notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Instagram fogorvosoknak: 10 bejegyzés ötlet

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > 10 Instagram bejegyzés ötlet fogorvosoknak

10 Instagram bejegyzés ötlet fogorvosoknak


2020/10/15
Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

Az Instagram a fogorvosok egyik leghasznosabb marketingeszköze, sokan mégsem tudják, hogy hogyan is hozhatnák ki belőle a legtöbbet közösségi média marketing stratégiájuk részeként. A platform tele van virális képekkel és videókkal, amikkel lehetetlennek tűnik felvenni a versenyt. Szerencsére azonban nem is ez a feladat…

Instagram fogorvosoknak: 10 bejegyzés ötlet
Youtube logo

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Követőid azért gyűltek köréd az Instagramon, hogy érdekes, hasznos fogászati dolgokat lássanak tőled, és talán, hogy közelebbről is megismerkedhessenek életeddel a rendelőn kívül. Tudni akarják, hogy ki vagy – hogy kire bízzák majd rá fogaikat, ha ilyen segítségre lesz szükségük.

Szóval mi a teendő? Hogyan építhetsz fel Instagram profilod köré egy érdeklődő, hűséges, hálás követőtábort? Nos, ehhez hiteles, érdekes tartalmakra lesz szükséged. A következőkben tartalomötleteket sorolunk fel fogorvosoknak Instagramra, amelyekkel te is elnyerheted ideális pácienseid érdeklődését.

 

1. Oktató jellegű videók

Az Instagram, mint azt bizonyára tudod, a Facebook tulajdona, így nem meglepő, hogy ahhoz hasonlóan ez a platform is preferálja a videós tartalmakat (holott képmegosztóként indult). Érdemes tehát időnként rövid videókat is megosztani, hogy láthatóbbá válj a felhasználók számára.

Videót többféle témáról is készíthetsz a fogászat területén belül, és két lehetőséged van megosztani ezeket. Az egyik opció egy olyan videót megosztani, amiben sok hasznos információt adsz át a nézőknek, majd a mellékelt leírásban kiegészíted ezt. A másik opció fordítva csinálni: a mellékelt leírásban megfogalmazni a legfontosabb mondanivalót, a videót pedig csak szemléltetésként, vagy kísérőként rögzíteni hozzá.

Elmagyarázhatsz például különféle fogászati beavatkozásokat, fogápolási technikákat, megcáfolhatod a leggyakoribb fogakkal kapcsolatos tévhiteket, és így tovább…

2. Kulisszák mögötti pillanatok

Te tisztában vagy vele, hogy rendelőd más, mint a többi fogorvosé, de követőid, illetve leendő pácienseid nem. Érdemes tehát megmutatni neki, hogy mi teszi egyedivé rendelődet, és hogy mi várja őket nálad. Készíts tehát „kulisszák mögötti” képeket és videókat, amelyek betekintést nyújtanak számukra valami olyasmibe, amit korábban még nem láthattak. Ezzel egyrészt láthatják, hogy mire számíthatnak rendelődben, és egy kivételes közösség részesének érezhetik magukat.

Megoszthatsz például olyan képeket, amik munka közben ábrázolnak téged vagy kollégáidat. Kérd meg asszisztensedet vagy a recepcióst, hogy készítsen egy képet rólad és egy páciensedről, akár egy jó hangulatú vizsgálat, akár egy beavatkozás közben. Természetesen már ez előtt írott engedélyt kell szerezned a pácienstől, amiben felhatalmaz, hogy elkészíthesd és nyilvánosan felhasználhasd a képet.

Ha csapatodból valakinek születésnapja van, vagy más, neves évfordulót ünnepel, akkor mutasd meg ezt is Instagram követőidnek. Az ilyen apró gesztusokkal megismerhetik a rájuk váró személyzet tagjait, és láthatják azt is, hogy hogyan zajlik egy ünneplés rendelődben.

Megmutathatod továbbá követőidnek, hogy milyen új fogászati eszközökkel és felszereléssel bővült rendelőd. Magyarázd meg nekik, hogy miért fontos ez, és hogy mivel teszi könnyebbé a munkádat, vagy éppen kellemesebbé a kezeléseket számukra. Akár még az új eszközök kicsomagolását is videóra veheted, hogy megmutathasd követőidnek azt az izgalmat, amit ekkor érzel. Amennyi energiát átadsz nézőidnek (leendő pácienseidnek), annyit is kapsz majd vissza tőlük!

 

3. Inspirációs posztok

A hétfőket senki sem szereti, de az embereknek máris jobban indulhat a hetük, ha egy inspirációs idézettel üdvözlöd őket reggeli Instagram-pörgetésük közben. A fogászati Instagram nem olyan nehéz feladat, mint amilyennek tűnik. Még mások tartalmait is át-átoszthatod néha saját profilodra, természetesen úgy, hogy megjelölöd az eredeti készítőt – ez mind a grafikákra, mind a fényképekre is vonatkozik. Természetesen saját grafikákat is készíthetsz egy-egy idézettel, amiben például a Canva nevű webes grafikus alkalmazás segíthet.

 

4. Keress szokatlan szögeket

A szokatlan szögekből készült képek jó eséllyel megállítják majd Instagram követőidet hírfolyamuk görgetése közben. Szakíts az megszokott fényképes hagyományokkal, és mutasd be egy fogászat hétköznapjait alternatív, szokatlan szemszögekből. Használj szelfibotot, játssz a mélységélességgel (mosd el a hátteret, vagy az előteret – az új telefonokban ez már nem nehéz feladat), vagy mutasd meg, hogy mit lát egy páciens, miután beül fogorvosi székedbe.

