Itt lép a színre a remarketing, amivel kifejezetten azokat a felhasználókat célozhasd meg hirdetéseiddel, akik korábban már érdeklődést mutattak márkád iránt. Ez a módszer manapság nélkülözhetetlen, hiszen az emberek többsége nem vásárol azonnal, miután egy korábban ismeretlen cég webhelyére érkezik – többszöri emlékeztetésre lesz szüksége, hogy igazán rögzüljön számára a márka neve és kínálata.
Úgy is mondhatnánk, hogy remarketing nem engedi, hogy az érdeklődők megfeledkezzenek márkádról.
Íme néhány meggyőző statisztika a remarketing szerepéről:
• Minden ötödik marketinges befektet a remarketingbe.
• A fogyasztók 30%-a pozitívan reagál az újracélzott hirdetésekre, és csupán 11%-uk tekint rájuk negatívan.
• Egy átlagos display hirdetés átkattintási aránya 0,07%, míg egy átlagos remarketing hirdetésnél ez az arány 0,7%.
Hogyan hozd ki a legtöbbet a remarketingből
Szegmentáld megfelelően közönségedet
Webáruházad látogatói változatos csoportot alkotnak, ezért nem mutathatod mindenkinek ugyan azokat a remarketing hirdetéseket. A megfelelő szegmentáláshoz muszáj ki kell derítened, hogy látogatóid milyen szándékkal érkeznek webhelyedre, illetve hogyan viselkednek látogatásuk során.
Az érdeklődőszegmenseket ez után marketinges és üzleti céljaid alapján alakítsd ki, és persze vedd figyelembe azt is, hogy ezek a látogatók vásárlói utazásuk mely szakaszában járnak épp.
Íme néhány hasznos tipp ehhez:
• Szegmentáld webhelyed legmagasabb forgalmú részeit (például azokat, amelyekre legalább 5000 egyéni látogató érkezik) a legjobb megtérülések érdekében.
• Kerüld az átfedést a listák között, és ügyelj rá, hogy minden látogató csak egy listán szerepeljen.
• A frissesség nagyon fontos szegmentálási szempont – egy két órával ezelőtt látogató érdeklődő sokkal valószínűbb, hogy hajlandó lesz visszatérni és konvertálni, mint valaki, aki két hete járt utoljára webhelyeden.
• Ügyelj a tartalomtípusokra is. Ha egy látogató korábban egy hosszabb cikket olvasott el webhelyed blogján, akkor felkínálhatsz neki más tartalmasabb anyagokat is, például kutatási eredményeket vagy e-könyveket.
2. Írj megnyerő, kattintható üzeneteket
Függetlenül attól, hogy a Google hálózatán, a Facebookon vagy bárhol máshol tervezel remarketinget folytatni, mindenütt csak szűk hely áll majd rendelkezésedre, így egy rövid üzenettel leszel kénytelen hatni célközönségedre.
A legjobb remarketing kampányok éppen ezért lényegre törők, és egy rövid, de határozott üzenetet ötvöznek valamilyen figyelemfelkeltő vizuális elemmel. Felhívásodnak (CTA) igazán jónak kell lennie, hogy egy ilyen szűk helyen is hatékony lehessen.
Fontos odafigyelni a vizuális elemre is – fontos, hogy üzeneted kiemelkedjen a tömegből és azonnal megragadja célközönséged figyelmét. Az egyszerűség fontos szempont, ezért gondolkodj figyelemfelkeltő színekben, nagy és könnyedén kattintható gombokban, illetve határozott, egyértelmű felhívásokban.
Ne feledd, hogy a pozitív felhasználói élmény érdekében a kreatívoknak mindig kapcsolódniuk kell célközönséged érdeklődéséhez, vagyis ahhoz, amit eredetileg megtekintettek nálad.
3. Fokozd a felülértékesítés lehetőségét
A remarketing nem csak arra jó, hogy visszavezesd korábbi érdeklőidet kínálatodhoz. Ezek az esetek nagyszerű alkalmak arra is, hogy keresztértékesítéssel vagy felülértékesítéssel növeld konverzióid értékét. A felülértékesítés akár 3-5%-kal is növelheti a remarketing konverziós arányait.
Remarketing kampányoddal például értékesebb termékeket is felkínálhatsz az újracélzott érdeklődőknek, vagy felajánlhatsz nekik kiegészítő termékeket is, miután lebonyolították vásárlásukat.
4. Tesztelj alaposan és tervezetten
A remarketing egyik legnagyobb előnye, hogy könnyedén tesztelheted kampányaidat, és megváltoztathatod azokat az elemeket, amelyeknek leginkább befolyásolják hirdetéseid teljesítményét. Ehhez A/B tesztekre lesz szükséged, amelyeket minden közönségtípusnál érdemes elvégezned.
Mielőtt azonban A/B tesztelésbe kezdenél, ki kell tűznöd egy konkrét célt, különben a végtelenségig tesztelheted kampányaid minden apró részletét. Ez a cél lehet például 10%-kal nagyobb konverziós arány.
Ezek a tesztek nem csak azt segítenek megállapítani, hogy mi működik és mi nem, hanem értékes rálátást is nyújtanak közönséged viselkedésére és preferenciáira. Ezen információkat aztán marketingkampányod többi területén is hasznosíthatod, nem csak a remarketingben.
Lássunk néhány hasznos taktikát a hatékony teszteléshez:
• Mindenekelőtt azonosítsd céljaid mérhető mutatóit.
• Ez után döntsd el, hogy hogyan követed majd nyomon ezeket. Milyen eszközt használsz majd a mutatók méréséhez?
• Válassz ki egyetlen egy elemet valamelyik hirdetésedben – pl. a felhívás megfogalmazását – és módosítsd az egy adott időszakra. Ez után hasonlítsd össze a teljesítményt az eredeti verzióéval.
• Az efféle tesztelés segít megállapítani, hogy mely csatornákon érdemes remarketinget alkalmaznod. Ne felejtsd el feljegyezni minden kampány CPC-jét és eléréseit, és ez alapján oszd el költségkeretedet a csatornák között.
• Nem csak a kreatívok tesztelhetők A/B módszerrel. Például más ajánlatot is kínálhatsz, amit célközönséged vonzóbbnak találhat az eredetihez képest.