AMP - A Google E-A-T és az YMYL webhelyek szerepe a SEO-ban

E-A-T


IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA


 

Az E-A-T definíciója

Az E-A-T az angol expertise, authoritativeness és trustworthiness (azaz „szakértelem, tekintély és megbízhatóság”) szavak rövidítése. Az E-A-T koncepciója a Google minőségellenőrök számára kiadott kézikönyvéből (Search Quality Raters Guidelines) származik, a köztudatba pedig a 2018-as „Medic” algoritmusfrissítés után robbant be.

Mint az köztudott, a Google számára nagyon fontos, hogy a lehető legjobb minőségű oldalakat sorolja fel a keresőtalálatai között felhasználóinak. A minőségellenőrök kézikönyve szerint a Google az alábbi szempontok alapján igyekszik megállapítani egy oldal minőségét:

  • Az oldal célja (és hogy milyen hatékonyan teljesíti az oldal ezt a célt)
  • Szakértelem, tekintély és megbízhatóság (E-A-T)
  • A fő tartalom minősége és mennyisége
  • Információk a webhelyről vagy a fő tartalomszerzőről
  • A webhely vagy a fő tartalomszerző hírneve

 

Amennyiben minden egyéb tényező azonos, az az oldal számít majd jobb minőségűnek a Google szemében, amelyik a legtöbb szakértelmet, tekintélyt, illetve megbízhatóságot demonstrálja.

Hogyan állapítja meg a Google az E-A-T értékeket?

Az E-A-T koncepció három fő tényezőt foglal magába, amelyeket a Google minőségellenőreinek meg kell vizsgálniuk az ellenőrzött oldalakon:

  • Milyen szakértelmet (E) bizonyít a fő tartalom szerzője
  • Milyen tekintéllyel (A) bír a fő tartalom szerzője, a fő tartalom, illetve az egész webhely
  • Mennyire megbízható (T) a fő tartalom szerzője, a fő tartalom, illetve az egész webhely

 

Pontos, hiteles, hasznos információk

A Google (többek között) az E-A-T rendszer segítségével igyekszik biztosítani, hogy pontos, hiteles, hasznos információkat kínáljon kereső felhasználóinak.

Manapság bárki készíthet egy webhelyet, amire szinte bármit elkezdhet publikálni. Nem kell orvosnak lenned, hogy létrehozz egy egészségügyi portált, amire aztán egészségügyi tippeket tölthetsz fel, és nem kell pénzügyi szakértőnek lenned, hogy befektetési tanácsadást vagy más anyagi tartalmakat biztosíts webhelyeden.

Ez a fajta szabadság az internet egyik nagy előnye, azonban a Google számára óriási problémát jelent. A helyzet az, hogy az emberek gyakran fordulnak az internethez (pontosabban a Google-hoz), hogy válaszokat keressenek kérdéseikre. Sokan hajlamosak egészségükkel vagy pénzügyeikkel kapcsolatban is fontos döntéseket meghozni az alapján, amit az interneten olvasnak.

A Google-ra tehát fontos felelősség hárul, és igyekszik csak olyan találatokat megjeleníteni, amelyek megbízható, hiteles információkkal szolgálnak a felhasználóknak.

A Google éppen ezért vizsgálja meg a tartalom szerzőjét, magát a tartalmat, illetve az egész webhelyet is, hogy eldöntse, kellő szakértelemet nyújtanak-e, elegendő tekintéllyel rendelkeznek-e, illetve elég megbízhatók-e a felhasználók számára.

Ebből következik, hogy ha egy cikk egy kórház vagy egyetem blogján jelenik meg, és egy neves orvos írta, akkor a Google sokkal jobb E-A-T besorolást ad majd ennek a tartalomnak, mintha egy névtelen szerző egy két hete indított blogra írt volna ugyan ebben a témában.

 

Mit számít „szakértelemnek” a Google szemszögéből?

