljesen új, még feltérképezetlen PPC stratégiát követelnek majd meg.
2020-ban fontos lesz odafigyelni a sütik használatára, és a közönségi adatok begyűjtésére is, amelyek korszerű szegmentálást és személyre szabottabb felhasználói élményeket tesznek lehetővé.
Lássunk tehát néhány tippet a PPC kampányokkal kapcsolatban is:
- Légy te is adatelemző: Ahogy egyre több felhasználó fordul az internethez válaszok után kutatva, és a márkák egyre több pénzt fektetnek a digitális hirdetésekbe, hogy megfeleljenek a felhasználói élményeknek, az adatok megfelelő értelmezése és értékelése egyre fontosabb részévé válik a digitális marketingnek.
- Hirdess a Facebookon és a LinkedInen: Sokszor hallhattuk az elmúlt időkben, hogy az embereknek kezd elegük lenni a Facebookból, és hogy azt fontolgatják, hogy törlik magukat a platformról. Nos, a Facebook egyre csak növekvő felhasználószáma nem ezt mutatja, ezért elmondhatjuk, hogy a közösségi hálózatok királya továbbra is életképes marketingfelület a márkák számára. A LinkedIn, a profik platformja számtalan újítást mutatott be a hirdetések (ITT írtam róla) terén, és a videós funkciók is egyre versenyképesebbek a hálózaton.
4. Alkalmazz egészségügyi marketing tanácsadót!
Az egészségügyi szakemberek legnagyobb problémája a marketinggel, hogy egyszerűen nincs idejük rá. Az ilyen helyzetekben segíthet sokat egy jó marketingügynökség, amely a keresőoptimalizálás, a közösségi média, és egyéb digitális eszközök segítségével biztosítja a hosszútávú sikereket. Azokat a feladatokat, melyet a saját marketingeseid is jól elvégeznek nyugodtan megtarthatod, egy jó marketing ügynökség alkalmazkodik a cég struktúrájához, és azokkal a munkákkal egészíti ki a marketing stratégiát, amelyeket a megbízó munkatársai nem tudnak elvégezni. Mi az egészségügyi marketingben is online marketing audittal kezdünk, mely pontosan feltárja a hiányosságokat és az erősségeket. Ezek alapján készítünk stratégiát, melyben figyelembe vesszük többek között az adott cég erőforrásait is. Marketing auditra kérd ajánlatunkat ITT!
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.