Marketing tanácsadó, Máté Balázs blogja

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > Az Adidas bedobta az első marék földet a TV és rádió reklámok sírjába – a cég az online marketing felé fordul!

Az Adidas bedobta az első marék földet a TV és rádió reklámok sírjába – a cég az online marketing felé fordul!


2017/03/19
M, marketing tanácsadó

Forrás: www.marketingprofesszorok.hu

Mi, online marketing tanácsadók sokat hangoztatjuk, a TV és rádió hirdetések kora lejárt. Remélem azonban, amikor egy olyan világcég, mint az Adidas hoz stratégiai döntést ezen felületek elhagyásáról, a magyar KKV vezetők is elhiszik, igazunk van….
 

Marketing tanácsadó, Máté Balázs blogja

Amikor a marketing tanácsadó is tehetetlen…

A magyar KKV-k vezetőinek döntéseire gyakran rányomja bélyegét a sznobság: Hirdessünk a rádióban, nem is olyan drága az, biztos megéri. AdWords kampány? Hát jó, egy 50.000-et rátehetünk havonta, de ne többet! Ezt a sznobságot gyakran a marketig tanácsadó sem képes átütni, hiába mutatja az Analytics konverziós számait, mely szerint bőven a konverziós limit alatt érkeznek ajánlatkérések, foglalások az ügyfelek weboldalára, a mérhetetlen eredményeket produkáló rádióhirdetések gyakran tovább maradnak. –Kell az, érezni a hatását az üzletmenetben! szajkózza a tulajdonos, és egyszerűen nem hajlandó észrevenni az online marketingből MÉRHETŐEN özönlő ügyfeleket. Marketing tanácsadóként hiába mutatunk dinamikus fejlődési eredményeket az online megkeresésekben, természetesen a növekedés forrását is dokumentáltan felmutatva, Magyarországon a „szokás” nagy úr. De talán ezen változtathat Kasper Rorsted az Adidas új vezérigazgatója. Mi magyarok hajlamosak vagyunk hinni annak, ami „nyugatról” jön. Azt remélem, Kasper Rorstedre hallgatnak majd a magyar KKV-k vezetői is, hisznek neki, és értelmesebben, költséghatékonyabban költik el marketing kommunikációra szánt pénzüket 

 

Az Adidas az online marketing felé fordul

Kasper Rorsted nem régen lett az Adidas vezérigazgatója, korábban a Henkelt vezette. Tervei szerint a digitális költés segítségével az Adidas 1 milliárd eurós bevételét 2020-ra megnégyszerezi, úgy, hogy csak az online marketing eszközeit használja, és egy fillért sem fordít TV reklámokra. Kasper Rorsted szerint egyértelmű, hogy a potenciális vásárlóréteg ma már a telefonját használja a TV és rádió helyett, így az online eszközökkel érhető el igazán, így a cég ezentúl csak ezeket építi be marketing mixébe.

 

KKV marketing ma Magyarországon

Mi az előnye az online eszközöknek a hagyományos médiumokhoz képest? Bizonyítottan költséghatékonyak! Az AdWors de még a keresőoptimalizálás vagy a közösségi média marketing költségei és az ebből származó eredmények forintálisan kimutathatóak! A cégek nagy részénél meg lehet határozni azt az online kapcsolat felvételi, ajánlatkérési vagy megrendelési formát, ami mérhetővé teszi minden egyes elköltött marketing forint eredményességét. Egy webáruház esetében ez 100%-ban egy étterem esetében pedig arányszámokkal kidolgozva lehetséges, de mindenképpen megvalósítható! Ez egy rádióban elhangzott spotra ugyanakkor egyáltalán nem igaz. Kaphatunk számot a BECSÜLT hallgatóságról, VALÓSZÍNŰ elérésről, de az üzletmenetünkre gyakorolt hatásáról csak érzéseink lehetnek. 

 

Érzésből üzletet vezetni pedig nem több, mint szerencse kérdése. Meg lehet nyitni egy szórakozóhelyet a Gozsdu udvarban, az menni fog, akármit is csinálsz, ez valóban csak a pénzen és a szerencsén nyílik, hogy találsz-e ott szabad helyet. De ha számít, mire költöd a marketing költségvetésedet, inkább a tényeknek higgy, ne gondold azt, hogy egy zseni vagy, akinek a megérzései mindent megsúgnak. 

KKV marketingesek, cégvezetők ha a tényekre nem hallgattok, legalább a csodált nyugatra figyeljetek oda, gondoljátok át marketing költéseiteket, ahogyan az Adidas is tette, és fektessetek nagyobb hangsúlyt a mérhető, és mérhetően költséghatékony online marketingre! 

 

Amennyiben szeretnél professzionális segítséget online marketing stratégiád kialakításában, vedd fel a kapcsolatot velünk, IDE kattintva! 
 

Marketing stratégia

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2020.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
729 851
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Ajándék

Mi az az ajándék? Az ajándékok, vagy promóciós...

ATL

Az ATL kommunikáció magyarázata jelentése, értelme Az angol...

Közösségi média marketing

Web 2.0.: a közösségi web megjelenése, elterjedése és...

Partnerprogram

Amikor egy kereskedő termékei eladásainak számát egy ezen...

Linképítés

Mi az a linképítés? A linképítés (angolul „link...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.