Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Fontos észben tartani, hogy a keresőmotorok gyakran felhasználóik böngészési és keresési előzményeihez igyekeznek igazítani a találati oldalakat. Éppen ezért gyakran előfordul, hogy ha két személy saját számítógépén ugyan arra keres rá a Google-ban, más és más találatokat lát majd a keresőmotor találati oldalain. Még két hasonló találati oldal között is lehetnek apróbb eltérések ennek köszönhetően.
Figyelembe kell venni továbbá, hogy a keresőtalálati oldalak tartalma és megjelenése is folyamatosan változik, hiszen fejlesztőik folyamatosan igyekeznek új funkciókkal bővíteni, és így hasznosabbá tenni őket a kereső felhasználók számára.
Mindezeknek köszönhetően a keresőmotorok találati oldalai manapság egészen máshogy néznek ki, mint évtizedekkel ezelőtt.
A keresőmotorok találatai oldalain általában kétféle fő tartalomtípus jelenik meg: organikus (ingyenes) találatok és fizetett találatok.
Az organikus találatok pozícióiért a keresőmotor algoritmusa felel. Ezek azok a pozíciók, amelyek megszerzéséhez SEO-ra, vagyis keresőoptimalizálásra lesz szükség.
A képen jobb oldalt megjelenő információs panel a Google Tudáspanelje. Ez a funkció már 2012 óta működik a keresőmotorban, és alapvető adatokat jelenít meg az épp keresett személyről, cégről, vagy bármilyen más entitásról.
A fenti példában Széchenyi István Tudáspaneljét láthatjuk, amelyről megtudhatjuk, hogy hol és mikor született/hunyt el, kik voltak legközelebbi családtagjai, illetve legfontosabb műveit is láthatjuk.
A bal oldalon azokat a linkeket sorolta fel a Google, amiket a legrelevánsabbnak tart. Elsőnek a gróf Wikipédia oldala jelenik meg, lejjebb pedig a közelben található, róla elnevezett intézmények láthatók a Google Térképén.
Egyes keresésekre több fizetett találat (hirdetés) jelenik majd meg a találati oldal tetején, mint organikus elem. Ez első sorban attól függ, hogy a keresőmotor milyen keresőszándékot állapít meg az adott kereséshez. A kereséseket három fő kategóriára oszthatjuk szét szándékuk szerint (vagyis, hogy mit szeretne elérni velük a felhasználó):
A fizetett találatok – nem meglepő módon – olyan találatok, amelyek elhelyezéséért valaki fizetett a keresőmotornak. Ezek régebben csak rövid, szöveges elemekként jelentek meg a találatok között, ma azonban már nem csak meghirdetett hivatkozásokat, hanem konkrét termékeket is feltüntethet a Google a találati oldalakon.
A fenti képen az „akciós porszívó” keresés találatait láthatjuk. A Google egyértelműen jelöli, hogy mik a hirdetések, és mik az organikus találatok. Mint láthatod, a hirdetések mindig az első organikus link felett jelennek meg, ami ez esetben az ötödik találat az Árukeresőről. Lejjebb görgetve általában további hirdetéseket láthatsz az organikus találatok alatt.
Természetesen a beírt keresés megfogalmazásán is múlik, hogy pontosan milyen jellegű és tartalmú fizetett találatok jelennek meg a keresőtalálati oldalakon.
A hirdetések mindig az organikus találatok felett és alatt jelennek meg, azonban egészen más algoritmusok felelnek azért, hogy e két kategórián belül milyen sorrendben láthatjuk a találatokat.
A Google, és más keresőmotorok több tucat (egyesek szerint több száz) titkos szempont alapján döntik el, hogy mely organikus találatok hányadik pozícióban jelenjenek meg egy-egy keresésre. A legtöbben tudják, hogy a webhelyre mutató hivatkozások, a tartalom minősége, illetve a webhely teljesítménye mind fontos tényezőknek számítanak, de a pontos „képletet” senki sem ismeri – ezért nem ér soha véget a SEO szakemberek munkája!
A SEO célja elérni, hogy egy webhely oldalai minél előkelőbb pozíciókban jelenjenek meg a keresőtalálati oldalakon. Ezt úgynevezett on-page, off-page, és technikai SEO módszerekkel lehet elérni.
A fizetett találatokért, mint fent olvashattad, egy egészen más algoritmus felel, tehát a SEO-val nem lehet befolyásolni őket. A fizetett hirdetések aukciókként működnek: a hirdetők ajánlatot tesznek (licitálnak), hogy mekkora összeget hajlandók kifizetni, valahányszor egy felhasználó rákattint hirdetésikre, és többek között ez is befolyásolja, hogy mely hirdetések és milyen sorrendben jelennek meg a fizetett pozíciókban.
Na persze, nem feltétlenül az nyeri ezeket az aukciókat, aki a legtöbbet fizetne a kattintásokért. A Google figyelembe veszi a hirdetés, és az ahhoz linkelt oldal (landing oldal, vagy céloldal) minőségét is.
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 87
Átlagos értékelés: 4.7
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.