Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Volt már olyan érzésed, hogy egy étteremet, egy pártot, egy márkát jobban, többen kedvelnek, mint szerinted megérdemelné? Érzeted már azt, hogy a konkurenciád sokkal gyengébb termékekkel, szolgáltatásokkal van jelen a piacon, neki mégis megy? Igazságtalan ez, jól tudom, de ezek a márkák egyvalamit jól csinálnak, költenek a marketingre. Ha szeretnél több és jobb eredményt elérni cégendek, akkor a marketing tanácsadás az, amire szükséges van.
Ha még mindig postán és egyéb hagyományos módszerekkel terjeszted marketingüzenetedet közönségednek, akkor ezzel csak pénzedet és idődet pazarolod. Ezek a befektetések ritkán térülnek meg számottevő arányban.
De ezért senki sem hibáztathat téged. Egy egész céget kell összefognod, és teljesen érthető, ha inkább azokat a módszereket alkalmazod, amikről biztosan tudod, hogy régebben jól működtek.
Na, pontosan ezért van neked is szükséged marketing tanácsadásra.
A marketing tanácsadók számos jártassággal rendelkeznek. Segítenek többek között összehangolni marketingüzeneteidet márkád értékrendjével, hogy hatásosan szólíthasd meg célközönségedet. Egy jó marketing tanácsadással foglalkozó ügynökség továbbá segít átlátni marketingstratégiád minden részletét, mielőtt hozzálátnátok annak kivitelezéséhez.
A marketing tanácsadást általában egy szakember vállalja magára, aki lehet egyéni vállalkozó, vagy egy marketingügynökség tagja is. Az utóbbi felállásnak megvan az az előnye, hogy egy ügynökségen belül több szakember tudása összpontosul, és egymásnak is segíthetnek elérni ügyfeleik üzleti céljait.
Egy marketing tanácsadó munkája persze jóval összetettebb és mélyebb ennél.
A marketing tanácsadással foglalkozó szakemberek munkája rengeteg felelősséggel jár. Az alábbiakban egy rövid felsorolást olvashatsz arról, hogy mi mindenben segíthetnek neked a marketing tanácsadók. Mint látni fogod, ezekre mind szükséged lesz, ha szeretnéd a következő szintre emelni cégedet.
Az alábbi szolgáltatásokat valamennyi marketing tanácsadással foglalkozó ügynökség kínálatában megtalálod, de érdemes észben tartani, hogy egyes ügynökségek ennél jóval többet is nyújtanak ügyfeleik számára.
Mindenekelőtt szükséged lesz egy buyer persona kutatásra. Akkor lehet olcsó számodra a marketing, ha a marketing stratégiát azoknak építed fel, akikből a legjobb vevők lesznek. Ezt mutatja meg neked a buyer persona kutatás. Ez a folyamat sokban hasonlít bármilyen más üzleti tervezéshez. Lényegében úgy kell elképzelni, mint egy épület alaprajzát, ami láthatóan körvonalazza a később felépítendő stratégiát. A marketing tanácsadó lesz az építészed.
Egy tervet nehéz instrukciók nélkül kivitelezni. Az iskolában az esszéírás is vázlatolással kezdődik, nem igaz? Nem hozhatsz meg fontos döntéseket céged számára a nélkül, hogy ne vázolnád fel azokat valamilyen érthető, átlátható módon.
Ez marketingstratégiád felépítésének legelső lépése a buyer persona kutatás – házat sem építesz stabil alapok nélkül.
Ebben a fázisban dől továbbá el az is, hogy miként fog együttműködni céged a marketing tanácsadást kínáló ügynökséggel.
A marketing tanácsadás következő lépése már sokkal izgalmasabb. A buyer personák meghatározása után elkezded megvitatni tanácsadóddal, hogy pontosan miből is áll majd stratégiád. A hangsúly itt az együttműködésen van – nem magadtól kell kitalálnod, hogy mit hogyan érdemes csinálni.
Itt kezd majd csak igazán egyértelművé válni számodra, hogy milyen sok részletből is áll össze stratégiád.
Marketing tanácsadás hiányában valószínűleg visszatérnél a régi, „jól bevált” módszerekhez. Közös munkátoknak köszönhetően azonban egy olyan útvonalon lépkedhetsz majd, ami üzleti sikerekhez és növekedéshez vezet.
Tanácsadód segít majd más fényben látni a marketinganyagokat és taktikákat, hogy megfeledkezhess végre a divatjamúlt és régóta nem kifizetődő módszerekről.
Habár ez magától értetődőnek tűnik, azért érdemes megemlíteni. Egy tanácsadó konkrét marketing tanácsadást is nyújt majd együttműködésetek során.
A helyzet az, hogy sok marketingügynökség csak elkészíti a stratégiát, majd átnyújtja a számlát, te meg csinálj, amit akarsz. A kibicnek semmi sem drága, mondja a mondás, és ilyenek az a marketing tanácsadók is. Az igazán színvonalas marketing ügynökségek nem hagyják ennyiben a dolgot és végig melletted maradnak stratégiád kivitelezése során.
Az igazi tanácsadásnak a stratégia elkészítésén túl része a teljesítmény figyelése és mérése, a jelentések elkészítése és prezentálása, illetve a stratégia módosítása a mért eredmények alapján.
