Egy marketinges mindig meglepődve hallja egészségügyben dolgozó ügyfeleitől, hogy nem foglalkoznak az emailekkel marketingstratégiájuk részeként. Pedig az email marketing a legtöbb egészségügyi szolgáltató számára egy hatékony és gazdaságos kommunikációs csatornát kínál, ami alkalmas nem csak az új ügyfelek megszerzésére, hanem a korábbiak megtartására is.
Mit jelent az email marketing az egészségügyben?
Tisztázzuk azonban, hogy itt most nem az orvosok és a pácienseik között küldözgetett szigorúan bizalmas és érzékeny tartalmú emailekről van szó, amelyek a betegek konkrét egészségügyi problémáival foglalkoznak. Az email marketing egy engedélyalapú marketingstratégia, amely számos egészségügyi szolgáltató (orvosok, ápolónők, gyógyszerészek, magánklinikák, stb.) számára kínál nagyszerű marketinglehetőségeket.
Az email marketing azonban csak akkor lehet sikeres, ha egy márka folyamatosan új feliratkozókat gyűjt email listájára, akinek aztán marketing tartalmú üzeneteket küldhet. Ezek a feliratkozók beleegyeznek, tehát engedélyüket adják (ezért „engedélyalapú marketing”) arra, hogy egy szolgáltató a későbbiekben megkeresse őket ajánlataival és hasznos tartalmaival.
Ezek a feliratkozók olyan emberek, akik kifejezetten emailben szeretnének hallani felőled, és önszántukból adják meg ehhez elérhetőségeiket.
Hogyan állíts össze egy profi egészségügyi email listát
Szóval hogyan tehetsz szert ideális ügyfeleid elérhetőségeire úgy, hogy azt ők maguk adják meg neked? A legfontosabb, hogy bizonyítanod kell valamivel, hogy az embereknek megéri feliratkozniuk listádra. Meg kell mutatnod nekik, hogy milyen értékes, hasznos tartalmakat kaphatnak így közvetlenül digitális postaládájukba. Ha nem sikerül meggyőznöd őket, akkor ne számíts új feliratkozókra.
A feliratkozásért cserébe gyakran szokás felajánlani valamilyen ingyenes ajándékot, például egy e-könyvet, habár ez csak bizonyos esetekben kivitelezhető, például online regisztrációkor, vagy időpontfoglaláskor.
Lássunk hét bevált tippet a tökéletes egészségügyi email lista összeállításához!
- A felvételi űrlapokon: Amikor kitölteted pácienseiddel a felvételi űrlapot, hagyj egy rublikát, amiben megjelölhetik, hogy szeretnének-e feliratkozni megadott email címükkel marketing emailjeidre, vagy sem. Lehetőleg több email címnek is hagyj helyet, és mindegyikhez kínálj külön feliratkozási lehetőséget, hiszen egy háztartásban több email címet is szokás használni.
- A betegek dokumentumainak frissítésekor: Valahányszor frissíted egy páciensed adatait a róla vezetett fájlban, kérdezd meg, hogy szeretne-e feliratkozni email listádra további hasznos üzenetekért.
- Webhelyeden: Helyezz el egy egyszerű űrlapot webhelyeden, amivel az érdeklődők feliratkozhatnak hírleveledre. Ezért cserébe általában érdemes valamilyen ösztönző anyagot kínálni, például egy ingyenes e-könyvet, ami érdekelheti pácienseidet.
- A közösségi fiókjaidon: Ha a Facebookon vagy más népszerű közösségi médián is jelen vagy, akkor ezeken is megkérheted néha követőidet, hogy iratkozzanak fel email listádra is.
- Egy nyereményjáték keretei között: Egészségügyi szolgáltatóként temérdek díjat és nyereményt felajánlhatsz azoknak, akik hajlandók megadni elérhetőségeiket azért, hogy benevezhessenek játékodba. Ne felejtsd el egyértelműen tájékoztatni az embereket, hogy a későbbiekben milyen célokra használod majd fel a nevezéshez használt címüket!
- Kínálj hasznos tartalomsorozatot: Kínálj feliratkozóidnak egy többrészes oktató jellegű emailsorozatot, amelyekben egy érdekes témát vagy témakört mutatsz be nekik (bizonyára van fogalmad arról, hogy mi foglalkoztathatja feliratkozóidat). Mindezt persze ingyen, az az email címükért cserébe.
- Jutalmazd meg a hűséget: Indíts hűségprogramot amiben az emailre feliratkozók értesülhetnek elsőként a legújabb ajánlatokról és fejleményekről. Ez az exkluzivitás sokakat arra ösztönözd majd, hogy feliratkozzanak email listádra.