Mi is az a Google AMP Stories?
Mi is az a Google AMP Stories?
A Google még tavaly februárban jelentette be a 2015-ben indult AMP (Accelerated Mobile Pages, azaz gyorsított mobiloldalak) technológia legújabb bővítményét, az AMP Storiest (AMP történetek). Az AMP történetek nagyon rövid, vizuálisan hatásos, figyelemfelkeltő tartalmak, amik többnyire interaktív szövegekből és képekből állnak össze.
A Google bejelentése szerint az AMP Stories-zal az volt a céljuk, hogy „új, kreatív és vizuálisan gazdag” módon mutathassák be a történeteket, méghozzá kifejezetten mobilra tervezve.
A korábbi AMP előírásokkal ellentétben a Google szerint Stories tartalmaknak nem kell megegyezniük a nem mobilos tartalmakkal, hanem teljesen egyedieknek kell lenniük azokkal szemben.
A Google egyik szóvivője azt állította, hogy „az AMP történetek a kifejezés és a storytelling új formáinak ösztönzését szolgálják”. Külön érdekesség, hogy a Google korábban minden területen azt javasolta, hogy a mobilos és nem mobilos tartalmak a lehető legtöbb tekintetben egyezzenek meg egymással, hogy a felhasználók minden platformon ugyan azt az élményt kaphassák.
„Tegyük fel, hogy egy kiadónak van egy hosszabb vizsgálati cikke például egy főiskola felvételi adataiból. Emellett tegyük fel, hogy van egy kiegészítő társcikke is, ami lehetővé teszi, hogy az emberek diagramokon és más vizualizációkon keresztül játszhassanak el az adatokkal. Nem lenne korrekt a hosszabb tartalmat az interaktív helyett hivatalosnak tekinteni. Mindkettő különálló, habár egymáshoz kapcsolódó.”
Kiforratlan helyzetben
Mivel az AMP Storiest még nem igazán támogatják beépülő modulok (vagy CMS-sek), így ha valaki szeretné kipróbálni ezt az új formátumot, akkor saját kezűleg kell majd létrehoznia AMP Stories oldalakat, és az azokhoz tartozó XML oldaltérképet a Google számára. Ez két különálló AMP keretrendszert kezelését követeli meg.
Az AMP-ot eddig sem használták igazán sokan (aminek leggyakoribb oka az erre fordítható erőforrások hiánya), így nehezen becsülhető meg, hogy ez az új formátum mennyire terjed majd el.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.