AMP - Landing oldal értelmezése, jelentése, jellemzése és magyarázata az online marketing szakszótárban.

Landing oldal


IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA


A landing oldal definíciója

A landing oldal egy olyan weboldal, amelyet kifejezetten egy digitális kampányhoz készítettek egy webhelyre. Ide érkeznek azok a látogatók, akik egy hirdetésre, vagy egy emailben, közösségi platformon, vagy más marketingfelületen talált hivatkozásra kattintanak.

 

Az általános weboldalakkal ellentétben (amelyek egyszerre több célt is szolgálhatnak) egy landing oldalnak egyetlen egy célja van: konverzióra ösztönözni a látogatót. Ez a konverzió lehet vásárlás, feliratkozás egy hírlevélre, regisztráció egy közelgő eseményre, stb. A landing oldal egyértelmű felhívásokon (gombok, feliratok, stb.) közli a látogatóval, hogy mi legyen a következő lépése – hogy hogyan konvertáljon.

Egy landing oldal általában egyetlen egy termékről, vagy szolgáltatásról szól.

A landing oldalakra általában azok az érdeklődők látogatnak el, akik egyelőre a konverziós tölcsér felsőbb szakaszában járnak. Egy jó landing oldal azonnali konverzióra ösztönözheti a látogatókat.

A Google „céloldalaknak” nevezi a landing oldalakat.

Bármilyen oldal lehet landing oldal?

Ez attól függ, hogy hogyan definiáljuk a landing oldalakat. Ha szimplán csak úgy, hogy egy weboldal, amire egy látogató egy linken keresztül érkezik webhelyedre, akkor minden ilyen oldal landing oldalnak számít.

Azonban a landing oldalak legfőbb jellegzetessége, hogy konverziókra élezik ki őket, és nincsenek rajtuk olyan elemek, amik elterelhetnék a látogató figyelmét a konverzióról. Ez, ami miatt külön kategóriát képeznek.

 

Éppen ezért nem számítanak landing oldalaknak a webhelyek főoldalai sem. Egy főoldalon általában temérdek olyan elem (hivatkozások, feliratok, képek, animációk, reklámok, stb.) jelenik meg, hogy valamivel megkaparintsa a látogató figyelmét, és felkeltse az érdeklődését.

Ezzel szemben egy landing oldalon lényegesen kevesebb hivatkozás található, így kisebb az esélye annak, hogy a felhasználó egy nem konverziós linkre kattint rá. Egy landing oldal gyakran közvetlenül a vásárlásra hívja fel a látogatók figyelmét, hiszen csak egyetlen termék, vagy szolgáltatás szerepel rajta.

 

A landing oldalak típusai

A landing oldalaknak több típusa is van. Ezek sokban különbözhetnek egymástól, de céljaik alapján két fő kategóriát különböztetünk meg:

 

Leadfogó landing oldalak

A leadfogó landing oldalak célja megszerezni a látogató elérhetőségeit. Az ilyen landing oldalak egy leadfogó űrlapot prezentálnak a látogatónak, aki megadhatja a cégnek email címét és nevét (általában ezeket, de minden cégnél más lehet, hogy milyen adatokat kér el).

 A B2B cégek, illetve a drágább termékekben utazó vállalatok gyakran használnak leadfogó landing oldalakat, hogy összegyűjtsék érdeklődők elérhetőségeit, és később közvetlenebbül is felvehessék velük a kapcsolatot. Az elérhetőségekért cserébe gyakran kínálnak fel valamilyen jutalmat, ajándékot, (kedvezmény, ingyenes szállítás, stb.) ami még több embert ösztönöz az efféle konverzióra.

 

Átkattintó landing oldalak

Ezeket gyakran használják e-kereskedelmi és SaaS webhelyek. Az átkattintó landing oldalak rögtön egy termék, vagy szolgáltatás adatlapjára irányítják azokat az érdeklődőket, akik rákattintanak az oldalon elhelyezett (és jól kiemelt) hivatkozásra, ami általában egy feltűnő gomb.

