notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

11 webshop design tipp - webáruház szerkezet és design, profin

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > 11 webshop design tipp, amivel sikeresebbé teheted online áruházadat

11 webshop design tipp, amivel sikeresebbé teheted online áruházadat


2020/07/21
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

A mai modern világban a legtöbben az internethez fordulnak először, ha vásárolni szeretnének valamit. Éppen ezért bármit is próbálsz eladni, érdemes egy webshopon keresztül (is) értékesíteni azt, hogy minél több érdeklődő vásárló találhasson rá kínálatodra.

11 webshop design tipp
Facebook logo

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Egy e-kereskedelmi webhely azonban nem csak az értékesítésben segíthet, hanem a brandingben és a márkahűség megerősítésében is – persze csak ha megfelelő webshop designt alkalmazol rajta.

 

Amikor valaki meghalja ezt a kifejezést, akkor általában egy webhely színeire, elrendezésére és a rajta használt betűtípusokra gondol. Kétségtelen, hogy ezek is fontos részei a designnak, azonban ez a téma sokkal mélyebb ennél – és tévedés azt gondolni, hogy ez csak a designer feladata, hiszen a marketinget is nagyban befolyásolja! Éppen ezért, ha kiszervezett marketingben gondolkodsz érdemes lehet már a webshop tervezése előtt felvenned velünk a kapcsolatot IDE kattintva, hogy együtt tudjuk megalkotni webáruházad!


 Következzék addig is néhány hasznos webshop design tipp, amikkel sikeresebbé teheted webáruházadat!

 

1. Ne bonyolítsd túl

A webáruházak desingjának egyik legfontosabb alapelve az egyszerűség. Minél több elemet helyezel el egy oldalon (különböző színeket, eltérő betűtípusokat, felugró ablakokat, hirdetéseket, stb.), annál jobban elvonják ezek a figyelmet a főszereplőtől – a terméktől.

Egy jó webáruházban nincs helye ilyen figyelemelterelő dolgokra. Törekedj az egyszerű, letisztult designra, hogy látogatóid a termékeidre koncentrálhassanak.

 

2. Ügyelj a brandingre

Az emberek sokkal szívesebben vásárolnak megbízhatóbb márkáktól (főleg az interneten), mint olyan webhelyekről, amik első ránézésre csak a bankkártya-adataikat próbálják ellopni.

Ha szeretnéd kiérdemelni célközönséged bizalmát, akkor komoly hangsúlyt kell fektetned brandingedre, azaz a márkaépítésre. Brandingedben vonódik össze, hogy mi is céged valójáéban, hogy miről szól márkád küldetése, és hogy miben különbözöl versenytársaidtól. Mindez nagyon fontos ahhoz, hogy őszinte kapcsolatot építhess ki célközönségeddel, és persze, hogy minél több terméket értékesíthess.

Mindehhez tisztában kell lenned vele, hogy mi is márkád esszenciája, és ezt kell felhasználnod webáruházad designjában is. Meglepő módon ez nem mindig egyértelmű, de egyet se félj – csak tedd fel magadnak az alábbi kérdéseket, hogy megtudd, hogyan definiálhatod márkádat:
•    Ha márkád egy személy lenne, milyen ember lenne?
•    Hogyan tudnád három szóban összefoglalni márkádat?
•    Mi teszi egyedivé márkád webáruházát? Miben különbözik a versenytársakétól?
•    Mi az, amit mindenkinél jobban csináltok a piacon?

 

Ha sikerül egyértelmű válaszokat adnod ezekre a kérdésekre, akkor ez alapján körvonalazhatod majd márkádat, hogy aztán felhasználhasd mindezt webáruházad designjában is.
 

3. Képzeld magad online vásárlóid helyébe

Ha azt szeretnéd, hogy célközönséged képes legyen azonosulni webáruházad designjával, akkor úgy kell gondolkodnod, mint ők. Online vásárlóid valójában nem követelnek sokat webáruházadtól, csak legyen egyszerűen navigálható, logikusan felépített, és egyszerűen lehessen rajta vásárolni. Ezek a legfőbb szempontok, amelyekre törekedned kell webáruházad desingjában.

 

Szóval gondolkodj el rajta, hogy milyen vásárlási folyamat lenne a legegyszerűbb látogatóid számára. Milyen webhelyfelépítésben tudnának egyszerűen navigálni? Hogyan biztosíthatsz nekik zökkenőmentes rendelési folyamatot?

 

Ha vásárlóid helyébe képzeled magad, akkor könnyebb lesz megítélni, hogy mit várhatnak el webáruházadtól, hogy ezek alapján állíthasd össze annak designját.

