AMP - Ki az a marketing tanácsadó – mit csinál és mire jó?

marketing tanácsadó


KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON


Marketing tanácsadó – mit csinál és mire jó?

Bár sokan vallják magukat marketing tanácsadónak, valójában kevés igazi és hatékony marketing tanácsadó dolgozik ma Magyarországon. Egy Google Ads tanácsadó, vagy egy SEO szakértő, de a legtöbbet előfordul közösségi média szakember önmagában még nem lesz marketing tanácsadó. 

 

Marketing tanácsadára van szükséged? Kérd Magyarország egyik legtapasztaltabb marketing tanácsadójának ajánlatát! Kattints IDE! 

 

Ha a feladat nem csak a posztolgatás, vagy a sok költés a Google Ads rendszerében, vagy az, hogy egy konkrét szóra legyek az első a találati listában, hanem az üzleti célok megvalósulásának támogatása a marketing erejével, nos akkor van szükség egy valódi marketing tanácsadóra.  
Ha te is egy ilyen szakember segítségét kérnéd, akkor ajánlott tisztában lenned azzal, hogy pontosan mit is foglal magába ez a pozíció és mit várhatsz el egy marketing tanácsadótól.

 

A marketing tanácsadó definíciója

A marketing tanácsadó végzettsége egyetemi vagy PHD szintű, marketing szakirányú diploma, melyet jelentős (10+ év) gyakorlati tapasztalattal fejelt meg, komplex, az adott projekthez szükséges minden marketing eszközt használó, dokumentált marketing stratégia alapján dolgozik.

 

 

Mit csinál egy marketing tanácsadó?

A marketing tanácsadó egy olyan szakember, aki tanácsokkal és útmutatással lát el egy céget, segítséget nyújtva ezzel a leghatékonyabb marketingstratégiák megtervezésében és kivitelezésében. A marketing tanácsadók egyéni vállalkozókként vagy egy marketing tanácsadó iroda, ügynőkség alkalmazottjaiként kínálhatják szolgáltatásaikat, és általában a marketing több területén is jártasak (piackutatás, márkaépítés, reklámok, digitális marketing, SEO, hirdetéskezelés, közösségi méia marketing, értékesítés stb.)

 

Ki is az a Máté Balázs marketing tanácsadó? Kattints IDE, olvasd el! 

 

Legyen szó újonnan alapult vállalatokról vagy óriásmárkákról, a marketing tanácsadót kisebb és nagyobb cégek is felkeresik valamennyi iparágból. Ezek a szakemberek több feladatban is segítenek ügyfeleiknek, úgymint az ügyfélkör meghatározásában, a marketingkampányok megtervezésében, illetve a marketingteljesítmény mérésében és elemzésében.

 

A marketing tanácsadó dolgozhat alkalmi projekteken, vagy hosszútávú együttműködésben is állhatnak ügyfeleikkel, akiknek folyamatosan kínálnak tanácsadást és támogatást.

 

Egyes tanácsadók más cégek marketingcsapatainak továbbképzését is vállalják.

 

Egy marketing tanácsadó munkájának általános célja az, hogy segítse ügyfeleit a növekedésben. Ehhez olyan marketingstratégiák megtervezésében és kivitelezésében nyújtanak segítséget, amelyekkel a cégek szorosabb kapcsolatot alakíthatnak ki ügyfeleikkel és több bevételre tehetnek szert.

 

Ki az az online marketing tanácsadó?

Az online marketing tanácsadó olyan szakember, akik kifejezetten digitális marketingalapú stratégiákban nyújtanak tanácsadást és egyéb segítséget ügyfeleiknek. Az online  marketing tanácsadó szakterületei többek között a keresőoptimalizálás (SEO), a keresőmotor-marketing (SEM), a közösségi média marketing, az email marketing, a tartalommarketing és a webanalitika.

 

Egyre több kisebb és nagyobb cég foglalkozik a online marketinggel és fordul olyan tanácsadókhoz, akik otthonosak az online környezetben. Az ilyen cégek digitális céljai lehetnek például a webhelyforgalom fellendítése, új érdeklődők bevonzása és különféle online konverziók lebonyolítása.

