notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A számok nem hazudnak: Ez lesz 2019 három leghatékonyabb Instagram trendje

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > A számok nem hazudnak: Ez lesz 2019 három leghatékonyabb Instagram trendje

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A számok nem hazudnak: Ez lesz 2019 három leghatékonyabb Instagram trendje


2019/01/04
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Forrás: https://www.quintly.com

Ha szeretnéd tudni, hogyan kezeld 2019-ben Instagram oldaladat, a lehető legnagyobb elérés és like szerzés érdekében, akkor itt a helyed, segítünk! :)

A számok nem hazudnak: Ez lesz 2019 három leghatékonyabb Instagram trendje

Az Instagram az egyik legnagyobb közösségi hálózattá nőtte ki magát, és jelenléte, illetve dominanciája ma már senkinek nem újdonság. Viszont mint minden közösségi óriás, úgy az Instagram sem mentes a rendszeres trendváltozásoktól. Ezek a trendek diktálják a leghatékonyabb módszereket, amelyeket érdemes alkalmazni a platformon, de nem egyszerű feladat folyamatosan lépést tartani a legfrissebb újdonságokkal.

 

Mégsem kell csüggedniük azoknak, akik kíváncsiak 2019 legfontosabb Instagram trendjeire – a közösségi média analitikával foglalkozó Quintly kutatást végzett, amely során 44 432 üzleti Instagram profil teljesítményét mérték fel a platformon. A cég 2018. január 1. és szeptember 30. között több mint 8,9 millió bejegyzést vizsgált meg – az eredményekből kikövetkeztethetők, hogy mivel is érdemes foglalkozni az Instagramon 2019-ben.

 

1. A végeláthatatlan videóőrület

2017 és ’18 kétségkívül a videók évei voltak, és ez a közösségi médián univerzálisnak számító trend 2019-ben sem halványodik majd el – ezt mutatják legalább is a statisztikák.

 

Az Instagramra kikerülő bejegyzések 72,6%-át alkotják a képek, ami nem meglepő, hiszen egy első sorban képes platformról van szó. A maradék hányadot a galériás bejegyzések és a videók teszik ki – az utóbbiak azonban 21,1%-kal több interakcióra buzdítják a felhasználókat, mint a sokkal nagyobb mennyiségben jelenlévő képek.

 

Azt eddig is tudtuk, hogy a videók jóval több aktivitást váltanak ki a felhasználókból, és a Quintly kutatása szintén alátámasztotta ezt – mint kiderült, a nagyobb (értsd: több követővel rendelkező) Instagram profilok lényegesen több videót posztolnak, mint a kisebbek. Minél több követője van egy profilnak, valószínűleg annál több videót is láthatsz majd a bejegyzései között.

 

A leghatékonyabb Instagram bejegyzés típusok

 

 

Ez azonban nem feltétlenül jelenti azt, hogy több videót kellene posztolni, mint képet, ugyanis ez egyáltalán nem garantálja, hogy több aktivitást és követőt gyűjt majd be profilod. Természetesen ettől függetlenül megéri kicsit csavarni tartalomstratégiádon, főleg ha a felhasználók azon 83,3%-hoz tartozol, akik sosem posztolnak videót. Használd ki a lehetőséget, és töltsd ki azokat a tartalmi réseket, amiket senki más nem hajlandó!

 

2. Hangulatjelek az élre ;-)

Pihengetünk?

A hangulatjeleket mindig is arra használták, hogy írott kommunikációban nehezen éreztethető érzelmeket jelöljenek velük. Az évtizedek során aztán egyre több ilyen jelent meg, és mára olyan szinten a hétköznapi kommunikációnk részévé váltak, hogy a Google keresője is támogatja őket. Elég csak rákeresni a “hamburger” hangulatjelre, és a keresőmotor tudni fogja, hogy mire vagy kíváncsi. Ezek az apró ikonok a közösségi médián a legnépszerűbbek, ahol számos felhasználó és egyre több márka is használja őket bejegyzéseiben. De van valami hasznuk, vagy csak díszeknek jók?

 

Instagram trendek 2019

 

Mint láthatod, 1-3 hangulatjel használata pozitív hatással lehet az interakciókra. De miért? Nos, ezek az ikonok nem csupán érzelmeket segítenek kommunikálni, de sokkal emberibbé is teszik a márkákat a felhasználók számára. Ha egy cég vagy márka néhány (indokolt) hangulatjelet is elhelyez bejegyzéseiben, azzal azt érezteti, hogy a logó mögött is valódi emberek állnak. 

 

Röviden: a hangulatjelek segítenek kiegészíteni a márka online image-ét, személyiségét.

 

3. Végre, hétvége!

Egy közösségi stratégia megalkotásakor fontos, hogy figyelmet fordíts az adott platform telítettségére a hét különböző napjain. Mivel egyre többen próbálnak a különböző hálózatokon érvényesülni, úgy egyre nehezebb olyan napokat (és napszakokat) találni, amikor megéri posztolni.

 

A Quintly szerint a megvizsgált Instagram bejegyzések 76,13%-a hétfőtől péntekig kerül fel a platformra, a maradék 23,8% pedig értelemszerűen szombatra és vasárnapra marad. Ez meglepő, ugyanis hétvégente a felhasználók lényegesen (22,3%-kal) aktívabbak, amint hétköznapokon, hiszen sokaknak ez jelenti a hét szabad részét.

 

Instagram stratégia 2019

 

Ha tehát csak néhány napot szeretnél az Instagramra fordítani hetente, vagy egyszerűen szeretnéd a legtöbbet kihozni bejegyzéseidből, akkor koncentrálj a hétvégére! Megeshet persze, hogy saját követőbázisod a hét más napjain mutat nagyobb érdeklődést tartalmaid iránt (ezt az Instagram beépített analitikai eszközében ellenőrizheted) – ez esetben persze alkalmazkodj ehhez az időbeosztáshoz.

Instagram SMM

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
511 892
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Megjelenítés

Mi az a megjelenítés? A megjelenítésnek (angolul...

TrueView hirdetés

A Google AdWords-ön belül készített videóhirdetés. A TrueView...

Facebook Újracélzás

A Facebook újracélzás lehetővé teszi, hogy a weboldaladat korábban meglátogató...

adCenter

A Microsoft adCenter fizetett találatokat helyez el a Microsoft Bing, Yahoo! (2010 novemberétől),...

Partner hivatkozás

A partner hivatkozás, vagy partner link egy egyéni hivatkozás, amely két...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.