Vásárlási szokások a koronavírus alatt és után

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Így változhatnak a vásárlási szokások a járvány után

Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

A COVID-19 világjárvány gyökerestől megváltoztatta az emberek vásárlási szokásait. A közösségi távolságtartás miatt a fizikai boltok forgalma drasztikusan visszaesett, és sokan inkább az interneten szerzik be a szükséges termékeket. De mire számíthatunk a vírus után?

Koronavírus: vásárlási szokások változása

A járvány csillapodását követően biztosan rengeteg fogyasztó visszatér majd a boltokba, és folytatja tovább korábbi vásárlási szokásait, mintha semmi sem történt volna. Sokan lesznek azonban azok is, akik egészen máshogy állnak majd a vásárláshoz, és a márkáknak fel kell készülniük ezekre a maradandó változásokra, hogy eleget tehessenek ügyfeleik új igényeinek.  De miért olyan fontos ez? Azért, mert lesznek olyan vásárlók, akik a jövőben is kizárólag csak az interneten lesznek hajlandók beszerezni bizonyos termékeket, ezért sok márka rengeteg lehetséges ügyféltől eshet el csupán azzal, hogy nem kínál házhoz szállítást (vagy legalább is nem kedvezőn).

 

Ezek alapján tehát ha webáruház indításába kezdenél, annak épp most van itt az ideje! Ha pedig szeretnéd, hogy a kezdetektől szakértői segítséget kapj a marketing területén, IDE kattintva veheted fel velünk a kapcsolatot – és már webáruházad megtervezésénél is segítünk! 

 

Habár sok ilyen változás valóban csak átmenetinek tűnhet, rengeteg új szokás alakul ki és szilárdul meg az emberekben, ahogy a járvány egyre tovább nehezíti a boltba járók dolgát. Ezek a szokások nem fognak olyan egyszerűen elmúlni, miután sikerül visszaszorítani a vírust. Miután a világ végre biztonságosabbá válik, sok márka képtelen lesz azonnal visszatérni korábbi üzleti és marketingtevékenységeihez. Csak akkor maradhatnak majd versenyben, ha megfelelnek ezeknek az újonnan kialakult elvárásoknak.

 

Az ügyfelek jutalmazása

A márkáknak két fontos jutalomkategóriát kell beiktatniuk járvány utáni üzleti tervükbe: érzelmi jutalmakat és kézzelfogható jutalmakat.

 

Az érzelmi jutalmak – nem meglepő módon – az emberek érzelmeire, érzéseire hatnak, és biztonságérzetet vagy sikerélményt nyújtanak a vásárlóknak, ösztönözve ezzel őket arra, hogy egy adott viselkedéshez ragaszkodjanak. Ezek az érzések, érzelmek hosszú, tartós kapcsolatokat is megalapozhatnak az ügyfelek és a márkák között.

 

A kézzelfogható jutalmak ezzel szemben fizikai és megszámlálható előnyök, amelyekből a vásárlók a márkával való együttműködésből részesülhetnek. A élelmiszerek online megrendelése például azt az előnyt kínálja, hogy a vásárlók időt spórolhatnak ahelyett, hogy saját maguk kellene elmenniük a legközelebbi élelmiszerüzletbe.

 

A lendület megtartása

A világjárvány mindenki számára stresszes időszakot teremtett, és sok márka igyekszik mindent megtenni, hogy némileg enyhítse ügyfelei feszültségét. Azonban hogy megőrizhessék ezt az érzelmi kapcsolatot, a márkáknak valahogyan tudatniuk kell az emberekkel, hogy milyen hosszútávú érzelmi előnyöket biztosítanak kínálatukkal.

 

Az emberek többsége most azért nem vásárol boltban, mert nem szeretnének kórokozókat hazavinni, az online rendelések hosszútávú előnye azonban az lesz, hogy érzelmi megkönnyebbülést biztosítanak azoknak, akik egyébként sem szeretnek tömegek közé menni, csak hogy beszerezhessék a szükséges élelmiszereket.

 

Éppen ezért fontos, hogy a márkák a járvány lecsengése után is megőrizzék azt a lendületet, amit most, az új szokásoshoz való igazodás miatt voltak kénytelen felvenni. Ehhez három tanácsot tudunk megosztani:

 

1. Elégítsd ki a ma szükségleteit a holnap szokásainak megszilárdításához

Bizonyos cégek, mint például az élelmiszerek kiszállításával foglalkozó éttermek népszerűbbé váltak a járvány alatt, azonban ennek a népszerűégnek nem feltétlenül muszáj visszaesnie, ahogy az emberek egyre kevésbé támaszkodnak a házhoz szállításra. A fogyasztók olyan termékeket és szolgáltatásokat kezdtek el használni ezekben a kategóriákban, amelyek már nem feltétlenül szükségletet, hanem a kényelmet hivatottak kielégíteni.

 

2. Kínálj élményeket a fogyasztóknak

Az emberek társas lények, ezért is terhel meg olyan sokakat a kényszeres elkülönülés. Hiányzik az együttlét, a rendezvények hangulata és az önfeledt, társas szórakozás. A házhoz rendelt vacsorák nem az igaziak.

 

Ahogy azonban a korlátozások enyhülnek, és egyre többen merészkednek vissza az éttermekbe, a márkáknak lehetőségük adódik új élményeket kínálni ügyfeleiknek, persze továbbra is ügyelve a biztonságukra. Ha tisztában vagy az emberek aggodalmaival, akkor úgy szervezheted meg rendezvényeidet, hogy azokban az emberek nem csak biztonságban legyenek, hanem abban is érezzék magukat.

 

3. Alapozd kutatásokra a döntéseidet

Mint mindig, e járvány alatt is fontos, hogy döntéseidet tudatosan hozd meg. A márkáknak most lehetőségük van arra, hogy arra a sikerre építsenek, amit a járvány alatt értek el, de ez nem jelenti azt, hogy nincs szükség egy megfontolt stratégiára. Az ügyfelek megismerése, megértése és szükségleteik kiderítése továbbra is a legfontosabb feladatod.

 

Szánj időt rá, hogy összegyűjtsd, kielemezd, és kutatásaid alapján megválaszold ügyfeleid leggyakoribb kérdéseit, mielőtt megfogalmaznád márkád kommunikációját. A különböző márkák más és más módszerekkel teremtenek majd kapcsolatot ügyfeleikkel ebben az időszakban, és fontos tudnod, hogy az emberek hogyan és mire szeretnék használni termékeidet és szolgáltatásaidat, illetve hogy mit szeretnének hallani márkádtól.

 

A jövőben létfontosságú lesz a cégek számára, hogy biztosítsák, hogy marketingüzeneteik és kínálataik párhuzamban legyenek az emberek új vásárlási szokásaival, illetve hogy megfelelően megjutalmazzák azokat.

 


 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!