 

Egy online marketing tanácsadó feladatkörébe tartozik többek között a piackutatás, a digitális marketingtervek létrehozása, a marketinganyagok (webhelytartalma, közösségi médiás bejegyzések stb.) elkészítése, illetve az online hirdetései kampányok kezelése. Mindemellett fontos az ilyen digitális projektek teljesítményének mérése is. Hasonlóképpen a „hagyományos” marketing tanácsadókhoz, a digitális szakemberek is kínálhatnak továbbképzést a cégek marketingcsapatainak.

 

Egy online marketing tanácsadó munkája tehát főleg abban különbözik más marketing szakmabéliektől, hogy kifejezetten a digitális csatornákra koncentrál. Ezen szakemberek elsődleges célja, hogy maximális online láthatóságot érjenek el ügyfeleiknek (vagy segítsék őket ebben), és ezzel szerezzenek új ügyfeleket és több bevételt számukra.

 

Mit csinál egy marketing tanácsadó?

Egy marketing tanácsadó ügyfeleit (más cégeket, vállalkozókat) segíti a különféle marketingkampányok megtervezésében és kivitelezésében a változatos üzleti célok elérése érdekében.

 

Íme néhány a marketing tanácsadók legfontosabb feladatai és felelősségei közül:

  • Piackutatást végez: Egy marketing tanácsadó időnként piackutatást végez, hogy tisztában legyen célközönségével, versenytársaival és az aktuális piaci trendekkel. A lehetőségek és kihívások felismeréséhez az ügyféladatok, a versenytársak stratégiáinak, illetve a piaci trendek elemzésére van szükség.
  • Marketingterveket készít: A piackutatások eredményei alapján a marketing tanácsadó egy alapos és átfogó marketingtervet állít össze, ami magába foglalja azokat a stratégiákat, taktikákat és csatornákat, amelyekkel a cégnek foglalkoznia kell, hogy elérhesse üzleti céljait. Ezek a tervek minden esetben egyediek és az ügyfél sajátos helyzetéhez igazodnak.
  • Marketinganyagokat készít: A marketing tanácsadók email kampányokat, közösségi médiás bejegyzéseket, webhelytartalmakat, szórólapokat és egyéb marketinganyagokat készítenek ügyfeleik számára. Egyes tanácsadók tehetséges grafikus tervezőkkel és szövegírókkal dolgoznak együtt a minőségi tartalmak elkészítéséhez.
  • Hirdetési kampányokat kezel: A marketing tanácsadók különféle csatornákon zajló kampányok kezelésével is foglalkoznak (pl. Google Ads hirdetéskampányok, közösségi hirdetések stb.) A kampányok elindítását követően figyelemmel követik azok teljesítményét és szükség szerint módosítják stratégiájukat a mért adatok szerint.
  • Teljesítménymérést végez: A hirdetési kampányokon kívül minden egyéb marketingtörekvés is folyamatos odafigyelést igényel. Egy jó marketing tanácsadó tudja, hogy stratégiái az elvárt teljesítményt hozzák-e vagy sem és az összegyűjtött adatok segítenek eldönteni, hogy szükség van-e módosításokra vagy sem.
  • Képzést és támogatást nyújt: A marketing tanácsadók továbbképzést kínálhatnak a cégek marketingeseinek. Ilyenkor lehet szó egy egész csapat oktatásáról vagy egy-egy személy mentorálásáról is.

 

A marketing tanácsadók tehát létfontosságú szerepet játszanak a cégek növekedésében és sikereiben.

 

Mit csinál egy profi marketing tanácsadó?


A marketing tanácsadó egy olyan szakember, aki marketingkampányokkal és marketingstratégiával kapcsolatban nyújt segítséget (elsősorban tanácsadást) egy cég számára. A munkakör változó, hiszen a marketing tanácsadók többféle platformot és csatornát is használhatnak kampányaikhoz a különböző iparágakban.

 

Egy marketing tanácsadó szakmailag elemzi egy cég aktuális kampányait, jelentéseket készít azokról, illetve általában az új kampányok megtervezésében, illetve kivitelezésében is segít. Egy jó marketing tanácsadó ismeri az ehhez szükséges eszközöket és azok leghatékonyabb használatát.

 

Hogyan lehet valakiből marketing tanácsadó?

Egy marketing tanácsadónak nem csupán marketingismeretekre van szüksége, hanem kreativitásra, jó kommunikációs készségekre is. Mindemellett az adatelemzéshez is értenie kell, hiszen sokszor dolgozik statisztikai eszközökkel.

