Hogyan szerezz több véleményt a TripAdvisoron? Mutatjuk!
Hogyan szerezz több véleményt a TripAdvisoron? Mutatjuk!
A TripAdvisor az egyik legfontosabb értékelő portál ma Magyarországon is az Élménytérkép.hu portál mellett. Mi kell ahhoz, hogy sok és jó értékelést szerezz, ezzel biztosítva jó hírneved az online világban? Titkok, trükkök, praktikák a TripAdvisor marketing világából.
Az emberek szívesen beszélnek arról, amit szeretnek és élveznek, a különböző vendéglátói és turisztikai élmények pedig természetesen nem kivételek ez alól. A minőségi kiszolgálás, gyors ügyintézés, kellemes élmények és a pazar vacsorák nélkülözhetetlenek a kiváló élményekhez, amelyekről a vendégek előszeretettel áradoznak majd ismerőseiknek és hozzátartozóiknak, tovább népszerűsítve ezzel egy-egy éttermet, szállodát, üdülőhelyet, vagy bármi más, hasonló jellegű egységet.
Azonban az idő múlásával, és a technológia fejlődésével a hétköznapi kommunikáció módja is megváltozott, és a különböző digitális platformok olyan új véleménynyilvánítási opciókat adtak az internetezők kezébe, amelyek egyszerre jelenthetnek áldást és átkot is egy szálloda- vagy étteremigazgató számára.
Az internetre írt véleményeket az emberek 92%-a olvasgatja előszeretettel, mielőtt meghozná döntését, és ezek 88%-a meg is bízik ezekben az írásokban. Ez azt jelenti, hogy ma már nem elég az, ha vendégeid csak személyesen mesélnek másoknak nálad szerzett emlékeikről és élményeikről. Ha nincs rólad szó az interneten, akkor súlyosan le vagy maradva a zakatoló mezőnytől.
Használod a TripAdvisort?
Az (egyik) új célod tehát az kell legyen, hogy minél több pozitív online véleményt gyűjts össze intézményed számára, elnyerve ezzel az új, lehetséges ügyfelek márkádba fektetett, megelőlegezett bizalmát.
Habár egyre több online szolgáltatás és közösségi platform (Pl. az Élménytérkép.hu) teszi lehetővé az online véleménynyilvánítást, a vendéglátásban és turizmusban tevékenykedő márkák számára az egyértelmű választás kétségtelenül a TripAdvisor. A webhelyen több millió intézmény képviselteti magát, ami nem csoda, hiszen a platform egyrészt egy nagyon megbízható, hiteles adatbázis az ilyen jellegű márkák számára, másrészt pedig lehetőséget biztosít nekik, hogy közvetlenül válaszolhassanak a felhasználói visszajelzésekre.
Szeretnéd kihozni a maximumot az online kommunikációdból? Kell valaki, aki megmutatja a leghatékonyabb utat, segít felhasználni a pozitív véleményeket marketingedben, vagy kezelni a negatívakat? 18 éves tapasztalattal állunk rendelkezésedre, ehhez azonban pontosan ismernünk kell a cégedet, vállalkozásodat. Átvizsgáljuk az eddigi törekvéseket és megalkotjuk cégspecifikus online marketing stratégiádat! Kérd ajánlatunkat IDE kattintva!
Igazgatóként, vagy marketinges munkatársként bizonyára tudod, hogy milyen fontos is a pozitív PR fenntartása, és tisztában vagy az ügyfelek véleményeinek értékével. Ha többet szeretnél megtudni erről témáról, akkor tekintsd meg kapcsolódó cikkeinket is:
Így használd fel ügyfeleid visszajelzéseit marketing stratégiád részeként
Miért fontosak a vevői vélemények, és hogyan használd őket hatékonyan az online marketingben?
No de mi a helyzet a TripAdvisorral? Hogyan érheted el, hogy regisztrált egységedre több (remélhetőleg pozitív) vélemény érkezzen? A következő tippek ebben segítenek majd!