 

4. Használd a megfelelő színeket

A színválasztás olyasmi, amit könnyű félvállról venni, pedig webáruházad designjának egyik kulcsfontosságú szempontja, és nem csak esztétikai okokból. A szín egy nagyon hatásos eszköz lehet, és ha megismerkedsz a színek pszichológiájával, akkor tudni fogod, hogy hogyan használd fel őket webáruházadban.

 

A különböző színekkel eltérő érzelmeket válthatsz ki látogatóidból, és akár még bizonyos műveletekre is ráveheted őket velük. Ha például azt szeretnéd, hogy többen vásároljanak kínálatodból, akkor a helyezz el piros „Vásárlás” gombokat termékeid adatlapjain vagy landing oldalain, hogy ez az elem jobban kitűnjön a többi szín közül. Bizonyos tanulmányok szerint ettől akár 34%-kal is növekedhet a konverziók száma egy webáruházban.

 

5. Használj jó minőségű képeket

A webdesign világában köztudott tény, hogy a képek segítenek több konverziót szerezni egy webhelynek, és ez fokozottan igaz a termékeket árusító webáruházakra.

 

Ha belegondolsz, ez logikus is, hiszen senki sem vásárolna olyan termékeket az interneten, amit sosem látott. Meg kell tehát mutatnod az embereknek azt, amit el szeretnél adni nekik.

 

Ehhez persze érdemes jó minőségű, profi fényképeket használni, és lehetőleg több szögből is megmutatnod velük termékeidet. Az emberek egy hagyományos üzletben kezükbe vehetik a legtöbb terméket, hogy közelebbről is megvizsgálják azokat. Egy online üzletben erre nincs lehetőségük, így a nagy felbontású, éles képek elengedhetetlenek ahhoz, hogy a lehető legtöbb vizuális információt megkapják árucikkeidről.

 

Ha kell, kérj fel egy tapasztalt termékfényképészt, aki a lehető legjobb fényben tünteti majd fel termékeidet, hogy büszkén mutogathasd kínálatodat webáruházadban, illetve más online platformokon is.
 

6. Tedd átláthatóvá tartalmaidat

Sokan pazarolnak hosszú órákat munkaidejükből arra, hogy hosszú, részletes leírásokat készítsenek webáruházuk minden egyes termékéhez. A baj csak az, hogy ezeket szinte senki sem fogja elolvasni.

A legtöbb látogató átlagosan csupán a szöveg 20%-át olvassa el egy weboldalon. A többség sokkal szívesebben futja át a szöveget, hogy gyorsan rátaláljon az őt érdeklő információkra. Ha tehát szeretnéd a lényeget kommunikálni látogatóid számára, akkor átláthatóvá, átfuthatóvá kell tenned webáruházad tartalmait.

 

Az egyik legegyszerűbb módja ennek darabokra bontani szöveges elemeidet. Használj több bekezdést, és mindegyikben csak 2-3 mondatot, hogy rövid, emészthető darabokban adagolhasd mondanivalódat. A legfontosabb pontokat külön sorokba, vagy félkövér betűkkel emelheted ki.

 

A lényeg, hogy tartózkodj a hosszú, ömlesztett szövegtömböktől. Minél könnyebb elolvasni a tartalmaidat, annál többet lesz hajlandó befogadni belőle célközönséged, és annál valószínűbb, hogy meg tudod majd győzni őket a vásárlásról.

 

7. Alakíts ki egy professzionális képet márkádról

Webáruházadban arra kéred látogatóidat, hogy rendeléskor osszák meg velük személyes információikat. Az emberek azonban nem szívesen adják meg címüket vagy bankkártyájuk számát egy olyan webhellyel, ami nem tűnik hitelesnek.

 

Érdemes befektetni tehát egy olyan webhelybe, ami professzionális fényben tünteti fel márkádat, hogy elnyerhesd látogatóid bizalmát, ami elengedhetetlen webáruházad (és márkád) sikereihez.

 

A professzionális hatás egyik alapfeltétele az igényesség, Például ellenőrizd át kétszer is tartalmaidat, és javítsd ki az esetleges elírásokat szövegeidben. Mindemellett színeidnek, betűtípusaidnak és oldalaid bizonyos elemeinek az egész webhelyeden összefüggőknek kell lenniük, és ügyelned kell arra is, hogy a termékekről képeid minél jobb minőségűek legyenek.

 

Röviden: ha azt akarod, hogy vásárlóid komolyan vegyék márkádat, akkor ezt javarészt webáruházad designjával kell kiharcolnod.

 

8. Erősítsd meg látogatóid bizalmát társadalmi bizonyítékokkal

Ha valami, akkor a társadalmi bizonyítékok szilárdítják majd meg a látogatók márkádba vetett bizalmát.