Marketingstratégiád egy mindent magába foglaló elképzelés üzleti céljaid eléréséről. A marketingterv pedig az a konkrét útvonal, amelyet bejársz, hogy elérhesd ezeket a célokat, illetve azok a módszerek, amelyeket az út során alkalmazol.
Ezt a két fogalmat sokan összekeverik, és habár mindkettő ugyanolyan fontos, nem ugyan azt jelentik.
A marketing tanácsadás egyik legfontosabb előfeltétele, hogy a tanácsadó alaposan ismerje cégedet. Másképpen hogyan hozhat létre olyan stratégiákat és terveket, amelyek saját, egyedi üzleti céljaidat segítenek elérni? Ne lepődj meg, ha végül jobban ismeri majd vállalatodat, mint saját magad – és ez nem feltétlenül túlzás.
A legjobb ügynökségek arra is odafigyelnek, hogy a terv mérhető legyen. Így mindig tudni fogjátok majd, hogy hol tartotok éppen. Ehhez kisebb célok kerülnek majd kitűzésre, amelyek segítenek, hogy a megfelelő ütemben haladj fő céljaid irányába.
Tudni fogod, hogy milyen mutatókat érdemes nyomon követni, hogy milyen közönségeket érdemes megcélozni, milyen tartalmakat ajánlott megosztani ehhez és így tovább.
Az eredményes marketingtanácsadás feltétele az alaposság.
A modern marketingeszközöktől sokan tartanak – azok legalábbis biztosan, akik a hagyományos módszerekhez szoktak hozzá.
Ha magadra ismertél, akkor nincs mitől félned. Valójában sokkal egyszerűbb használni őket, mint gondolnád, főleg, ha szakszerű tanácsadást is kapsz hozzá.
Bármilyen iparágban is tevékenykedsz, manapság egyszerűen muszáj alkalmaznod a marketing modern eszközeit. Tanácsadód megvizsgálja majd, hogy jelenleg miket használsz és mennyire hatékonyan. Még egy ok, amiért alaposan meg kell ismerkednie cégeddel a kezdeti szakaszban.
Az így megszerzett tudás alapján aztán segít kiválasztani a vállalatod számára legmegfelelőbb modern marketingeszközöket. Ez a segítség különösen hasznos lesz, hiszen az interneten rengeteg remek (és még több pocsék) marketingeszköz található, és senki sem várhatja el tőled, hogy meg tudd különböztetni ezeket egymástól.
Az érdeklődők, azaz „leadek” mit sem érnek céged számára, ha nem megfelelő minőségűek. A konverziós arányok jól tükrözik majd ezt, azt azonban már nehezebb megállapítani, hogy miért nem hatékonyak módszereid. Ez is egy olyan terület, amiben kellő tapasztalatra van szükséged, hogy meglásd a hiányosságokat stratégiádban.
Azonban ismét olyasmiről beszélünk, amiért senki sem hibáztathat. Te a szerzői joghoz értesz, vagy a divatszakmában vagy otthon, esetleg az autók felújítása a szakterületed – nem a marketing. Ezért fontolgatod a marketing tanácsadást.
Tanácsadód először megnézi majd, hogy mit teszel jelenleg az érdeklődők bevonzásáért, és megállapítja, hogy hogyan javíthatnál stratégiádon. A mellett azzal is tisztában van persze, hogy az érdeklődőket nem elég összegyűjteni, hanem úgynevezett leadgondozásra is szükségük van, hogy hűséges ügyfelekké konvertálhasd őket.
Ehhez többféle taktikát is bevethetsz, úgymint SEO-zott blogtartalmakat, illetve konverzióra optimalizált landing oldalakat, meggyőző felhívásokkal. Természetesen ebben is segítséget kapsz majd.
A közösségi médiáról sokan hiszik azt, hogy pofonegyszerű. Az igazság az, hogy valóban az lehet, ha megfelelő erőforrásaid és tartalmaid vannak hozzá – ez is egy olyan terület, ahol a marketing tanácsadás aranyat ér.
Ha nem megfelelően használják, a közösségi média marketing többet árthat egy cég hírnevének, mint amennyit segítene.
Ha egyedül futnál neki, akkor mindenekelőtt azt kellene eldöntsd, hogy mely platformra koncentráld idődet és energiádat. Ez már önmagában kemény dió lehet, de tanácsadód itt is sokat segíthet, hiszen tudja, hogy mely célközönségek találhatók meg a különböző közösségi hálózatokon.
Ezt követően persze egy közösségi stratégia kialakításában és kivitelezésében is segítséget nyújt majd.
A tartalom fogalmával gyakran találkozhatsz, ha a modern marketingről van szó, méghozzá nem véletlenül – a tartalmak stratégiád és terved szerves részét képezik majd.
Ez egy óriási témakör, amibe most felesleges lenne túl részletesen belemenni, de nem is kell kívülről fújnod mindent – ezért létezik a marketing tanácsadás.
Tanácsadód segít megállapítani, hogy milyen tartalmak a legideálisabbak közönséged számára, és hogy miként optimalizálhatjátok azokat a legjobb eredményekért.
A SEO, azaz a keresőoptimalizálás is egy olyan feladatkör, amit jobb szakemberekre bízni. A SEO számos apró részletből áll össze, amelyek mind hozzájárulnak üzleti céljaid eléréséhez.
Egyes marketing tanácsadással foglalkozó ügynökségek jóval többet kínálnak a hétköznapi tanácsadásnál, úgymint:
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 84
Átlagos értékelés: 4.9
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.