A Google tisztában van vele, hogy az E-A-T minden webhelyen eltérően jelenik meg. Egy pletykawebhely szakértelme egészen más, mint egy pénzügyi vagy egészségügyi blogé. A Google továbbá szem előtt tartja azt is, hogy egy tartalomszerzőnek nem feltétlenül kell, hogy szakmai végzettsége legyen ahhoz, hogy szakértői tanácsokat adhasson bizonyos témákban.

A Google minőségellenőröknek készült kézikönyvében az alábbiakat olvashatjuk:

„Egyes témák kevésbé hivatalos szakértelmet igényelnek. Sokan írnak rendkívül részletes, hasznos véleményeket termékekről vagy éttermekről. Sokan osztanak meg tippeket és személyes tapasztalatokat fórumokon, blogokon stb. Ezeket a hétköznapi embereket szakértőknek tekinthetjük azokban a témákban, amikben saját élettapasztalattal rendelkeznek.

Ha úgy tűnik, hogy a tartalmat készítő személy elegendő mennyiségű és megfelelő jellegű élettapasztalattal rendelkezik, hogy „szakértőnek” számítson az adott témában, akkor értékelhetjük ezeket a „hétköznapi tapasztalatokat” és nem szabunk ki büntetést az adott személyre/weboldalra/webhelyre azért, mert nem rendelkezik „hivatalos” oktatással vagy képzéssel az adott területen.”

 

Mindez remekül hangzik, azonban vannak kivételek. Bizonyos webhelyeken és weboldalakon a Google nagyon szigorúan veszi az E-A-T vizsgálatát. Ezek az úgynevezett YMYL tartalmak.

 

Mi az új „E” a Google EEAT-ban? – 2022 újítása

 

Az új "E" a Google EEAT-ban az "Experience" szó rövidítése. 2022 végén a Google módosította a minőségértékelési irányelveit, és hozzáadta ezt az "E"-t a már ismert EAT-hoz, amely korábban a "Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness." rövidítése volt. Így most az EEAT vagy Double-EAT (Experience, Expertise, Authority, Trustworthiness) rövidítés született. Ez a frissítés azt hangsúlyozza, hogy a pozitív felhasználói élmény biztosítása is kulcsfontosságú, nemcsak a webhely tartalmában megjelenő szakértelem, tekintély és megbízhatóság.

 

Az YMYL tartalmak – Pénzt, vagy életet

Az YMYL a „Your Money or Your Life” (azaz „pénzt, vagy életet”) kifejezés rövidítése. A Google azokra a tartalmakra használja az YMYL besorolást, amelyek a felhasználók pénzügyeit, egészségét, illetve biztonságát, jólétét vagy boldogságát befolyásolhatják.

Ezeket az információkat sokan arra használják fel, hogy fontos döntéseket hozzanak meg egészségügyeikkel, pénzügyeikkel vagy biztonságukkal kapcsolatban, ezért a Google sokkal szigorúbban bírálja őket.

Bárki kiadhatja magát orvosnak a saját blogján, azonban, ha helytelen egészségügyi tanácsai veszélybe sodorhatnak valakit, akkor a Google értelemszerűen nem szeretné megjeleníteni ezeket a tartalmakat a top találatok között.

A Google a következőképpen fogalmaz erről:

„Nagyon magas oldalminőségi elvárásaink vannak az YMYL oldalakkal szemben, mert az alacsony minőségű YMYL oldalak negatív hatással lehetnek egy személy boldogságára, egészségére, pénzügyi stabilitására vagy biztonságára.”

 

A Google tehát sokkal jobban odafigyel az YMYL webhelyek E-A-T szempontjaira.

 

Mi számít YMYL webhelynek?

