notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Webdesign trendek 2020-ban: 11 szempont a webdesign-ban, amire oda kell figyelned

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > Webdesign trendek 2020: 11 dolog, amire oda kell figyelned

Webdesign trendek 2020: 11 dolog, amire oda kell figyelned


2020/04/29
Czifra Zsófia, Vendéglátás és turizmus online marketing divízió vezető

Mint minden év, úgy 2020 is hozott új trendeket bőven a webdesign területén is, és  mint általában, a 2020-ban felkapott webdesign trendek (amelyek nagy eséllyel évekig jelen lesznek) nagy része korábbi irányzatokra épít, de vannak köztük újonnan feltörekvők is, amelyekre mindenképpen érdemes már most odafigyelni. Szóval mik a legfontosabbak 2020 webdesign trendjei közül, amikkel nem tudsz mellé nyúlni, és biztosan nagy szerepet játszanak majd 2021-ben is? Az alábbi listából kiderül!
 

Webdesign trendek 2020
Push értesítések

ÉRTESÜLJ ELSŐKÉNT,

IRATKOZZ FEL ÉRTESÍTÉSEINKRE

Webdesign trendek 2020: Minimalizmus és térközök

A minimalizmus már évek óta féktelenül tör előre, és ez idén sincs másként. Ez a 2020-as webdesign trend azért olyan sikeres, mert nem csak hosszú ideig lesz még népszerű, hanem folyamatosan fejlődik is. 2020-ban (és valószínűleg 2021-ben is) a minimalizmus hatalmas térközök formájában jelenik meg, de nem feltétlenül azokon a helyeken, ahol számítanál rá.

 

Lehet bármilyen szép egy weboldal, vagy bármilyen kiváló a termék, ha azt a sivatag közepére teszed le úgy, hogy soha senki nem találja meg, az egész mit sem ér. Hogy a webdesign hozzájáruljon az eladásaidhoz, egy lépéssel előrébb kell kezdened: egy komplex online marketing stratégiával. Ha úgy érzed, a termékeid vagy szolgáltatásaid nem kapnak elég figyelmet, vedd fel velünk a kapcsolatit! Kattints IDE!

 

Számos webhely kísérletezik a térköz alternatív felhasználásával, és visz bele aszimmetriát, vagy világos képeket is designjába, hogy magával ragadja a tartalmat böngésző felhasználókat. Ezek a módszerek segítenek könnyedén érthetően kommunikálni a marketingüzenetet egy letisztult, elegáns látványvilágban. A Karpov webhelye nagyszerű példa erre a szellős, átlátható eleganciára.

 

Webdesign trendek 2020: Éjszakai vagy sötét mód

Cikk inline

Egyre több felhasználó él az úgynevezett „éjszakai” vagy sötét mód lehetőségével internetes böngészése során (mobil és asztali eszközökön is), így egyre több webhely is vált olyan designra, ami a sötét színek eleganciájára épít.

 

Ez a 2020-as webdesign trend nem csak azért olyan előnyös, mert a felhasználók igényeihez igazodik, hanem azért is, mert egy sötétebb webhelyen nagyon könnyedén kiemelhetők a fontosabb elemek, amihez csupán világosabb színeket kell használni. A Zoomy webhelyének színes elemei például nagyon könnyedén magukra vonják az ember tekintetét a sötét háttéren.

 

Webdesign trendek 2020: A tipográfiai szabályok áthágása

Figyelem, lázadás zajlik: a designerek minden tipográfiai képzésüket maguk mögött hagyva saját szabályaik szerint használják a különböző betűdesignokat, az eredmények pedig nem csak látványosak, de hatásosak is.

 

A tipográfia e formájának célja sokkal inkább a vizuális hatáskeltés, mint a tájékoztatás. Ennek ellenére a legfontosabb, amire oda kell figyelned, ha ezt a 2020-as webdesign trendet szeretnéd alkalmazni, az az, hogy a szokatlan méretek, elhelyezések és színek ellenére a szövegeknek tökéletesen olvashatóknak kell maradniuk a felhasználók számára, hogy értsék azokat. A Future London Academy kezdőlapja rögtön egy látványos tipográfiai animációval fogadja a látogatókat.

 

Webdesign trendek 2020: Kreatív illusztrációk

A különféle művészi illusztrációk – például a vonalrajzok és az egyszerű animációk – egyre népszerűbbé válnak. Ez a 2020-as webdesign trend azért lett olyan népszerű, mert könnyed, hiteles és szabad hatást kölcsönöz a webhelyeknek. A Joby webhelye tele van különféle stílusú illusztrációkkal.

 

Webdesign trendek 2020: Az illusztrációk és a realizmus ötvözete

Hol van az megírva, hogy egy webhely designjában csak fényképeket vagy csak rajzolt illusztrációkat lehet használni? Ez a webdesign trend mindkét opció legjavát ötvözi egymással, ügyet sem vetve azokra, akik szerint muszáj egyet választani a két lehetőség közül. Ezen irányzat nagy előnye, hogy dupla annyi kifejezőerőt kínál, mintha csak fényképeket vagy csak rajzokat használnál. A Cure webhelyén a fényképeké a főszerep, de csinos, egyszerű illusztrációk is megjelennek a háttérben.

