Az egészségügyi szolgáltatások digitalizációja évek óta zajlik, de az elmúlt néhány évben a mesterséges intelligencia (AI) megjelenése új szintre emelte ezt a folyamatot. A fogászat különösen érzékeny terület, hiszen itt a technológia nem csupán a szakmai...
Termékfelismerő algoritmust tesztel a YouTube
A nagyobb közösségi médiák (YouTube, Instagram, Facebook, hogy csak néhányat említsünk) már évek óta igyekeznek minél kényelmesebb, közvetlen vásárlási opciókat kínálni felhasználóiknak. Az úgynevezett megvásárolható tartalmak trendje persze csak tovább erősödött, ahogy a felhasználók világszerte több időt töltöttek otthonukban a járványnak köszönhetően.
 
													
				Az új termékfelismerő funkció lehetővé teheti a nézők számára, hogy rögtön megvásárolhassák azokat a termékeket, amiket kedvenc inflencereik videóiban látnak.
2021 januárjában a YouTube bejelentette, hogy egy új vásárlási lehetőségen dolgozik, és a projektben több tartalomkészítő is besegít. A platform valójában már 2020 első felében is kísérletezett egy olyan funkcióval, ami segített azonosítani a nézőknek a videókban feltűnő termékeket, hogy több információhoz juthassanak azokról.
2020 júniusában a YouTube-on megjelentek a megvásárolható videóhirdetések, amelyek lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy egy gombnyomással rögtön átkerüljenek az értékesítő webáruházába, és megrendelhessék a terméket.
Ha a YouTube új termékfelismerő és vásárlási funkciója szárnyra kap, akkor az influencereknek nem kell majd többé felhívniuk a nézők figyelmét, hogy az említett termékek linkjei megtalálhatók a videó leírásában. Na persze, arról még semmi hír nincs, hogy ezek a funkciók mikor állnak majd készen és válnak elérhetővé több csatorna számára is.
Más platformok is fokozott figyelmet fordítottak a megvásárolható tartalmakra – ilyen volt az instagram is, amely a vásárlási lehetőségeket is kínáló „Reels” formátum bevezetésével próbált versenybe szállni a TikTokkal 2020-ban.
Nem kérdés, hogy 2021 során a megvásárolható tartalmak trendje tovább folytatódik majd, és egyre több platform igyekszik majd kihasználni a lehetőséget, hogy az emberek kénytelenek szabadidejük nagy részét a négy fal között tölteni. Persze, mivel az ilyen közvetlen vásárlási lehetőségek igazán kényelmes megoldásokat kínálnak a felhasználók számára, minden esély megvan rá, hogy ez a trend a járvány leküzdése után is folytatódik majd.
 
 
			 
				 
				 
				 
					 
					