Íme a 10+1 legfontosabb webáruház marketing trend 2020-ra!
Íme a 10+1 legfontosabb webáruház marketing trend 2020-ra!
Íme a 10+1 legfontosabb webáruház marketing trend 2020-ra!
Az online kereskedelem világa nemes egyszerűséggel kíméletlen, és aki nem hajlandó, vagy képes lépést tartani a dolgok menetével, azt hamar megcsaphatja a csőd szele. Aki nem képes lépést tartani a trendekkel, az bizony becsődöl. Ez a szektor évről évre egyre csak nő, és az elmúlt esztendőkben dollárok trilliói cseréltek gazdát az internetes vásárlások során.
A következőkben a legfontosabb 2020-as e-kereskedelmi trendeket soroljuk fel, és eláruljuk azt is, hogy hogyan hasznosíthatod őket saját céged számára!
0. Webáruház marketing trend 2020-ban: a SEO mindenek felett!
Mit ér egy webáruház, ha nincs látogatója? Amikor ügyfeleim abban kérik segítségemet, melyik webáruház motort válasszák, mindig azt tanácsolom, a keresőoptimalizálhatóság legyen az első, vagyis a nulladik szempont. Sokszor csábító lehet, hogy egy webáruház rendszer rengeteg kiszállító partnerrel vagy fizetési megoldást nyújtó céggel áll kapcsolatban, de minek mindez, ha nincs látogató, ha nincs vevő. Lehet, a vásárlók 0,1%-ának szüksége lenne egy 20-adik kiszállítási módra, de a nagy többség megelégszik az alapvető 10-el is.
A SEO az, ami hosszú távon sikeressé tehet egy webáruházat, költséghatékonnyá teheti a működést az egyre dráguló hirdetési árak mellett is.
1. Webáruház marketing trend 2020: Személyre szabás
Manapság szinte bárki elkezdhet termékeket vagy szolgáltatásokat árulni az interneten, ami pedig igazán megkülönbözteti az amatőr kereskedőket a profiktól az az ügyfélkapcsolatok minősége. Bizony, sok cég nem is gondol arra, hogy még az interneten is lehetséges (és esszenciális) kapcsolatokat építeni az ügyfelekkel. Pedig a személyesség az, amely a legnagyobb előnyt jelenti az árversenyben. Gondold csak el, te kitől vásárolsz szívesebben, egy ismerőstől, vagy egy vadidegentől? Ugye, hogy akár többet is adnál ugyan azért a termékért, ha egy megbízható, kedves ismerőstől veheted meg? Nos, ezt az érzetet adja a személyesség az Internet személytelen világában webáruházadnak.
Ami rengeteget segíthet ebben, az egy saját fejlesztésű, vagy egy harmadik fél által biztosított ügyfélkezelő rendszer (CRM). Egy CRM-ben egyetlen központi helyen gyűjtheted össze ügyfeleid összes fontosabb adatát, amiket aztán személyre szabott élmények és ajánlatok kialakítására ajánlhatsz fel.
Az ügyfélkapcsolat létrejöttét elősegítheted azzal is, hogy lehetőséget kínálsz webhelyed látogatóinak a visszajelzésekre. Ezt megteheted például egy online űrlap segítségével, amelyet elhelyezhetsz webáruházad oldalain, vagy akár emailjeidben is.
2. Webáruház marketing trend 2020: Felhasználóbarátság és UX
Még mindig találkozom olyan webáruházakkal, ahol nemhogy nem lehet regisztráció nélkül vásárolni, de még bonyolulttá is teszik a regisztrációs folyamatot. A programozók szívesen bonyolítják túl a folyamatokat. Webáruházad biztonsági rendszere, és így pl. a regisztráció, a jelszó összetettsége nem kell CIA szintű nehézséget felmutasson. Szolgálja csupán az egyszerűbb megrendelési folyamatokat.
A webáruház UX szempontú megtervezését soha ne bízd ezért egy honlapkészítőre, mindig vedd igénybe marketing tanácsadó szolgáltatásait!
Webáruházad használata közben töltse el a felhasználót az a jó érzés, hogy jó itt lenni, érdemes ide visszatérni.
Webáruház marketing tanácsadás már 2004-óta! Kérd ajánlatunkat, segítünk egy hatékony e-kereskedelmi stratégia megalkotásában és kivitelezésében is! Kattints IDE!
3. Webáruház marketing trend 2020: Interaktivitás
Minden online vásárló tudja, hogy legalább egy-két képen megtekintheti kiszemelt termékét az interneten, mielőtt megvenné azt. Azonban sokaknak még ez sem elég, és egy részletesebb előnézetre vágynak, mielőtt beadnák a derekukat.
Ahogy a mobileszközök egyre jobb teljesítményt kínálnak, és ahogy a különböző ábrázolási technológiák egyre többek számára elérhetők, nehéz kifogást találni arra, hogy miért nem kínál minél több online kereskedő interaktív előnézeti funkciókat termékeihez. Ezek lehetnek 3D-s, mozgatható modellek a termékről, vagy akár kreatívan elkészített 360°-os videók is.