 

Webdesign trendek 2020: Folyékony animációk

Manapság szinte minden webhelyen találkozhatsz valamilyen animációval, ami azonban igazán kiemelkedik a legtöbb megszokott stílus közül, az a „folyékony” animáció.

 

A folyékony animációk megjelenhetnek átmenetekként egy oldal tartalmai között, vagy az egérmutató mozgása is kiválthatja őket, és persze úgy is alkalmazható, hogy egészen beszippantsa a felhasználókat a webhelybe, és a megfelelő irányba tessékelje a figyelmüket. Ez a módszer akkor működhet igazán, ha megfelelően eltalálod a mozgások minőségét. Fontos, hogy folyamatosak és „folyékonyak” legyenek, de ne túl gyorsak, hogy azért valósághűnek is tűnjenek.

 

Ennek a trendnek egy látványos példája Myles Nguyen webdesignernél figyelhető meg.

 

Webdesign trendek 2020: 3D-s hatások

Némi mélység hozzáadásával realisztikusabbá teheted webdesignodat. A 3D-s ábrázolás tökéletes erre. Habár ez az irányzat már az előző évtized végén megjelent, az egyik legfelkapottabb 2020-as webdesign trendnek bizonyulhat majd.

 

A Dogstudio webhelye rettenetesen látványosan alkalmazza ezt a trendet.

 

Webdesign trendek 2020: Akusztikai felhasználói élmények

Habár a hangalapú keresésre való optimalizálásról az elmúlt egy-két évben rengeteget olvashattál, ezt nem szabad összetéveszteni a hangelemek designban való felhasználásával, amit 2020 egyik legérdekesebb webdeisng trendjének ígérkezik.

 

A webhelyeken automatikusan lejátszódó hanganyagok (szerencsére) már rég kimentek a divatból, de kétségtelen, hogy a kreatív hangdesign rengeteget emelhet a látogatók felhasználói élményein.

 

Polly Kole online portfóliója annyira kreatívan és hangulatosan alkalmazza ezt, hogy még az automatikus hanglejátszást is elnézzük neki. A legjobb hatás érdekében fejhallgatóval látogasd meg, és kattints rá néhány feliratra is!

 

Webdesign trendek 2020: Egymást átfedő rétegek

Egy másik módszer, amivel mélységet kölcsönözhetsz webhelyednek (még 3D-s elemek nélkül is) az a rétegek átfedése. Habár ezek az egymást átfedő rétegek gyakran egy összefüggő elemként jelennek meg a webhelyen, a szóban forgó trend kifejezetten több elemet sorakoztat fel ebben a stílusban. Ennek köszönhetően szinte bármelyik design stílusban látványosan alkalmazható.

 

Ezek a rétegek lehetnek videók, képek, szövegdobozok, hátterek és egyéb vizuális elemek is, de persze ügyelned kell arra, hogy az átfedések ne takarják el a legfontosabb részeket, és hogy minden információ könnyedén kivehető maradjon.

 

A World Champion Amsterdam webhelye egészen lenyűgöző ilyen tekintetben.

 

Webdesign trendek 2020: Színváltó átmenetek

Egy időben ez a trend háttérbe szorul, az utóbbi időben azonban nagyobb robajjal tért vissza, mint valaha. Legyen szó merész, több színátmenetet felsorakoztató hátterekről vagy sokkal visszafogottabb, színátmenetes textúrákról, ez az irányzat kétségtelenül 2020 egyik legnépszerűbb designtrendje. Sőt, ezek az új átmenetek több színt is magukba foglalnak, és inkább kontrasztosra fogják a figurát, mint hogy leragadjanak egy szín különböző árnyalatainál.

 

Ahogyan egy asztalos bejárati ajtaja, úgy Baris Kuran webdesigner webhelye is pazarul mutat.

 

Webdesign trendek 2020: Zökkenőmentes navigáció

2020-ban talán végleg elbúcsúzhatunk a zsúfolt menüktől, amiket a leegyszerűsített, zökkenőmentes navigációs stílusok már most elkezdtek leváltani.

 

Na persze elsőre ez kockázatos húzásnak tűnhet, pedig ha az ember belegondol, ez a logikus útvonal. Az emberek többsége egy keresőmotoron keresztül jut el webhelyedre, és gyakran nem annak honlapjáról kezd el böngészni. Minél kevesebb navigációs lépésen és elemen kell átvergődnie, annál közvetlenebb, egyszerűbb úton juthat el oda, amit keres (ha nem találta meg azt rögtön).

Google Hatékony honlapüzemeltetés Honlapkészítés Marketing stratégia Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2020.05.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
875 370
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Run of Site

A Run of Site szerződések azt jelentik, hogy egy reklámcsík (banner) vagy...

Dinamikus újracélzás

Egy weboldalt már korábban meglátogató felhasználók...

Webinárium

Mit is jelent a webinárium kifezejzés? A webinárium...

Reszponzív hirdetés

A reszponzív hirdetések automatikusan módosítják saját...

Cél-URL

Annak az oldalnak az URL-címe, amire a reklámokra kattintva juthatnak el a...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.