Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
A LinkedInen tehát nem feltétlenül az számít, hogy kinek hány „ismerőse” van, hanem hogy milyen jellegű a kapcsolat két felhasználó között.
A LinkedIn elsődleges célja tehát a kapcsolatépítés, azonban ezen kívül számos más, közösségi platformoktól megszokott funkcióval is rendelkezik. Például a személyes profilon kívül létre lehet hozni profilokat cégek számára is, lehet bejegyzéseket írni, külső tartalmakat megosztani, és a platform még egy saját hirdetései rendszerrel is rendelkezik.
Általánosságban minden üzleti és más B2C szakembernek érdemes jelen lennie a LinkedInen. A platform egyedi funkcióinak köszönhetően még álláskeresésre is alkalmas lehet.
A LinkdeInre – mint sok más közösségi hálózatra – ingyenesen lehet regisztrálni, azonban van a felhasználók prémium fiókot is igényelhetnek, amelyek további funkciókat kínálnak.
A LinkedIn profilok nyilvánosak, és nem csak a LinkedIn keresőjében, hanem internetes keresőmotorokban (pl. Google) is rátalálhatnak az emberek (habár ez valószínűleg csak akkor fordul elő, ha a felhasználók konkrétan egy személy nevére keresnek rá). A fiók biztonsági beállításaiban megadható, hogy csak nagyon minimális információ jelenjen meg a nem LinkedIn felhasználóknak.
Hasonlóképpen más közösségi platformokhoz, a LinkedInen is rá lehet keresni emberekre, cégekre, és lehet őket követni, vagy kapcsolatba lépni velük (ez az „ismerősnek jelölés” megfelelője a LinkedInen).
Ha gyorsan szeretnél kapcsolatba lépni néhány üzleti partnereddel, akkor importálhatsz egy külső email listát (például a Gmail-ből), hogy könnyedén rátalálj azokra, akikkel korábban már dolgoztál, vagy esetleg ügyfeleid voltak.
A LinkedInen vannak úgynevezett csoportok, amik különféle iparágakhoz vagy jártasságokhoz kapcsolódó témákkal foglalkoznak. A tagok részt vehetnek a beszélgetésben, és akár még álláslehetőségeket is posztolhatnak. Vannak nyílt és zárt csoportok is – ez utóbbiakban a csoportvezetőknek kell elfogadniuk a felhasználók csatlakozási kérelmeit.
LinkedIn marketing jelentős szerepet játszik a vállalkozások és szakemberek számára számos okból kifolyólag. Íme néhány kulcsfontosságú tényező, amiért a LinkedIn marketing különösen fontos:
LinkedIn az egyik legnagyobb szakmai hálózat, amely lehetőséget biztosít a vállalkozásoknak és szakembereknek, hogy kapcsolatot építsenek ki iparági vezetőkkel, potenciális ügyfelekkel és üzleti partnerekkel. A platformon történő aktív jelenlét segíthet a hálózat bővítésében és az értékes kapcsolatok kialakításában.
LinkedIn kiváló platform a B2B (business-to-business) marketing számára. A platform felhasználói között számos döntéshozó és befolyásos szakember található, akik potenciális ügyfelekké válhatnak. A LinkedIn segítségével könnyen elérhetők ezek a kulcsfontosságú személyek, és hatékonyan lehet leadeket generálni. A B2B marketingesek 80%-a a LinkedIn-t használja leadek generálására a közösségi médiában.
A LinkedIn hirdetési platformja lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy pontosan célozzák meg a kívánt közönséget különböző szűrési lehetőségekkel, mint például iparág, beosztás, földrajzi elhelyezkedés és érdeklődési körök alapján. Ez a célzott megközelítés növeli a hirdetések hatékonyságát és a konverziós arányt.
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 365
Átlagos értékelés: 4.7
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.