 

Egy releváns végzettség megszerzését követően olyan állásokat érdemes keresni, ahol valódi tapasztalatot gyűjthetsz, éles körülmények között. Ha marketing tanácsadó szeretnél lenni, akkor íme a folyamat legfontosabb lépései:

 

1. Szerezz végzettséget

A marketingcégek többsége valamilyen releváns marketinges végzettséget követel meg a jelentkezőktől. Ez általában egy marketinges és/vagy kereskedelmi diploma lesz, ami főiskolai vagy egyetemi oktatást igényel.
Különösen hasznos, ha az oktatás során gyakornoki pozíciókba is be tudsz kerülni, ahol elkezdhetsz szakmai tapasztalatokat gyűjteni.

 

2. Szerezz tapasztalatot és jelentkezz pályakezdő állásokra

A jövendőbeli marketing tanácsadók gyakran jelentkeznek pályakezdő marketinges állásokra, hogy valódi tapasztalatot szerezhessenek. Ilyen pozíciók lehetnek például a marketingasszisztens, ideális esetben egy marketing tanácsadó mellett. Ezek a pozíciókban megtanulhatsz kampányokat tervezni és elemezni, amelyek mind fontos készségek bármilyen marketingszakember számára.

 

Ha elég jól teljesítesz, akkor egyes helyeken elkezdhetsz feljebb lépkedni a céges ranglétrán. Meglehet, hogy idővel marketingmenedzserré vagy marketingfiók-kezelővé is előléphetsz. Ezek a pozíciók már több felelősséggel járnak, például egy kisebb vagy nagyobb marketingcsapat vezetése is rád hárul majd.

 

3. Fontold meg a posztgraduális képzést

Ha szeretnéd javítani az esélyeidet, akkor posztgraduális képzésekkel is továbbfejlesztheted marketingtudásodat. Ezekkel a képzésekkel új specializációkat szerezhetsz, amik segítenek eldönteni, hogy milyen karriert szeretnél felépíteni a későbbiekben marketing tanácsadóként.
Számos egyetem kínál ilyen képzéseket, amelyekkel többféle területen is mesterdiplomát szerezhetsz magadnak – ilyenek például a marketing, a márkaépítés, a reklámok, a PR vagy a kommunikáció. E mellett szakosodhatsz a marketingszakma szűkebb réseire, úgymint a közösségi média marketingre, az inbound marketingre, a termékmenedzsmentre és így tovább. Ezek persze további álláslehetőségeket nyitnak majd meg előtted a jövőben.

 

4. Jelentkezz marketing tanácsadó állásokra

Egy marketinges vagy más, releváns alapvégzettséggel és elegendő szakmai tapasztalattal (amelyeket gyakornokként és pályakezdő munkáid során szereztél) elkezdhetsz marketing tanácsadói pozíciók után nézelődni.

 

Olyan cégeknél helyezkedhetsz majd el marketing tanácsadóként, amelyek ügyfelei folyamatos segítséget igényelnek marketingjük kezelésében. E mellett magánvállalkozóként is szerencsét próbálhatsz, hogy egy saját ügyfélkört építhess fel magadnak. Ha elegendő ügyfelet sikerül szerezned, akkor idővel más marketinges szakembereket is alkalmazhatsz és létrehozhatod saját marketingcégedet.

Mit csinál egy marketing tanácsadó?

A marketing tanácsadók a média változatos típusaival dolgoznak, úgymint televízióval, rádióval, nyomtatott médiával és digitális médiával (internet, közösségi média stb.) Általában számos marketingstratégiában jártasak – értenek például az inbound és az outbound marketinghez is.
Egy marketing tanácsadó vagy valamilyen marketingcégnél dolgozik alkalmazottként, vagy egyéni vállalkozóként szerez magának ügyfeleket.

