notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Youtube SEO: keresőoptimalizálás tippek a Youtube-on

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > YouTube SEO: Kezdő tippek a hatékony videóoptimalizáláshoz

YouTube SEO: Kezdő tippek a hatékony videóoptimalizáláshoz


2021/03/24
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Mivel kismillió helyen olvashatjuk, hogy a videómarketing korunk egyik leghasznosabb taktikája, nem csoda, hogy olyan sokan igyekeznek betörni tartalmaikkal a YouTube-ra is, ami nem csupán a világ legnagyobb videómegosztó platformja, hanem egyben a második legnagyobb keresőmotor is. Azonban mivel a YouTube-ra naponta számtalan új videó kerül fel, nem egyszerű kitűnni a tartalmak tengeréből – itt lép színre a YouTube SEO.

YouTube SEO
Instagram logo

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

Ha azt szeretnéd, hogy célközönséged rátaláljon videóidra és csatornádra a platformon, optimalizálnod kell ezeket a bevált SEO taktikák segítségével. Ha még csak most ismerkedsz a YouTube SEO-val, akkor a következő útmutatóban ehhez kínálunk néhány hasznos tippet – és ha úgy gondolod nincs erre is energiád, keress minket bizalommal IDE kattintva, és tegyük rendbe online jelenléted minden szegletét!

 

 1. Keress jó kulcsszavakat

A kulcsszavak a mai napig szerepet játszanak a keresőoptimalizálásban, ezért YouTube SEO stratégiád is a kulcsszókutatással kell kezdődjön. Ehhez természetesen temérdek fizetős és ingyenes eszközt felhasználhatsz, a legegyszerűbb módszer azonban szimplán elkezdeni begépelni egy alap kulcsszót a YouTube keresősávjába, és megnézni, hogy milyen kereséseket javasol a keresőmotor.
Ebben a javasolt listában azok a kifejezések jelennek majd meg, amiket az emberek a leggyakrabban használnak az adott kulcsszavad alapján. Jegyezd fel őket, mielőtt rányomnál a keresésre! A keresés után a videótalálatok alá görgetve további kapcsolódó, javasolt kereséseket láthatsz.

 

2. Elemezd ki versenytársaid legnépszerűbb videóit

Versenytársaid hasonló közönséget igyekszik elérni tartalmaival, mint amilyet te is, ezért érdemes megnézni, hogy milyenek is legnépszerűbb, legsikeresebb videóik. Ehhez nincs más dolgod, mint ellátogatni csatornájukra, rákattintani a „Videók” fülre, majd a lista felső sarkában a legnépszerűbb szerinti rendezési opciót választani.


Nézd meg, hogy milyen címet adtak a videónak, milyen szavakat használnak a leírásában, milyen címkékkel jelölték meg, és így tovább.


A tipp nem az, hogy másold le azt, amit versenytársaid csinálnak, mindinkább az, hogy meríts ötletet belőlük, és nézd meg, hogy milyen témák, kulcsszavak stb. vonzzák az embereket egy ilyen csatornára.
 

3. Használj ritkábban keresett kulcsszavakat

Ha még csak most szeretnéd felfuttatni YouTube csatornádat, és nincs több ezer követőd, akkor felesleges megpróbálni versenybe szállni a nagyobb videókészítőkkel. Ehhez olyan kulcsszavakat kell használnod (legalább is eleinte), amelyekre könnyedén rangsorolhatsz, mert kevesen célozzák meg őket tartalmaikkal.

 

Egy kulcsszót általában azért céloznak meg kevesen, mert ritkán keresnek rájuk az emberek – tehát ritkábban keresett kulcsszavakat érdemes használnod.


Egy jobb kulcsszókutató eszköz megmutatja, hogy mely kulcsszavak mennyire népszerűek, de ha nem szeretnél fizetni ezért a funkcióért, akkor van egy kevésbé pontos, de ingyenes alternatíva is. Keress rá egy kulcsszóra a Google-ban, és nézd meg, hogy hány találatot dob fel a kereső. Minél kevesebb, annál jobb – de vigyázz, ne használj túl szűk célzású kulcsszavakat sem, mert akkor tényleg senki sem talál majd rá videóidra!
 

 

4. Optimalizáld videódat úgy, mint egy blogbejegyzést

Ha SEO-ztál már blogbejegyzést, akkor egy YouTube videó optimalizálása sem lesz újdonság számodra.


Először is el kell helyezned kulcsszavadat a videó fájlnevében, mielőtt feltöltenéd. Ha ezt nem tetted meg régebbi videóiddal, ne aggódj (ezért nem éri meg letörölni és újra feltölteni őket), de a jövőben figyelj oda rá!
A kulcsszónak továbbá szerepelnie kell a videó címében (lehetőleg minél előbb), leírásában (szintén minél előbb), illetve a címkék között is.

 

5. Ragadd meg nézőid figyelmét

A YouTube szerint a közönség megtartása nagyon fontos rangsorolási szempont. A közönség megtartása itt arra utal, hogy hányan nézik végig a videóidat ahelyett, hogy idő előtt kikapcsolnák azokat.
Valahányszor valaki végignézi egy videódat (tehát sikerült megtartanod azt a nézőt), a YouTube ezt úgy könyveli el, hogy valóban jó minőségű tartalmat készítettél. Minél több ilyen nézőt szerzel, annál valószínűbb, hogy feltöltéseid megjelennek majd a javasolt videók között is.