Amennyiben webhelyed az alábbi témák bármelyikével foglalkozik, a Google szigorúbban bírálja majd E-A-T szempontokból:

  • Hírekkel és aktualitásokkal foglalkozó webhelyek: Azok a témák, amelyek nemzetközi eseményekkel, üzlettel, politikával, tudománnyal és technológiával foglalkoznak. Nem minden hírportál tartozik az YMYL kategóriába – kivételt képeznek például a sport- és szórakoztató hírwebhelyek – de mindenképpen érdemes odafigyelni az E-A-T szempontokra.
  • Polgári érdekeltségű, kormányzati és jogi témájú webhelyek: A szavazással, kormányzati ügynökségekkel, közintézményekkel, közösségi szolgáltatásokkal vagy jogi tanácsadással kapcsolatos témák mind ide tartoznak.
  • Pénzügyi webhelyek: Minden anyagi témájú, például befektetésekkel, adókkal, nyugdíjjal, biztosításokkal, kölcsönökkel és bankokkal foglalkozó tartalom.
  • Kereskedelmi webhelyek: Olyan e-kereskedelmi tartalmakat kínáló webhelyek, amelyek hozzájárulhatnak a különböző termékek és szolgáltatások felkutatásához, illetve megvásárláshoz.
  • Egészségügyi és biztonsági webhelyek: Minden olyan tartalom, ami információkat vagy tanácsadást nyújt az egészségüggyel és az egészségügyi problémákkal kapcsolatban. Tehát egészségügyi blogok, kórházi tartalmak, stb.
  • Embercsoportokkal foglalkozó webhelyek: Olyan webhelyek, amelyek etnicitással, rasszal, nemzetiséggel, vallással, korral, nemmel, szexualitással vagy fogyatékkal élőkkel kapcsolatos információkat vagy állításokat kínálnak.

 

A listához hozzáírhatnánk további szubjektív témákat is attól függően, hogy milyen kontextusban vagy módon prezentálják az adott információkat. Ilyen témák lehetnek például a gyermeknevelés, az oktatási intézmények kiválasztása, az álláskeresés, vagy éppen a fitnesszel és a fogyással kapcsolatos tartalmak.

 

Az E-A-T szerepe a SEO-ban

Mint azt már említettük, a Google tisztában van vele, hogy az emberek hajlamosak olyan döntéseket hozni az interneten olvasott információk alapján, amelyek teljesen megváltoztathatják az életüket. Ha a Google helytelen információkat kínál egy felhasználónak, akkor annak a keresésnek nagyon is valódi, akár súlyos következményei is lehetnek.

Amennyiben tehát webhelyed a fent felsorolt YMYL kategóriák bármelyikébe beletartozik, nagyon fontos, hogy fokozottan odafigyelj tartalmaidra. Egyértelművé kell tenned, hogy tartalmaid szerzői hiteles szakemberek, akik kellő szaktudással és megfelelő minősítésekkel rendelkeznek, hogy tanácsokat adhassanak ezekben a témákban.

Minél jobban megfelelsz a Google E-A-T szempontjainak, annál valószínűbb, hogy tartalmaid az első találatok közé kerülnek majd.

 

Tehát az E-A-T is rangsorolási szempont a Google-nél?

Az E-A-T értékelés valójában nem egy konkrét számadatokkal kifejezhető mutató, így nem számít közvetlen rangsorolási szempontnak. A Google azonban más jelek alapján képes lehet megállapítani a szakértelmet, a tekintélyt és a megbízhatóságot, amelyeket így felhasználhat a rangsoroláshoz.

2019 februárjában a Google publikált egy tanulmányt arról, hogy hogyan lép fel a keresőmotor a félrevezető információkkal szemben, amiben az áll, hogy az E-A-T rendszert is fontos szerepet tölt be a rangsorolásban.

Az továbbá E-A-T több, mint 100 alkalommal jelenik meg a minőségellenőröknek készített kézikönyvben, tehát biztosak lehetünk benne, hogy sokat foglalkoznak vele.

Azonban az E-A-T nem egy adott mutató, amit egyetlen pontszámként lehetne mérni. E helyett a Google más tényezőket vizsgál meg, amelyek az adott szerzők, tartalmak, oldalak és webhelyek minőségére utalnak.

 

A folyamat (nagyvonalakban) úgy zajlik, hogy a Google minőségellenőrei manuálisan mérik fel a webhelyek és tartalmak minőségét, majd ezeket az információkat a Google algoritmusának is „megtanítják”. Vannak továbbá olyan szempontok, amiket az algoritmus is képes lemérni az E-A-T megállapítására érdekében (például a visszahivatkozások).