 

A marketing tanácsadók fő feladatai és felelősségei

  • Rövid- és hosszútávú marketingcélok kitűzése egy cég számára (pl. konverziók, átkattintási arányok stb.)
  • Marketinginformációk és elemzések továbbítása a vezetőségnek.
  • Piackutatások elvégzése az új lehetőségek, új piacok és új lehetőségek felfedezése céljából.
  • Az aktuális és lezárult marketingkampányok teljesítményéről szóló aprólékos jelentések elvégzése és bemutatása.
  • Segítségnyújtás az új marketingkampányok létrehozásához a cég marketingstratégiájának megfelelően – ez lehet például egy közösségi média marketing kampánysorozat kialakítása.
  • A leghatékonyabb marketingmédia azonosítása egy ügyfél számára (pl. közösségi média, email marketing, hagyományos marketingformák stb.)
  • Tanácsadás biztosítása a márkaépítéssel kapcsolatban (pl. logó, marketingkommunikációk nyelvezete és hangneme stb.)
  • Közösségi média stratégiák létrehozása a népszerűbb platformokra.
  • Új módszerek felfedezése vagy kialakítása az új és meglévő ügyfelek eléréséhez (pl. hírlevelek, SEO stb.)
  • Segítségnyújtás az új termékek és szolgáltatások fejlesztésében.
  • A legújabb marketingtrendek, eszközök, technikák és technológiák ismerete
  • Meglévő és új marketinges csapattagok képzése


 

Milyen készségekre van szüksége egy marketin tanácsadónak?


Egy sikeres marketing tanácsadó tehetős gyakorlati marketingkészséggel, üzleti érzékkel, analitikai készséggel, médiaismerettel kommunikációs készséggel rendelkezik. E mellett persze értenie kell a digitális eszközök (pl. közösségi platformok, tartalomkezelő rendszerek) használatához is.

 

Íme egy marketing tanácsadó legfontosabb készségei:

  • Marketingkészségek: Ez magától értetődő, de egy jó tanácsadó alapos marketinges készségekkel kell rendelkezzen. Ez gyakran magába foglalja az olyan technikai készségeket, mint a digitális marketing, a tartalomkészítés vagy a SEO.
  • Médiakészségek: A kampányokat gyakran többféle hagyományos és digitális csatornán kell koordinálni, ezért fontos, hogy egy tanácsadó ismerje az újságok, a eádió, a televízió és az internet világát is.
  • Közösségimédia-készségek: A közösségi média egy nagyon népszerű marketingeszköz, így ismerete általában alapvető elvárás.
  • Kommunikációs készségek: Egy marketing tanácsadónak jól el kell tudnia magyarázni a kampányokat, a statisztikákat és a bonyolultabb koncepciókat ügyfeleinek úgy, hogy azokat ők is megértsék.
  • Üzleti készségek: A marketing tanácsadóknak fel kell tudniuk ismerni az új lehetséges célpiacokat és közönségeket.
  • Kapcsolatépítési készségek: Sokszor a marketing tanácsadókra hárul az új üzleti és ipari kapcsolatok kialakításának feladata. Ehhez általában konferenciákon és más rendezvényeken kell megjelenniük, ahol más szakemberekkel találkozhatnak.
  • Vezetői készségek: A rendelkezésre álló idő és a feladatok hatékony elosztása nagyon fontos, ha egy marketing tanácsadó egy egész csapatot kell vezessen.
  • Ügyfélszolgálati készségek: A marketing tanácsadók ügyfélszolgálati tudásukat is be kell vessék, hogy hosszantartó üzleti kapcsolatokat alakíthassanak ki.
  • Írásbeli kommunikációs készségek: A tartalmak, hirdetések és egyéb nyomtatott vagy digitális szövegek elkészítése a leggyakoribb marketingfeladatok egyike.

 

Hogy néz ki egy marketing tanácsadói állás leírása – Egy példa

„Olyan erősen motivált, önálló marketing tanácsadót keresünk, aki szívesen segítené ügyfeleinket marketingfeladataik elvégzésében. Ideális tanácsadónk egyszerre több ügyféllel foglalkozik majd, elsősorban az élelmiszeriparon belül, és munkájáról rendszeresen készít majd jelentéseket a vezetőség tagjainak.

 

A marketing tanácsadó rendszeresen elemzi majd az éppen zajló marketingkampányokat és hosszútávú digitális marketingstratégiákat hoz létre, amelyek főleg a közösségi médiára és keresőoptimalizálásra épülnek.

 

Olyan marketing tanácsadót keresünk, aki marketinges diplomával rendelkezik és legalább két év szakami tapasztalatot tud felmutatni a digitális marketingkampányokban.”


Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 130

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.