Törekedj az egységességre
Fontos továbbá, hogy megtarts egy bizonyos rendszerességet is. Ha organikus bejegyzéseidet heti két alkalommal osztod meg, illetve havonta egy hirdetést futtatsz (és mindez jól bevált eddig), akkor ragaszkodj ehhez a menetrendhez.
Ez az egységes vizuális és kommunikációs stílus előnyösebb közönségélményt eredményez majd, ami több aktivitáshoz is vezet profilodon.
Alkalmazz újracélzást
A fizetett közösségi média egy nagyszerű eszköz B2B stratégiád számára, és az egyik leghatékonyabb módszer azon felhasználók újracélzására, akik korábban már meglátogatták márkád webhelyét. Ezeket a korábbi érdeklődőket sokkal jobban megéri megcélozni, mint általános, céltalan hirdetéseket kiereszteni egy platformra.
Az újracélzási kampányok egyrészt olcsóbbak, mint a hagyományos alternatívák, másrészt pedig jobb eredményeket is lehet elérni velük, hiszen kizárólag olyan felhasználóknak szólnak, akik bizonyítottan érdeklődnek valamennyire kínálatod iránt, és ismerik is márkádat. Az újracélzási hirdetések tehát afféle emlékeztetők számukra, hogy térjenek vissza webhelyedre, és bonyolítsák le a konverziót.
Optimalizáld bejegyzéseidet A/B teszteléssel
Ha korábban foglalkoztál valamennyit az email marketinggel, akkor az A/B tesztelés koncepciója talán már ismerős számodra. A módszer lényege, hogy egy üzenetből két különböző verziót készítesz el (ez lehet két hirdetés vagy két organikus bejegyzés is), és azokat két hasonló csoportnak prezentálod. Például a szöveg lehet azonos, de két különböző képet használhatsz a két verzióban.
Ez segít kideríteni, hogy melyik verzió kap több figyelmet, kattintást és járul hozzá nagyobb mértékben a konverziókhoz. Idővel a bejegyzés több elemét is tesztelheted így (CTA, szöveg, kép stb.), hogy rátalálj a legjobban teljesítő kombinációra.
Nem csak a bejegyzéseket, hanem a különböző közönségeket is összevetheted egymással. Például megjelenítheted ugyan azt a hirdetést különböző korcsoportoknak, vagy különböző helyen élő felhasználóknak.
Emeld ki a legjobban teljesítő organikus tartalmakat
Ha egy organikus bejegyzésed felkapottabbá válik a közönség köreiben, akkor még sikeresebbé teheted, ha kiemeled azt. A legtöbb platform lehetővé teszi az organikus bejegyzések fizetett kiemelését, amivel további, célzott közönségekhez juttathatod el az adott tartalmat, akárcsak egy hirdetést.
Ez egy nagyszerű kezdő stratégia a fizetett hirdetések alkalmazásához, hiszen biztos lehetsz benne, hogy vannak olyan felhasználók, akiket érdekel is a kiemelt tartalom, mégsem kell egy egész kampányt összeállítanod a sikerek érdekében.
Az összes közösségi platform kínál hasznos statisztikákat az organikus bejegyzések teljesítményéről, így könnyedén kiválaszthatod a legígéretesebb posztokat.
Kombináld az organikus és fizetett KPI-ket
A KPI-ket, azaz a legfontosabb teljesítménymutatókat mind az organikus, mind a fizetett bejegyzések kapcsán fontos figyelemmel követned. Amikor a kampányok és organikus bejegyzések adatait vizsgálod – például a megjelenések és megtekintések számát, az aktivitást, a kattintásokat, az értékesítéseket és egyéb konverziókat stb. – akkor részletes betekintést nyerhetsz márkád teljesítményébe.
Az organikus és fizetett stratégiák együttes használata határozza majd meg közösségi sikereidet.
Gyakori hiba teljesen külön elemezni ezt a két kategóriát, hiszen ezzel nem kapsz teljes képet márkádról. Tudnod kell, hogy hogyan működnek együtt, és hogy hogyan javíthatod őket a még jobb eredmények érdekében.
Használd a fizetett adatokat az organikus tartalmak optimalizálásához…
…és fordítva! Ez a módszer mindkét irányban működik. Ha például valami jól teljesít egy organikus bejegyzésben, akkor jó eséllyel fizetett hirdetésként is sikere lesz majd, főleg, ha a megfelelő közönséget célzod meg vele.
A lényeg tehát az, hogy minden bejegyzésed összes adatát figyelembe vedd az új tartalmak elkészítésekor, függetlenül attól, hogy organikus vagy fizetett tartalmakról van éppen szó. Az oldalmegtekintések, az aktivitás és demográfiai adatok nyomon követésével tudni fogod, hogy kik, hol és milyen bejegyzéseket szeretnének szívesen látni márkádtól.