 

2019 októberében Danny Sullivan, a Google Kereső közösségi kapcsolattartója egy tweetben is megválaszolta ezt a kérdést:

„Rangsorolási szempont az E-A-T? Ha úgy tekintesz rá, mint egy technikai dologra, mint amilyen a sebesség is, amit közvetlenül mérni tudunk, akkor nem.

Többféle jelet is használunk proxikként, hogy megállapítsuk, passzol-e az E-A-T ahhoz, ahogyan az emberek értékelnék.

Ilyen értelemben igen, rangsorolási szempont.”

 

Miért fontos az E-A-T a SEO-hoz?

Ha követted az utóbbi években a Google frissítéseit, akkor feltűnhetett, hogy a keresőóriás kiemelten foglalkozik a felhasználói élmény koncepciójával:

  • A Google már rég óta bünteti a kulcsszóhalmozást és hasonló manipulációs taktikákat, mert ezek ártanak a tartalmak olvashatóságának, csökkentve a felhasználói élményt.
  • Rangsorolási szempont lett a webhelyek reszponzív jellege is, hiszen az emberek többsége okostelefonjáról is szeretné böngészni az internetet.
  • Előnyben részesülnek a HTTPS webhelyek a HTTP-vel szemben, mert biztonságosabb böngészést kínálnak a felhasználóknak.
  • Nemrégiben megjelent az alapvető webes vitals-mutatók koncepciója is, amely kifejezetten az webhelyek látogatói élményét veszi figyelembe.

 

Az E-A-T csupán egy a temérdek módszer közül, amelyek segítségével a Google igyekszik jobb találatokat biztosítani a kereső felhasználók számára. Az E-A-T segít megállapítani a hitelességet, és azt, hogy mennyire értékes egy weboldal vagy egy adott tartalom a felhasználók szemében.

A Google természetesen azért igyekszik a legjobb találatokat felsorolni minden keresésre, mert a felhasználók így térnek majd vissza hozzá újra és újra.

 

Az E-A-T javítása a SEO érdekében

Az E-A-T nem csak az YMYL webhelyeken, hanem minden más domainen is fontos szerepet játszik tehát a keresőoptimalizálásban.

Szerencsére többféleképpen is javíthatsz tartalmaid minőségén webhelyeden, azok szakértelem, tekintély és megbízhatóság szempontjából is megfejeljenek a Google és a felhasználók elvárásainak. Ne feledd továbbá, hogy ha webhelyed a fent felsorolt YMYL kategóriák valamelyikébe tartozik, akkor a Google sokkal szigorúbban bírálja majd az E-A-T szempontokból.

 

1. Építs minőségi visszahivatkozásokat

A kapcsolódó témájú, tekintélyes domainektől szerzett visszahivatkozások minden SEO stratégiában fontosak, ráadásul nagyszerűen szemléltetik azt is, hogy webhelyedet mások is tekintélyes, megbízható forrásnak tartják iparágadon belül.

Éppen ezért nem ajánlott rossz minőségű, irreleváns webhelyekről visszahivatkozásokat szerezned, hiszen nagyobb mennyiségben a Google akár lefokozással is büntethet ezért.

Minőségi linkeket persze nem egyszerű szerezni – sőt, ki kell érdemelned őket. Ehhez rendszeresen értékes, jó minőségű tartalmakat kell készítened, amelyekre az emberek szívesen hivatkoznak hasznos forrásokként. Egy néhány bekezdéses felsorolás egy elhanyagolt blogon nem igazán mutatja azt rólad, hogy hiteles, tekintélyes forrás lennél az adott témában.

Kapcsolatokat kell kiépítened a legjobb kiadókkal és influencerekkel, hogy kiérdemeld ezeket a linkeket.

 

2. Érd el, hogy megbízható források említsenek meg

A visszahivatkozásokon kívül az is értékes E-A-T SEO szempontjából, ha hiteles források említenek meg tartalmaikban. Minél többször jelenik meg saját vagy márkád neve ezekben a hiteles forrásokban az interneten, a Google annál inkább látni fogja, hogy te magad is megbízható, hiteles forrás vagy.

