AMP - Mi az a Google AdSense, mire jó?

AdSense


KÖVESS MINKET

FACEBOOKON


Mi is az a Google AdSense?

Az AdSense a Google hirdetési alkalmazása, aminek segítségével weboldalak tulajdonosai kiadhatják oldaluk felületeit reklámok számára, ezzel pénzt keresve. Az Google Ads-en (régen AdWords) feladott hirdetések a keresési listákon kívül ezeken a felületeken jelennek meg.
 

A Google AdSense-ről bővebben

Weboldalakon nem csak egyszerűen a reklámok engedélyezése, de azok tartalma is kinézete is változtatható. Ezzel egyrészt a hirdetők olyan környezetben tudják elhelyezni reklámjaikat, melyek illenek hozzájuk, így olyanoknak hirdetve, akik érdekeltek az adott témakörben, tehát valószínűleg a reklám is érdekes lesz számukra.
 
A hirdetések külsejének megszabásával igazíthatjuk azokat az oldal megjelenéséhez. Megadhatjuk hol és mekkora méretű reklámok lehetnek, és azok színvilágát is meghatározhatjuk, hogy ne térjenek el túlzottan az oldal dizájnjától.
 
 

A Google lehetővé teszi a webmesterek számára, hogy tartalomhoz kapcsolódó PPC hirdetéseket jelenítsenek meg a webhelyükön a Google AdWords rendszerből, és hogy bevételt termelhessenek, ha valaki rákattint ezekre. 2004-es indulása óta az AdSense vált az online hirdetők egyik legfőbb bevételforrásává.

 

Az AdSense rendszere megállapítja az adott webhely tartalmát a kulcsszók és a meta címkék alapján, majd kapcsolódó témájú hirdetéseket küld a webhelyre. Amikor egy látogató rákattint az egyik ilyen hirdetésre, a hirdető egy bizonyos összeget fizet a Google-nak, amely összeg egy része a hirdetést megjelenítő oldal tulajdonosát illeti.

 

A webmestereknek regisztrálniuk kell egy AdSense fiókot, amit ez után a Google-nak jóvá kell hagynia. Ha ez is megtörtént, a webmester egy kódot kap a Google-tól, amit el kell helyeznie a webhelye forráskódjában. Ez a kód felel a releváns hirdetések megjelenítéséért, valahányszor egy felhasználó betölti a webhely egyik weboldalát.

 

A webmesterek kizárhatnak bizonyos hirdetéseket webhelyükről (általában a közvetlen versenytársakét). Ezen kívül azonban nem befolyásolható, hogy mely hirdetések kerülnek megjelenítésre. Ezt csak a webhely bizonyos kulcsszavakra való optimalizálásával lehet elérni, hogy az AdSense rendszere biztosan tudja, milyen hirdetéseket küldjön arra.

 

A webmesterek jövedelme a következő szempontoktól függ:

  • Az elsődleges és legfontosabb szempont természetesen az AdSense kóddal ellátott oldalak forgalma. Minél nagyobb a forgalom, annál több látogató kattint majd a hirdetésekre.
     
  • A CPC, azaz a kattintásonkénti ár. Ez az az összeg, amelyet a hirdetők fizetnek a Google-nak, valahányszor egy látogató egy specifikus kulcsszóhoz kapcsolódó hirdetésükre kattint. Ez legfőképp az adott kulcsszóért folyó versenytől függ, azaz hogy hány hirdető licitál rá. A Google nem hozza nyilvánosságra a hirdetést megjelenítő webmesterek részesedési százalékát, az azonban az egyértelmű, hogy a jobban fizető kulcsszavakra optimalizált webhelyek több bevételt hozhatnak ilyen forrásból. Ezt az összeget nagyban befolyásolja a 2006-ban bevezetett intelligens árképzés elnevezésű szolgáltatás is.
     
  • A hirdetések pozíciója azt jelenti, tehát hogy hol helyezkednek el a hirdetések az oldalon a tartalomhoz képest.
     
  • Az elrendezés – a főcím és a hivatkozások színe, betűtípusa, mérete, háttér, stb. A hirdetés nem kell, hogy a hagyományos Google formátumot kövesse – egy webmester észrevétlenül is beépítheti ezeket weboldala designjába. Az átkattintási arány (CTR) akkor a legnagyobb, ha egy hirdetés nehezebben ismerhető fel hirdetésként egy oldalon, és inkább annak részeként szerepel rajta. Habár az AdSense szabályzata szerint tilos rávezetni a látogatókat, hogy a hirdetésekre kattintsanak (nyilak, buzdító feliratok, stb.), az oldal elrendezésének átalakítása egy megengedett módja az átkattintási arány növelésének.
     

A Google AdSense és a konkurencia

Szabályozhatjuk azt is az AdSense kezelő felületén keresztül, milyen hirdetések jelenjenek meg az oldalunkon. A hirdetések lehetnek szöveges linkek, képes bannerek vagy akár videók is. A kezelő felület segítségével kizárhatjuk a konkurenciát is! 
 

Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 134

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.