5. Előtte és utána képek

Fogászati Instagram fiókod nem lehetne teljes előtte/utána képek nélkül. Ezek a felvételek egyrészt szaktudásodat bizonyítják, másrészt megmutatják az embereknek, hogy milyen látványos eredményekre számíthatnak, ha téged keresnek fel problémáikkal. Ezeket többféleképpen is ábrázolhatod, de persze csak akkor, ha konkrét engedélyt kapsz rá pácienseidtől! Íme csupán két példa:

Videós reakció: Videózd le egy páciensedet, ahogy először pillantja meg új mosolyát. Az ilyen reakciók hitelesek és nem lehet megjátszani őket. Ez az a hitelesség, amelyet fogászati Instagram fiókodon keresztül közvetítened kell követőidnek. A videóhoz mellékelt leírásban kifejtheted a páciens történetét, és hogy milyen munkával jutottatok el a ragyogó végeredményhez.

Képek: Készíts a kezelések előtti és utáni képeket pácienseid fogairól. Egy galériabejegyzésben több képet és videót is elhelyezhetsz, így akár a kezelés különböző lépéseit, szakaszait is bemutathatod, részletesebben ábrázolva, hogy pontosan hogyan is értétek el a végeredményt pácienseddel. Egy ilyen galériában legfeljebb 10 elem szerepelhet egymás mellett, és ezek lehetnek képek és videók is.

 

6. A csapatról készült képek

A gyűlések és megbeszélések talán nem tűnnek a legizgalmasabb eseményeknek, az emberek azonban kíváncsi lények, és még az ezekről készült képeket is szívesen látják fogászatod Instagram fiókján. Elvégre minden nap lát az ember fogászati megbeszélést, hacsak nem ilyen területen dolgozik. Vond hát be követőidet a meetingbe, és közöld velük a kép leírásában, hogy milyen fontos témákról volt szó aznap.

Természetesen a csapatépítőkön és egyéb alkalmakkor készült képek is ebbe a kategóriába tartoznak.

 

7. Heti hashtagek

A hashtageknek fontos szerepük van az Instagramon, de vajon melyek a legjobb hashtagek fogorvosoknak? Nos, gyakran érdemes az egyszerűbb opciókat választani, úgymint a #tbt vagy #ThrowBackThursday, azaz „visszatekintő csütörtök”, amikor egy régebbi képet, emléket osztasz meg követőiddel. Még ha a kép nem is került fel korábban az Instagramra, de van hozzá egy jó történeted, akkor azzal már valami érdekeset kínálhatsz követőidnek.

 

8. Fogászati Instagram versenyek

Ingyen dolgokat mindenki szeret nyerni, így hát néhány versennyel és nyereményjátékkal rengeteg új követőt szerezhetsz fogászati Instagram fiókod számára. Ajánlj fel valami hasznos ingyenes nyereményt, például egy otthoni fogfehérítő szettet, és ossz meg egy látványos digitális posztert is a verseny vagy a játék részleteiről. Ne felejtsd el részletezni a feltételeket a képhez tartozó szöveges leírásban!

A jelentkezés feltételei lehetnek például a fiók követése, egy ismerős megjelölése a bejegyzés alatt, vagy egy speciális hashtaggel megjelölt kép megosztása.

Tüntesd fel azt is, hogy meddig várod a jelentkezéseket, és hogy mikor jelented majd be a nyertest. Ez segít csillapítani az izgatott játékosok kedélyeit, akik gyakran türelmetlenül várják az eredményeket.

Az ilyen versenyek és játékok rengeteg aktivitást és interakciót hoznak majd fogászati Instagram fiókod számára, így annak híre többekhez jut el, és így többen is fedezik majd fel praxisodat.

 

9. Újraosztott tartalmak

Ha szeretnéd bizonyítani hitelességedet és becsületedet követőidnek, akkor mutasd meg nekik, hogy más orvosok is vannak szakterületeden, akikre felnézel, és akikben megbízol. Oszd meg néha kollégáid (nem összetévesztendők a versenytársaiddal) bejegyzéseit, ha azok épp relevánsak. Egy szájsebész ismerősöd például lehet, hogy éppen most publikált egy esettanulmányt, amelyet pácienseid is érdekesnek tarthatnak. Oszd meg ezt követőiddel, hogy értéket kínálj nekik, és megmutasd, hogy nem csak saját praxisoddal foglalkozol. Ezt a figyelmességet persze meglehet, hogy a többi szakember is viszonozza majd!

 

10. Kérdések pácienseidnek

Ha szeretnél aktivitást kelteni fogászati Instagram fiókod körül, akkor tégy fel néhány releváns kérdést követőidnek. Ezzel egyrészt megmutatod, hogy érdekel a véleményük és gondolataik, másrészt pedig közösségépítően is hatnak majd ezek a kérdések, hiszen az emberek látni fogják, hogy kikkel osztoznak véleményeiken és problémáikon.

Ezek a kérdések nem is mindig kell, hogy a fogászathoz kapcsolódjanak. Az ünnepek és más, különleges események szintén sok kérdést ihlethetnek, amikhez mindenkinek lesz mit hozzászólnia. Ezek mellett az aktualitásokat is megvitathatod követőiddel
 

Cikk inline
egészségügyi marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2020.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 128 271
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Videómarketing

Mi az a videómarketing? A videómarketing egy olyan online marketing...

Hibás hivatkozás

Azok a hivatkozások minősülnek hibásoknak, amelyek már nem...

BANT

Mi is az a BANT? A BANT az angol budget, authority, need és timeline...

Fizetett belefoglalás

Olyan hirdetési program, amely keretei között az oldalak számára...

Fehér kalapos SEO

Mi az a fehér kalapos SEO? A fehér kalapos SEO (angolul „white hat...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.