A Google bejelentése szerint az AMP Stories-zal az volt a céljuk, hogy „új, kreatív és vizuálisan gazdag” módon mutathassák be a történeteket, méghozzá kifejezetten mobilra tervezve.
A korábbi AMP előírásokkal ellentétben a Google szerint Stories tartalmaknak nem kell megegyezniük a nem mobilos tartalmakkal, hanem teljesen egyedieknek kell lenniük azokkal szemben.
A Google egyik szóvivője azt állította, hogy „az AMP történetek a kifejezés és a storytelling új formáinak ösztönzését szolgálják”. Külön érdekesség, hogy a Google korábban minden területen azt javasolta, hogy a mobilos és nem mobilos tartalmak a lehető legtöbb tekintetben egyezzenek meg egymással, hogy a felhasználók minden platformon ugyan azt az élményt kaphassák.
„Tegyük fel, hogy egy kiadónak van egy hosszabb vizsgálati cikke például egy főiskola felvételi adataiból. Emellett tegyük fel, hogy van egy kiegészítő társcikke is, ami lehetővé teszi, hogy az emberek diagramokon és más vizualizációkon keresztül játszhassanak el az adatokkal. Nem lenne korrekt a hosszabb tartalmat az interaktív helyett hivatalosnak tekinteni. Mindkettő különálló, habár egymáshoz kapcsolódó.”
Kiforratlan helyzetben
Mivel az AMP Storiest még nem igazán támogatják beépülő modulok (vagy CMS-sek), így ha valaki szeretné kipróbálni ezt az új formátumot, akkor saját kezűleg kell majd létrehoznia AMP Stories oldalakat, és az azokhoz tartozó XML oldaltérképet a Google számára. Ez két különálló AMP keretrendszert kezelését követeli meg.
Az AMP-ot eddig sem használták igazán sokan (aminek leggyakoribb oka az erre fordítható erőforrások hiánya), így nehezen becsülhető meg, hogy ez az új formátum mennyire terjed majd el.