 

Webáruházad megtervezésekor gondolkodj el azon, hogy miként mutathatnád látogatóidnak azokat a pozitív visszajelzéseket, amiket elégedett vásárlóid nyilatkoztak termékeidről. Például tedd lehetővé vásárlóid számára, hogy pontozzák termékeidet, illetve hogy véleményeket írjanak róluk.

 

 

Egy másik jó módszer elhelyezni elégedett vásárlóid nyilatkozatait termékoldalaidon, lehetőleg arcképpel és névvel, hogy igazán hitelesek és meggyőzőek legyenek (ehhez persze engedélyt kell kérned tőlük).

 

Mindez segít majd meggyőzni webáruházad bizonytalan látogatóit arról, hogy a te termékeidet érdemes választaniuk, hiszen sok más vásárló problémáit is sikerült megoldaniuk.
 

9. Biztosíts egyszerű navigációt kategóriáidban

Webáruházad designjában a felhasználói élményre is gondolnod kell – különösen arra, hogy vásárlóid gyorsan és könnyedén rátalálhassanak azokra a termékekre, amiket keresnek. Ha ezt nem sikerül biztosítanod nekik, akkor 2-3 kattintás után jó eséllyel végleg búcsút intenek majd webáruházadnak és márkádnak is.

 

Tedd egyszerűen navigálhatóvá kategóriáidat és termékoldalaidat. Kínálj keresési és szűrési funkciót is vásárlóid számára, hogy gyorsan szűkíthessék opcióikat igényeik szerint. Összességében gondolkodj logikusan, amikor a navigációt tervezed – minél egyszerűbben tudnak közlekedni látogatóid webáruházadban, annál többen jutnak majd el a rendelésig.

 

10. Biztosíts zökkenőmentes rendelési folyamatot

Ha már a rendelésnél tartunk: fontos, hogy miután az érdeklődők megtalálták a terméket (vagy termékeket), amit kerestek, akkor épp olyan egyszerűen meg is tudják rendelni azt.

 

Ha a rendelési folyamat lassú, nehézkes és átláthatatlan (vagy nem túl bizalomgerjesztő), akkor az utolsó pillanatban fogod elveszíteni azokat a látogatókat, akik teljesen készen álltak a vásárlásra. Biztosíts tehát gyors, egyszerű és zökkenőmentes rendelési folyamatot számukra!

 

Fontos például, hogy ne csak regisztrált felhasználóként, hanem vendégként is lehessen rendelni webáruházadból – sokan nem szívesen regisztrálnak csak azért, hogy egy pár zoknit rendeljenek az internetről.

 

Ügyelj arra is, hogy a folyamat minden egyes lépése teljesen egyértelmű és követhető legyen. Tudasd a felhasználókkal, hogy milyen adatokat kell megadniuk a rendeléshez, és hogy hol kell beütniük ezeket.

 

Az is elengedhetetlen, hogy minél több modern fizetési lehetőséget is kínálj vásárlóid számára, mert vannak, akik csak azért hagynak ott egy rendelést, mert nem fizethetnek vele a preferált módon. Manapság már alapvető elvárások a különféle online fizetési módszerek, de sokan lehet, hogy az utánvétet választanák. Adj minél több lehetőséget, hogy minél többen legyenek hajlandók nálad vásárolni!
 

11. Készíts reszponzív webáruházat

Ha esetleg még nem értesültél volna róla, az internetet ma már többen érik okostelefonokról, mint laptopokról vagy asztali számítógépekről. Ebből következik, hogy jó eséllyel több vásárló érkezik mobiljáról webáruházadra, mint bármilyen más eszközről.

 

Nincs igazán mit túlragozni ezen – ha azt szeretnéd, hogy minden látogató kényelmesen és gondtalanul tudja használni webáruházadat (tehát böngészni tudja kínálatodat és rendelni tudjon tőled), akkor reszponzív, vagy lehetőleg mobil-első módon kell kialakítanod azt. Ez nem csak abban segít majd, hogy minél több látogató használhassa webhelyedet – a Google is magasabbra emeli a keresési találatok között termékeidet, ha webhelyed jól működik mobileszközökön!
 

Cikk inline

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2020.08.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 008 097
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Banner

Mi az a banner? A banner (vagy „reklámcsík”) egy weboldalon elhelyezett...

Vásárlói jelzés

Mi is az a vásárlói jelzés? A vásárlói...

Microsite

Egy oldal weboldal, amelynek sajátos célja van, és egy cég vagy online...

Kosárelhagyási arány

Mi az a kosárelhagyási arány? A kosárelhagyási arány...

Kereső újracélzás

Az újracélzás egy egyedi típusa, ami lehetővé teszi a hirdetők...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.