A Google egyik szabadalma szerint az „implikált linkek” (azaz a márkanevek egyszerű szöveges, hivatkozás nélküli említései) szintén afféle visszahivatkozásoknak tekinthetők. A szabadalom szerint a bejövő linkek lehetnek „expressz linkek, implikált linkek vagy mindkettő”. A szöveg mindemellett egyértelműen kijelenti, hogy ezek a linkek lehetnek URL-el ellátott hivatkozások, vagy egyszerű szövegek is, amelyekhez nem tartozik URL cím.

Tehát, ha egy hiteles, tekintélyes webhely csak megemlíti márkád nevét, de nem linkel saját webhelyedre, a Google ezt is felhasználja majd webhelyed értékelésekor. Ezt a koncepciót Gary Illyes, a Google volt munkatársa is megerősítette.

Említéseket többféleképpen is szerezhetsz, és gyakran még hivatkozásokat is igényelhetsz melléjük (de, mint láthattad, ezek nélkül is hasznosak lehetnek):

  • Írj vendégbejegyzéseket tekintélyes, releváns webhelyekre
  • Adj interjúkat
  • Jelenj meg vendégként podcastekben
  • Működj együtt influencerekkel
  • Szólalj meg rendezvényeken, vagy rendezz sajátokat
  • Támogass helyi jótékonysági szervezeteket
  • Készíts értékes forrásokat

 

3. Tartsd naprakészen tartalmaidat

Hacsak tartalmaid nem olyan dolgokról szólnak, amelyek sosem változnak, könnyen előfordulhat, hogy ezek idővel elavulttá válhatnak.

Amennyire csak lehetséges, próbáld meglévő tartalmaidat friss, naprakész és pontos információkkal és adatokkal frissíteni. Ez különösen olyan tartalmaknál fontos, amelyek érzékeny információkat kínálnak, például híreket, egészségügyi vagy pénzügyi tanácsadást stb.

 

4. Szerezz véleményeket (és válaszolj rájuk)

Az egyik legjobb üzleti taktika a termékeidről, szolgáltatásaidról megfogalmazott véleményeket szerezni, illetve felhasználni ezeket stratégiádban. Ezek a pozitív vélemények a Google szemében is fontos tényezők az E-A-T megállapítására. Minél több pozitív véleményt/jó értékelést szerzel a Google-on, a Facebookon és más platformokon, annál egyértelműbbé válik a közönség szemében, hogy megéri márkáddal üzletelniük.

Tégy félre némi időt, hogy válaszolni tudj ezekre a véleményekre. A negatív véleményekkel főleg fontos, hogy foglalkozz, hiszen ezzel is hitelesebb, megbízhatóbb képet mutathatsz magadról és/vagy márkádról. Ezek a reakciók azt bizonyítják, hogy adsz ügyfeleid véleményére, és a szíveden viseled elégedettségüket.

A Google 2021 áprilisában élesítette termékvéleményekkel foglalkozó frissítését, ami olyan véleménytartalmakat igyekszik kiemelni, amelyek extra információkkal is kínálnak az interneten fellelhető adatokon kívül. A Google ezeket a speciális véleményeket a keresőtalálatokban is tervezi megjeleníteni.

 

5. Kérd szakértők segítségét

A Google előnyben részesíti a szakértői tartalmakat – ez a fentiek alapján egyértelmű. Különösen az olyan tartalmakat díjazza, amelyeket egy tekintélyes, igazolt szakember készítette. Mint fentebb olvashattad, az YMYL tartalmak esetében különösen fontos, hogy hiteles szakértelemre épüljenek.

Éppen ezért sok egészségügyi webhely és blog kér fel orvosokat és más egészségügyi szakembereket, hogy készítsenek nekik tartalmakat, vagy legalább nézzék át a készülő cikkeket, és igazolják azok pontosságát. Ilyenkor az adott cikkben feltüntethető, hogy a tartalmat egy szakképzett orvos is ellenőrizte.