Íme néhány tipp ehhez:
•    Tudasd a nézőkkel, hogy jó helyen járnak: A videó elején összegezd röviden, hogy mi mindenről lesz szó a következő percekben. Ha például egy termék használatáról készítettél videót, akkor közöld a nézőkkel, hogy mit láthatnak majd.
•    Térj a tárgyra: Hacsak nem egy bemutatkozó videót készítesz, ne kezdj el magadról vagy márkádról áradozni a nézőidnek. Azért kattintottak rá videódra, mert egy problémát szeretnének megoldani, vagy egy kérdésre keresik a választ. Add meg nekik ezt, hogy végignézzék videódat, és a későbbiekben is visszatérjenek csatornádra.
•    Tartsd meg nézőid érdeklődését: A videó során (pl. a felénél) mutasd meg, hogy mi mindent láthatnak még, ha tovább nézik videódat. A cél, hogy megtartsd az érdeklődésüket. Ígérj nekik valami elképesztőt, és később tégy is eleget ennek az ígéretnek.

 

6. Buzdítsd hozzászólásokra nézőidet

Az emberek általában olyan videókhoz írnak hozzászólásokat, amik heves érzelmeket váltanak ki belőlük – általában boldogságot. A hozzászólások fontos aktivitási mutatók, és a YouTube algoritmusa szemében azt mutatják, hogy videód boldoggá teszi az embereket, tehát jó minőségűek. Fontos tehát, hogy hozzászólásokra buzdítsd nézőidet. Nézzük, hogy hogyan:
•    Ne csak szimplán kérd, hogy szóljanak hozzá: Nem elég csak annyit mondani, hogy „Kérlek, írj egy hozzászólást a videóm alá”. Ez senkit nem sarkall arra, hogy kommenteljen. El kell érned, hogy az emberek hozzá akarjanak szólni videódhoz. Tégy fel nekik egy kérdést, kérd ki a véleményüket, stb.
•    Győződj meg róla, hogy minden videódnak legyen egy célja: Ezt nem kell túlbonyolítani. Ez a cél lehet például, hogy „Megmutatom a nézőimnek, hogy hogyan használják ezt a terméket” vagy „Ma csak szeretnék egy jó történetet megosztani nézőimmel, hogy mosolyt csaljak az arcukra”.
•    Zárd le videódat pozitív hangulatban: A videó vége nagyon fontos, hiszen itt döntik el a nézők, hogy végül hozzászólnak-e valamit, vagy nem. Érdemes tehát ilyenkor valami pozitívat mondani, hogy fellendítsd nézőid kedvét, és nagyobb eséllyel szóljanak hozzá valamit videódhoz.

 

7. Mondd ki kulcsszavadat videódban

A YouTube bizonyos nyelveken már képes automatikusan feliratozni a videókat, ami azt jelenti, hogy szöveges formátumban is át tudja vizsgálni a tartalmukat. Ez a funkció segíthet az optimalizálásban, hiszen olyan, mintha lenne egy szöveges átiratod a videóban elhangzottakról, amit a YouTube algoritmusa átvizsgálhat.

A funkció magyar nyelven még nem működik, de esélyes, hogy néhány éven belül támogatja majd ezt a nyelvet is. Addig is, egy-két extra mondat, amiben megjelenik kulcsszavad egyáltalán nem sok plusz munka a videó rögzítésekor.
 

8. Népszerűsítsd videóidat minden felületen

Akárcsak egy blogbejegyzésedet, YouTube videódat is érdemes több felületen, csatornán is terjeszteni, hogy minél több nézőt vonzhass be vele. Minél több helyen jelenik meg YouTube videód, annál jobb!
Helyezd el a hivatkozásokat hírleveleidben (ha illeszkednek azok tartalmához), oszd meg a linkjüket a közösségi médián is, ágyazd be őket blogbejegyzéseidbe, és így tovább.

 

9. Optimalizáld csatornádat

Ha megfelelően optimalizálod csatornádat, akkor még a videótalálatok felett is megjelenhetsz vele. Ilyenkor jó eséllyel több új nézőt és feliratkozót szerezhetsz, ami további előkelő rangsorolásokat eredményez majd.
YouTUbe csatornád optimalizálása viszonylag egyszerű feladat, hiszen nincs igazán sok szöveges mező, amit szerkeszthetnél. Mindenképpen töltsd ki részletesen a bemutatkozásodat, illetve használj egy jó minőségű profilképet és borítóképet.
 

Cikk inline

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2021.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Rangsorolás

A rangsorolás, azaz a Ranking kifejezés magyarázatáért kattints...

Kilépő pop-up

A kilépő pop-up definíciója Egy olyan Pop-up, amely akkor jelenik meg,...

Szövegíró

Mit csinál egy szövegíró? A marketing világában a...

Sablon

A sablon egy előre megformázott dokumentum, amelyet valamilyen specifikus célra lehet...

Befektetésarányos megtérülés

Mi az a befektetésarányos megtérülés? A...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.