A sikeres egészségügyi közösségi médiáért: ezt a 10 kérdést tedd fel

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

10 kérdés az egészégügyi közösségi média sikerekért

Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

A közösségi platformok az egészségügyi márkák leghasznosabb marketingeszközei közé tartoznak. Az alábbiakban néhány hasznos kérdést olvashatsz, amelyeket megválaszolva egy sokkal hatékonyabb egészségügyi közösségi média marketing stratégiát állíthatsz össze márkád számára.
 

A sikeres egészségügyi közösségi médiáért: ezt a 10 kérdést tedd fel

1. „Kiknek szól az üzenetem?”

Mielőtt elkezded összeállítani közösségi tervedet, tudnod kell, hogy kik alkotják célközönségedet. Ha egy olyan élményt szeretnél biztosítani, ami segít szorosabb kapcsolatot kialakítani márkád és közönséged között, akkor ismerned kell viselkedésüket, gondolkodásukat és demográfiai jellemzőiket.
Alakíts ki olyan ügyfélperszónákat, amelyek nem szimplán felsorolják közönséged jellemzőit, hanem kitérnek a vágyaikra, a kihívásaikra és az aggályaikra is. Tudnod kell, hogy hol töltik szívesen az idejüket online és hogy milyen közösségekben mozognak.
Mindehhez meglévő ügyfeleid adatait érdemes megvizsgálnod. Nyisd meg a Google Analyticset illetve tanulmányozd meglévő közösségi profiljaid (Facebook, Twitter stb.) statisztikáit.

2. „Mely közösségi platformokat használjam?

Miután sikerült kiderítened, hogy kik alkotják közönségedet, meg kell vizsgálnod, hogy mely közösségi platformokon töltik legszívesebben az idejüket, hogy ehhez igazíthasd stratégiádat.
Ez nem jelenti azt, hogy minden ilyen platformon jelen kell lenned. Nézz utána, hogy hová lenne érdemes a legtöbb erőfeszítést és erőforrást fordítani a legjobb megtérülés érdekében.
Használj felméréseket, szavazásokat és nyilvánosan fellelhető statisztikákat, hogy kiderítsd, milyen platformokat preferálnak közönséged tagjai.

3. „Mit akarok elérni a közösségi médiával?”

Stratégiád minden döntését és taktikáját célok vezérlik. Ha egyértelmű célokat tűzöl ki magad elé, akkor ezzel kezdetét veszi az adatgyűjtés és mutatókövetés folyamata, előkészítve ezzel marketingedet egy adatalapú jövőre.
A célok minél követhetőbbek és konkrétabbak kell legyenek. Minél pontosabban meghatározol egy célt, annál könnyebb lesz ellenőrizni, hogy elérted-e már. Sokat segíthet ebben az úgynevezett SMART modell, amely kifejezetten a célkitűzés menetét könnyíti meg.
Érdemes továbbá viszonyítási alapokat is felállítani, hogy tudd, mi működik és mi az, amin még érdemes lenne javítanod.

4. „Mi fér bele a közösségi médiás keretembe?”

A közösségi médiára időt és pénzt kell fordítani, és csak rajtad múlik, hogy hogyan osztod el ezeket. A közösségi média marketing valójában nem teljesen ingyenes tevékenység. Habár pénzt nem kell fizetned azért, hogy használhasd ezeket a platformokat, a hirdetésekért és egyéb prémium funkciókért mindenhol fizetni kell.
Érdemes a költségvetésben a fizetett hirdetésekre is gondolni, főleg, ha a Facebookon szeretnél érvényesülni, ahol az organikus elérések súlyosan visszaestek az elmúlt évek során.

5. „Mennyi időt szánhatok a közösségi médiára?”

Némi időt is félre kell tenned, ha érdemben szeretnél foglalkozni az egészségügyi közösségi média marketinggel. A kívánt eredmények és célok elérése érdekében rendszeresen kell foglalkoznod a tartalmak előállításával és posztolásával, illetve közönségeddel is.
Gondolj tehát bele, hogy mennyi időt tudsz a közösségi médiára fordítani. Csak egy platformon lennél aktív, vagy többel is foglalkoznál? Meglehet, hogy szükséged lesz profi segítségre?
Szerencsére a legtöbb platform kínál olyan eszközöket (például a bejegyzések előre időzítését), amelyekkel hosszútávon rengeteg időt spórolhatsz meg magadnak.