 

Forgalomterelés a landing oldalakra

Természetesen egy landing oldalnak csak akkor lesz bármi haszna, ha forgalom is érkezik rá, amit aztán átkonvertálhatsz vele. Lényegében minden olyan forrásból forgalmat szerezhetsz landing oldalaid számára, ahol el tudod helyezni az azokra mutató hivatkozásokat. Íme a leggyakoribbak:

 

Fizetett keresőhirdetések

A legtöbb keresőmotor (pl. a Google is) kínál fizetett hirdetési lehetőségeket. Ezek a hirdetések általában egy kiemelt, jól látható pozícióban jelennek meg, valahányszor egy felhasználó valami relevánsra keres rá az adott keresőmotorban. A hirdetéseket a keresőmotorok láthatóan hirdetéseknek jelölik meg.

Ahhoz, hogy ezek a hirdetések érdeklődő forgalmat vonzhassanak webhelyedre, meggyőző szövegeket kell megfogalmaznod hozzájuk. Fontos továbbá az is, hogy megfelelően célozd őket (erre temérdek beállítást kínálnak a különböző platformok), és persze az is, hogy a landing oldal tényleg azt kínálja, amit a rámutató hirdetés megígér a felhasználóknak.

 

Fizetett közösségi hirdetések

Hirdetéseket a különböző közösségi platformokon (Facebook, Twitter, Instagram, stb.) is futtathatsz, hogy hivatkozásaidat minél több felhasználóhoz eljuttathasd (természetesen megfelelő célzással).

A közösségi platformokon célozhatsz kor, nem, érdeklődési körök, tartózkodási hely, és egyéb szempontok szerint is, hogy hirdetéseid csak azokhoz jussanak el, akiket tényleg érdekelhet ajánlatod, és akik landing oldalaidon is nagyobb eséllyel konvertálnának.

Természetesen ezeket a hivatkozásokat nem csak fizetett, hanem organikus bejegyzéseidben is elhelyezheted.

 

Email kampányok

Az email az egyik leghatékonyabb marketingcsatorna, szimplán azért, mert rendkívül költséghatékony, és többszörösen is képes megtérülni. Emailjeidben is elküldheted landing oldalaid hivatkozásait azoknak a felhasználóknak, akik feliratkoztak hírlevedre.

 

Organikus keresőforgalom

Az organikus keresőforgalom azokra a látogatókra utal, akik a Google és más keresőmotorok nem fizetett találatain keresztül érkeztek a landing oldalra. Ilyen forgalomra úgy tehetsz szert, ha értékes, hasznos tartalmakat készítesz webhelyedre, és feltöltöd azokat a megfelelő kulcsszavakkal.

 

A landing oldalak optimalizálása a konverzió növelése érdekében

 

A landing oldalak optimalizálása kulcsfontosságú a konverziók számának növeléséhez. A következő stratégiák alkalmazásával javíthatod a landing oldalak hatékonyságát:

Kiemelkedő CTA (Call to Action):

Az erőteljes és jól látható CTA gombok ösztönzik a látogatókat a kívánt művelet végrehajtására. Használj olyan kifejezéseket, mint „Vásárolj most”, „Iratkozz fel” vagy „Tudj meg többet”, amelyek egyértelműek és cselekvésre ösztönöznek.


Minimalista design

Csökkentsd a zavaró elemek számát, hogy a látogatók figyelme a fő célra irányuljon. Kerüld a felesleges hivatkozásokat és vizuális elemeket, amelyek elterelhetik a figyelmet.

 

Értékes ajánlatok és előnyök

Egyértelműen kommunikáld a termék vagy szolgáltatás előnyeit. Emeld ki, miért érdemes a látogatónak azonnal cselekednie, például időkorlátos kedvezményekkel vagy exkluzív ajánlatokkal.

 

Bizalmat építő elemek

Használj vevői visszajelzéseket, esettanulmányokat és hitelesítő jeleket (például tanúsítványok, biztonsági ikonok), hogy növeld a látogatók bizalmát és meggyőzd őket a konverzióról.

 

Gyors betöltési idő

Gondoskodj arról, hogy a landing oldal gyorsan betöltődjön. A lassú betöltési idő elriaszthatja a látogatókat, és csökkentheti a konverziós arányt.

 

A/B tesztelés

Végezz rendszeres A/B tesztelést a landing oldal különböző elemein (pl. címsorok, CTA gombok, képek), hogy megtudd, mely változatok teljesítenek a legjobban. Az így nyert adatok alapján finomíthatod a stratégiáidat.

 

Mobilbarát dizájn

Biztosítsd, hogy a landing oldal mobil eszközökről is könnyen elérhető és használható legyen, mivel egyre több felhasználó böngészik telefonon vagy tableten.


Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 116

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.