Webhelyed E-A-T értékét azzal is javíthatod, ha olyan szerzőkkel dolgozol együtt, akiknek saját, személyes tapasztalataik vannak, illetve képesítésükkel is képesek alátámasztani tudásukat.

Azonban azok a szövegírók, akik ismerik ugyan az adott témakört, de nincs konkrét tapasztalatuk vagy képzettségük benne, nem számítanak szakértőknek.

 

6. Tüntesd fel képesítéseidet

Nem elég kijelenteni, hogy szerzőid szakértők, vagy hogy szakmailag ellenőrzött cikkeket publikálsz. Fel kell tüntetned a szerzők vagy ellenőrzők képesítéseit a tartalmak mellett, hogy igazold képesítéseiket. Amennyiben a szerzőnek vagy a szakértőnek van saját webhelye, illetve közösségi profiljai, fontos, hogy ezekre is linkelj a tartalmakban elhelyezett szerzői bemutatkozásokból.

A szakértőket webhelyed „Rólunk” vagy „Csapatunk”, esetleg „Szerzőink” stb. oldalán is érdemes felsorolni, megemlítve természetesen képesítéseiket és mellékelve a hivatkozásaikat is.

A lényeg, hogy tudasd a Google-lal és a látogatókkal, hogy miért hiteles források szerzőid és/vagy szakértőid, és miért jogosultak arra, hogy az adott témákról beszélhessenek webhelyeden. Említsd meg a tanulmányi végzettségeket, a munkatapasztalatokat, a különböző díjakat, és minden egyebet, ami szaktudásukat, felkészültségüket igazolja.

 

7. Kínálj elérhetőségeket

Habár apróságnak tűnik, elérhetőségeid feltüntetésével igazolhatod, hogy webhelyed mögött egy valódi cég vagy személy áll. Azok a webhelyek, amelyek nem kínálnak elérhetőségeket vagy nem törődnek közönségükkel vagy rejtegetni próbálnak valamit.

Kínálj tehát egy „Kapcsolat” oldalt webhelyeden, legfontosabb elérhetőségeidet pedig akár az összes oldal láblécében is elhelyezheted, hogy látogatóid bármikor felvehessék veled a kapcsolatot böngészés közben.

 

8. Készíts Wikipédia oldalt magadnak

A Wikipédia azért segít sokat a SEO-ban, mert egy népszerű felületet kínál céged, vagy saját magad bemutatására. Felsorolhatod sikereidet, díjaidat, képesítéseidet, illetve hivatkozásokat helyezhetsz el minden fontos oldaladra is.

 

9. Auditáld saját márkádat

A mellett, hogy egy „öndiagnosztikát” jó ötlet rendszeresen elvégezni cégeden belül, ezek a vizsgálatok segíthetnek egy megbízhatóbb alapra helyezni márkádat. Ellenőrizd, hogy hogyan pozícionálod márkádat az iparágon belül, és járj utána, hogy hogyan javíthatnál ezen a pozíción.

Auditáld márkád online jelenlétét, különös tekintettel a keresőtalálatokra. Mit látsz, ha egy privát böngészőablakban rákeresel céged, márkád nevére, vagy esetleg saját nevedre? Miket írnak rólad más blogok és webhelyek? Milyen képet fest rólad a sajtó?

A Google a tekintélyt is figyelembe veszi az E-A-T értékelésekor, és ezt a szempontot nagyban befolyásolja, hogy mi található meg márkádról az interneten a saját webhelyeden kívül.

 

10. Használj kevesebb hirdetést

Webhelyeden nem tilos hirdetéseket megjelenítened, és ezt a Google is tudja – nem hiába kínál Display reklámfelületeket számtalan webhelyen a hirdetők számára a Google Ads platformon keresztül.

Azonban, ha egy webhely tele van hirdetésekkel, amelyek ráadásul a felhasználói élményt is megzavarják, akkor ez csorbíthatja tartalmaid hitelességét és megbízhatóságát. A felhasználók könnyedén azt hihetik, hogy minden márkaemlítés mögött anyagi érdekek állnak, ami rossz fényt vet majd rád, mint szakemberre.


Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 126

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.