Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
A 404-es hibát általában sehová nem vezető („halott”) hivatkozások okozzák - ezek több okból is előfordulhatnak:
A halott linkek sokáig a webhelyeken maradhatnak, mert a webmesterek és szerkesztők nem mindig veszik észre, ha egy hivatkozott tartalom elköltözött, vagy törölve lett, és a link már nem működik (bizonyos böngésző kiegészítők és SEO segédeszközök segíthetnek megtalálni ezeket egy weboldalon vagy webhelyen belül).
Sok 404-es hibakódot visszaadó weboldal a keresőmotorok találati oldalain is megjelenik, még akkor is, ha már törölték vagy átköltöztették őket egy másik URL-re (ez azért van, mert a keresőtalálati oldalak a keresőmotorok adatbázisából dolgoznak, és nem feltétlenül az aktuális formájukban jelenítik meg az oldalakat.
Amikor egy keresőmotor feltérképez egy webhelyet, és azon túl sok 404-es hibát talál, akkor az negatívan befolyásolhatja a webhely tekintélyét az adott motor szemében. Az ok egyszerű: ha egy webhelyen sok olyan hivatkozás szerepel, amelyek 404-es hibát adnak vissza, akkor logikus, hogy a webhelyet nem igazán tartják karban a szerkesztők vagy webmesterek. Ezt a keresőmotorok általában a rangsorolás csökkentésével „büntetik”, ami rontja a webhely tartalmainak láthatóságát, és ezzel a forgalmát is.
Egy másik fontos szempont, hogy ha egy felhasználó túl sok (értsd: néhány) 404-es hibával találkozik egy webhelyen, akkor könnyedén meginoghat az abba vetett bizalma, nem is beszélve arról, hogy senki sem szeret egy félig-meddig működő webhelyet böngészgetni. Ez rossz felhasználói élményt eredményez, és a látogatók többsége elhagyja majd a webhelyet, mielőtt bármi lényegeset csinálna rajta.
A 404-es hibák tehát gyengíthetik egy webhely rangsorolását és hírnevét a felhasználók szemében, és habár felhasználói hiba is okozhatja őket (például ha valaki rosszul hivatkozik egy egyébként létező dokumentumra, vagy rosszul írja be az URL-t), a webmesterek felelőssége, hogy a lehető legtöbb belső és külső 404-es hibát megelőzzék, vagy orvosolják.
Számos ingyenesen használható eszköz kínál ilyen funkciót – íme néhány népszerűbb ezek közül:
Amikor egy felhasználó 404-es hibával találkozik, és nem tudja, hogy ez mit jelent, akkor előfordulhat, hogy összezavarodik, vagy megijed, és elhagyja a webhelyet ahelyett, hogy megpróbálna megoldást találni a problémára (hiszen lehet, hogy csak rosszul írta be a kért oldal URL-jét, vagy rosszul hivatkozott rá valaki).
Ilyen esetekben egy egyedi 404-es hibaoldal sokkal barátságosabb lehet, mint egy általános hibaüzenet a böngészőtől. Egy ilyen egyedi hibaoldalon elmagyarázhatod a felhasználónak, hogy mi történt, és hogy mit tehet a probléma megoldása érdekében, például „Hoppá, itt nincs semmi, de nézzük csak, hogy mi lehet a hiba…” Egy kreatív 404-es oldal láttán a felhasználók kevésbé valószínű, hogy elhagyják a webhelyet.
Az egyedi 404-es oldalon számos elemet elhelyezhetsz – mintha csak egy sima oldal lenne webhelyeden. Például kerülhet rá egy keresősáv, a leggyakrabban látogatott oldalak listája, és akár még felsorolhatsz néhány olyan tartalmat is, amik kapcsolódnak ahhoz, amire a felhasználó eredetileg keresett, de már törlésre került a webhelyről (ezért jutott a 404-es oldalra).
Nem árt továbbá, ha hiányzó tartalom esetén a szerver megfelelő HTTP válaszkódot küld vissza. Például ha egy tartalom nem áthelyezve lett, hanem konkrétan törlődött, akkor 404 helyett a 410-es („Megszűnt”) üzenet helytállóbb lehet.
Néhány CMS rendelkezik egy automatikus üzenettel azokra az esetekre, amikor a szerver 404-es hibakódot küld a kliensnek. Amennyiben választott CMS-ed nem rendelkezik ilyen oldallal, vagy nem tudod megváltoztatni a „gyári” hibaoldalt, esetleg nem használsz CMS-t, és webhelyed csak HTML/PHP alapú, akkor a következőt kell tenned:
Ha ellenőrizni szeretnéd, hogy működik-e, csak üss be egy nem létező URL-t webhelyeden, és nézd meg, hogy megjelenik-e az egyedi hibaoldal
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 88
Átlagos értékelés: 4.7
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.