AMP - A címke, azaz a Tag jelentése, jellemzése és magyarázata az online marketing szakszótárban.

Címke


KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON


A címke definíciója

A címkék olyan kulcsszavak, amelyeket a tartalmak rendszerezésére, kategorizálására használnak egy webhelyen. A címkék egyrészt segíthetnek azonosítani egy keresőmotor számára, hogy miről szól az adott tartalom, másrészt pedig lehetőséget nyújtanak a felhasználóknak, hogy könnyedén rátaláljanak az összes kapcsolódó tartalomra, amit egy adott címkével láttak el.

 

Ha egy webhely helyesen használja címkéit, akkor tartalmai mind az interneten, mind belsőleg fellelhetőbbé válnak.

 

A címkék típusai

A címkéknek több típusa is létezik, úgymint:

 

 

  • Analitikai címkék
  • Meta címkék
  • Blogcímkék
  • Hashtagek
  • Képcímkék

 

Ezek a címketípusok, habár más-más jellegűek, mind hasonló célokat szolgálnak: segítenek azonosítani, rendszerezni, fellelhetőbbé tenni a különböző tartalmakat a keresőmotorok, és/vagy a felhasználók számára.

Az Instagram fő tartalmai például a képek, amikre a felhasználók könnyedén rákereshetnek a különféle hashtagek használatával. Egy kép „alt=” címkéjének tartalma kereshetővé teszi a képet a Google képkeresőjében.

A címkék használata (a címkézés) egy SEO technika is egyben, és a keresőoptimalizálásban is több mindenre jó. Például a meta címkékben kulcsszavak helyezhetők el, amelyek az adott oldal tartalmára utalnak – ez lehetőséget ad a keresőmotorok és a felhasználók számára, hogy gyorsan ellenőrizzék, miről is szól az adott tartalom.

 

A címkék és a tartalommarketing

Amikor a tartalommarketing kapcsán használják őket, a címkék segítenek fellelhetőbbé tenni az azonos témájú tartalmakat. Nem csak a szöveges tartalmak jelölhetők meg címkékkel – a YouTube-on például szintén megadhatók címkék a videóknak, hogy könnyebb legyen kategóriákba sorolni és megtalálni őket.

 

A címkék kiválasztása

Az egyszerűbb kulcsszavakat tartalmazó címkék megkönnyítik a webhelyeken lebonyolított kereséseket. Ezzel szemben az összetettebb kulcsszavak hasznosabbak SEO szempontjából. A megoldás: egyszerű és összetett szavakat is ajánlott használni a tartalmakban.

Egy orvosi keresőoptimalizálásról szóló cikkben például elhelyezhető az „orvosi SEO” kifejezés, hogy címkeként is szerepelhessen a tartalomban. Ezzel szemben long-tail kulcsszó gyanánt az „helyi SEO fogászati klinikáknak” kifejezés is megjelenhet a tartalomban.

 

A címkék elhelyezése

A címkék elhelyezhetők a tartalom szövegében, illetve egy külön címkéknek fenntartott meta mezőben is. Fontos észben tartani, hogy a tartalomban elhelyezett címkék lényegében kulcsszavaknak számítanak, amiket nem érdemes sűrűn használni a szövegben, így elkerülve a halmozást.


Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 156

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.