4. Webáruház marketing trend 2020: A B2B webshopok terjedése
Amikor a legtöbben meghallják az „e-kereskedelem”, vagy „online vásárlás” kifejezéseket, automatikusan egy cég és egy ügyfél közötti ügyletre asszociálnak. Azonban a B2B, tehát a cégek közötti kereskedelem egyre nagyobb része is az interneten zajlik, ráadásul ez a szektor nagyobb ütemben is növekszik, mint a B2C oldal.
5. Webáruház marketing trend 2020: A mesterséges intelligencia térhódítása
A mesterséges intelligencia már nem a jövő zenéje, hanem napjain egyik legjelentősebb e-kereskedelmi trendje. A technológia fejlődésével az MI korábban elképzelhetetlen lehetőségeket kínál az online kereskedők számára. A mesterséges intelligencia elsődleges funkciója az egyszerű, de gyakran ismétlődő feladatok elvégzése, ami lehetővé teszi, hogy te és csapatod összetettebb problémákkal foglalkozhassatok.
Itt érdemes megemlíteni még a chatbotokat is, amelyekkel az elmúlt évek során egyre több webhelyen találkozhattál. Ezek a digitális segédek egyre több feladatot képesek elvégezni, de már azzal is sok terhet levehetnek az ügyfélszolgálat válláról, ha választ tudnak adni az érdeklődők leggyakoribb kérdéseire. A chatbotok továbbá temérdek adatot összegyűjthetnek a felhasználókról a beszélgetések során, amiket aztán személyre szabott ajánlatok összeállítására használhatsz fel.
6. Webáruház marketing trend 2020: Korszerű rendeléskezelő rendszerek
A megrendelések teljesítésében rengeteget segíthetnek a különféle rendeléskezelő rendszerek (OMS). A rendeléskezelő rendszerek legfontosabb funkciója, hogy egyetlen központi helyen összegzik minden üzleti feladatodat, illetve adatokkal látják el többi üzleti rendszeredet is. Ezek a rendszerek egyszerűsítik a rendelések teljesítésének folyamatát, és hosszútávon bebiztosíthatod cégedet velük a jövendőbeli sikerekre.
Ismerek magyar fejlesztésű, egyedi rendszereket, melyek akár egy teljes gyártási sorozatot végig követnek egészen az anyag beérkezettől a vevői vélemények gyűjtésééig. Az ilyen rendszerek nagyon hatékonyan segítik a folyamatok javítását is.
7. Webáruház marketing trend 2020: Az online videók terjedése
Az okostelefonok, és a gyors mobilnet elterjedése teret adott az online videó fénykorának, amit már évek óta a legfontosabb e-kereskedelmi trendek közé sorolhatunk. Az emberek videót néznek a buszon, az ágyban, munka közben, és lényegében bárhol, ahol van néhány percük okostelefonjukat nyomkodni. Mindezek alapján egyértelmű hogy a legtöbb cég jól járhat azzal, hogy beiktatja a videót marketingstratégiájába.
Egy videó rengeteg célt szolgálhat. Be lehet mutatni vele egy terméket, vagy egy szolgáltatást, illetve ezek megfelelő használatát is. Az előre felvett és az élő videók állnak a legközelebb egy termék személyes bemutatásához, ami manapság még mindig ritka az e-kereskedelemben, így komoly előnyre tehetnek szert azok a márkák, amelyek időt szánnak rá.
8. Webáruház marketing trend 2020: A kiterjesztett valóság alkalmazása
A 2020-as e-kereskedelmi trendek közé tartozik természetesen a mostanában egyre többször emlegetett kiterjesztett valóság (AR) is, ami lehetővé teszi az érdeklődők számára, hogy kiszemelt termékeiket egy valós környezetben tekinthessék meg, mielőtt megvásárolnák azokat. Ez lehet egy ebédlőasztal a konyhában, új felnik az autóra, vagy egy új pár cipő a saját lábaikon – mindezt egy okostelefon kameráján keresztül.
9. Webáruház marketing trend 2020: A hangalapú keresés
Az okos technológiák elterjedésének köszönhetően egyre több hétköznapi feladatot végezhetünk el kényelmesen és időt spórolva. Ezt egyesek lustaságnak állítják be, holott valójában csak az emberi faj igyekszik minél okosabb megoldásokat találni mindennapi problémáira.
Ilyen megoldás például a hangalapú keresés is, amit egyre több felhasználó vesz igénybe napi rendszerességgel, bár Magyarországon még nem annyira elterjedt, mint az angolszász területeken. E trend kihasználásához az online kereskedőknek fel kell készítniük digitális tartalmaikat a beszélgetésszerű keresésekre és vásárlásokra.
10. Webáruház marketing trend 2020: A nemzetközi e-kereskedelem terjedése
Temérdek online kereskedő még most sem kínál nemzetközi szállítást. Azonban azok a cégek, amelyek veszik a fáradtságot, hogy a határon túlra is kiterjesszék befolyásukat, könnyedén megsokszorozhatják üzleti tevékenységeiket. Minél több országba biztosítasz kiszállítást, annál több üzleti lehetőséget használhatsz majd ki.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.