Az Instagram 2025. július 10-i újítása nemcsak a tartalomgyártókat, hanem a vállalkozásokat is új pályára állíthatja. A közösségi platform eddig főként márkaépítésre és követőszerzésre szolgált, de most valódi SEO-eszközzé válik. Aki eddig nem foglalkozot...
A számok nem hazudnak: Ez lesz 2019 három leghatékonyabb Instagram trendje
Ha szeretnéd tudni, hogyan kezeld 2019-ben Instagram oldaladat, a lehető legnagyobb elérés és like szerzés érdekében, akkor itt a helyed, segítünk! :)
 
													
				Az Instagram az egyik legnagyobb közösségi hálózattá nőtte ki magát, és jelenléte, illetve dominanciája ma már senkinek nem újdonság. Viszont mint minden közösségi óriás, úgy az Instagram sem mentes a rendszeres trendváltozásoktól. Ezek a trendek diktálják a leghatékonyabb módszereket, amelyeket érdemes alkalmazni a platformon, de nem egyszerű feladat folyamatosan lépést tartani a legfrissebb újdonságokkal.
Mégsem kell csüggedniük azoknak, akik kíváncsiak 2019 legfontosabb Instagram trendjeire – a közösségi média analitikával foglalkozó Quintly kutatást végzett, amely során 44 432 üzleti instagram profil teljesítményét mérték fel a platformon. A cég 2018. január 1. és szeptember 30. között több mint 8,9 millió bejegyzést vizsgált meg – az eredményekből kikövetkeztethetők, hogy mivel is érdemes foglalkozni az Instagramon 2019-ben.
1. A végeláthatatlan videóőrület
2017 és ’18 kétségkívül a videók évei voltak, és ez a közösségi médián univerzálisnak számító trend 2019-ben sem halványodik majd el – ezt mutatják legalább is a statisztikák.
Az Instagramra kikerülő bejegyzések 72,6%-át alkotják a képek, ami nem meglepő, hiszen egy első sorban képes platformról van szó. A maradék hányadot a galériás bejegyzések és a videók teszik ki – az utóbbiak azonban 21,1%-kal több interakcióra buzdítják a felhasználókat, mint a sokkal nagyobb mennyiségben jelenlévő képek.
Azt eddig is tudtuk, hogy a videók jóval több aktivitást váltanak ki a felhasználókból, és a Quintly kutatása szintén alátámasztotta ezt – mint kiderült, a nagyobb (értsd: több követővel rendelkező) instagram profilok lényegesen több videót posztolnak, mint a kisebbek. Minél több követője van egy profilnak, valószínűleg annál több videót is láthatsz majd a bejegyzései között.
 
Ez azonban nem feltétlenül jelenti azt, hogy több videót kellene posztolni, mint képet, ugyanis ez egyáltalán nem garantálja, hogy több aktivitást és követőt gyűjt majd be profilod. Természetesen ettől függetlenül megéri kicsit csavarni tartalomstratégiádon, főleg ha a felhasználók azon 83,3%-hoz tartozol, akik sosem posztolnak videót. Használd ki a lehetőséget, és töltsd ki azokat a tartalmi réseket, amiket senki más nem hajlandó!
2. Hangulatjelek az élre ;-)
A hangulatjeleket mindig is arra használták, hogy írott kommunikációban nehezen éreztethető érzelmeket jelöljenek velük. Az évtizedek során aztán egyre több ilyen jelent meg, és mára olyan szinten a hétköznapi kommunikációnk részévé váltak, hogy a Google keresője is támogatja őket. Elég csak rákeresni a “hamburger” hangulatjelre, és a keresőmotor tudni fogja, hogy mire vagy kíváncsi. Ezek az apró ikonok a közösségi médián a legnépszerűbbek, ahol számos felhasználó és egyre több márka is használja őket bejegyzéseiben. De van valami hasznuk, vagy csak díszeknek jók?
 
Mint láthatod, 1-3 hangulatjel használata pozitív hatással lehet az interakciókra. De miért? Nos, ezek az ikonok nem csupán érzelmeket segítenek kommunikálni, de sokkal emberibbé is teszik a márkákat a felhasználók számára. Ha egy cég vagy márka néhány (indokolt) hangulatjelet is elhelyez bejegyzéseiben, azzal azt érezteti, hogy a logó mögött is valódi emberek állnak.
Röviden: a hangulatjelek segítenek kiegészíteni a márka online image-ét, személyiségét.
3. Végre, hétvége!
Egy közösségi stratégia megalkotásakor fontos, hogy figyelmet fordíts az adott platform telítettségére a hét különböző napjain. Mivel egyre többen próbálnak a különböző hálózatokon érvényesülni, úgy egyre nehezebb olyan napokat (és napszakokat) találni, amikor megéri posztolni.
A Quintly szerint a megvizsgált Instagram bejegyzések 76,13%-a hétfőtől péntekig kerül fel a platformra, a maradék 23,8% pedig értelemszerűen szombatra és vasárnapra marad. Ez meglepő, ugyanis hétvégente a felhasználók lényegesen (22,3%-kal) aktívabbak, amint hétköznapokon, hiszen sokaknak ez jelenti a hét szabad részét.
 
Ha tehát csak néhány napot szeretnél az Instagramra fordítani hetente, vagy egyszerűen szeretnéd a legtöbbet kihozni bejegyzéseidből, akkor koncentrálj a hétvégére! Megeshet persze, hogy saját követőbázisod a hét más napjain mutat nagyobb érdeklődést tartalmaid iránt (ezt az Instagram beépített analitikai eszközében ellenőrizheted) – ez esetben persze alkalmazkodj ehhez az időbeosztáshoz.
 
			 
				 
				 
				 
					 
					