6. „Milyen típusú tartalmakat készítsek?”

Ez a kérdés némileg visszanyúlik az előzőhöz. Van elegendő időd rendszeresen új blogbejegyzéseket írni? Jobb lenne rövid YouTube videókat készíteni, vagy élőben közvetíteni közönséged számára?
Fontos szem előtt tartani, hogy milyen tartalmak ideálisok a választott platform(ok)ra. A Facebookon és az Instagramon például jó minőségű vizuális tartalmakra van szükséged (és egyre több videóra), ha szeretnél kiemelkedni a tömegből.
Akárhol és akármilyen tartalmakat is készítesz majd, a minőség és a rendszeresség mindig fontosabb kell legyen, mint a mennyiség.

7. „Mit csinálnak a versenytársaim a közösségi médián?”

Versenytársaid online stratégiájának megfigyelésével nagyon is sokat tanulhatsz. Milyen közösségi platformokat használnak? Milyen tartalmakat osztanak meg? Hogyan reagálnak rájuk a közönségeik? Mi az, amit nagyon jól csinálnak Mi az, amit nem csinálnak, de neked jól menne?
Cselekedj! Hasonlítsd össze versenytársaid közösségi jelenlétét és tartalmát a sajátoddal. Milyen márkaképeket használnak? Hány követőjük/kedvelésük van? Milyen sűrűn posztolnak? Milyen tartalmakat osztanak meg? Milyen aktivitási arányt érnek el? Mit nem csinálnak, ami számodra új lehetőségeket jelent?

8. „Ki felel majd a közösségi médiáért?”

Közösségi stratégiád kialakítása során fontos kijelölni, hogy ki kezeli és ellenőrzi majd a különböző fiókokat. Ha nem saját magad tervezed ellátni ezeket a feladatokat, akkor nagyon fontos, hogy a megfelelő munkatársakat vagy külsős közösségi managereket jelöld ki ezekre a pozíciókra.
Több szerepkörre is gondolnod kell: tartalomkészítés, ügyfélszolgálat, hirdetések kezelése stb. Pontosan határozd meg, hogy melyik pozíció milyen feladatokat foglal magába, és hogy mit vársz el azoktól, akiket kijelölsz ezekre.

9. „Hogyan fogom figyelemmel követni a közösségi médiát?”

Marketinges szempontból a közösségi média marketing követése segít megállapítani, hogy milyen hatással vannak közösségi tevékenységeid termékeidre, szolgáltatásaidra és márkádra, illetve, hogy kell-e változtatnod kommunikációs, marketinges és értékesítési terveiden.
Azzal, hogy (szinte) valós időben reagálsz az esetleges problémákra és ügyfélközpontúan gondolkodsz, egy sokkal pozitívabb képet alakíthatsz ki az emberekben márkádról.
Számos ingyenes és fizetős követőeszköz közül válogathatsz, amelyek segítenek megfigyelni a márkád számára fontos mutatókat a különböző platformokon. Léteznek valós idejű és késleltetett jelentéseket kínáló opciók is, és mindegyik eltérő részletességet, alaposságot, adatábrázolást és egyéb jellemzőket kínál. Csak te tudhatod, hogy mire van szükséged, és hogy mi fér bele a keretedbe.
 

Gyakori kérdések

+1 „Hogyan mérem majd a közösségi sikereket?”

Honnan fogod tudni, hogy elérted a közösségi céljaidat? Ahhoz, hogy meghatározhasd közösségi erőfeszítéseid hatékonyságát, valahogyan mérned kell majd eredményeidet. Tudd, hogy mik a legfontosabb mutatók céged számára – a közösségi médiás mutatókat mindig az átfogó céges célokhoz kell kiválasztanod. Ne csak az olyan felszínes mutatókra figyelj, amik jót tesznek az egódnak – azokra a számokra koncentrálj, amelyek valóban befolyásolják a bevételedet.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!