TripAdvisor véleményeket szeretnél? Csak kérned kell!
Egy meglepően egyértelmű gondolat, de sokaknak mégsem jut eszébe. A kijelentkezéskor megkérdezett ügyfelek 70%-a lenne hajlandó írásos véleményt is megfogalmazni élményeiről. Elég tehát egyszerűen megkérdezni az emberektől fizetéskor, hogy megírnák-e véleményüket az intézmény TripAdvisor profilján.
Ügyelj a részletekre – légy igazi házigazda
Még a legapróbb dolgok is sokat tehetnek azért, hogy kellemesebb élményt biztosíthass ügyfeleidnek és ezzel több (és pozitív) TripAdvisor véleményt zsebelhess be. A vendégek szeretik, ha értékelik jelenlétüket, amit egy olyan aprósággal is éreztethetsz velük, mint például egy ingyenes welcome drink, vagy olyan alapvető információk bejelentkezéskor, amik biztosan élvezetesebbé teszik majd látogatásukat.
Itt valóban nem kell semmilyen drága extrára gondolni – egy étteremben például egy kancsó víz és néhány harapnivaló az asztalon máris sokkal kellemesebbé tehet egy vacsorát, ami azonnal jó pontnak számít. Egy automatikusan kiküldött SMS, e-mail, vagy push értesítés segítségével tájékoztathatod őket arról, hogy a következő látogatásukkor X értékű kedvezményben részesülhetnek.
Tudasd az emberekkel, hogy hol találhatnak rád. Igen, van TripAdvisor oldalam!
A TripAdvisor a legnagyobb online véleményező webhely, de ez nem jelenti azt, hogy mindenki tud is róla (vagy hogy képviselteted intézményedet az adatbázisában). Mindenképpen érdemes felhívni erre az ügyfelek figyelmét, különösen akkor, ha néhány díjat is bezsebeltél már a platformon.
Emlékeztesd az embereket TripAdvisor jelenlétedről minden kapcsolati pontnál, legyen szó a közösségi médiáról, a menükről, webhelyedről, vagy offline marketinganyagaidról.
Emlékeztetők és felhívások – legyen az online marketing kommunikációd része
Gyakran előfordul, hogy egy elégedett ügyfél megemlíti fizetéskor, hogy biztosan ír majd egy véleményt a TripAdvisoron a helyről, csak éppen ez valamiért elmarad a későbbiekben. Gyakran lehet, hogy szimplán csak kimegy a fejükből, hiszen valljuk be, az embernek ezernyi fontosabb dolga is lehet ennél. Egy egyszerű e-mail, SMS, vagy push értesítés formájában kiküldött emlékeztetővel felhívhatod a figyelmüket arra, hogy szánjanak néhány percet véleményük megfogalmazására a mellékelt TripAdvisor profil alatt.
A statisztikák szerint általában 3-7 nappal a látogatás után érdemes kiküldeni ezt az emlékeztetőt.
Ne felejts el válaszolni!
Tedd meg azt a bizonyos extra lépést és mutasd meg az embereknek, hogy véleményük valóban számít számodra, és értékeled a visszajelzéseiket. Akár negatív, akár pozitív véleményekről van szó, szánj egy kis időt rájuk és mutasd meg, hogy aktívan ellenőrzöd, mi tetszett az embereknek, és hogy mi az, amin talán változtatni kellene, hogy a jövőben tovább javítsd vendégeid élményeit.
Ha egyszerre annyi vélemény érkezik, hogy képtelen vagy az összessel foglalkozni, akkor mindenképpen helyezd előtérbe a negatív hozzászólásokat, és tudasd velük, hogy a továbbiakban mindent megteszel azért, hogy másoknak ne kelljen megtapasztalniuk a szóbanforgó sérelmeket. Az ilyen nyilvános válaszokkal is azt bizonyítod a véleményt olvasgató érdeklődőknek, hogy igenis fontos számodra, hogy hogy érzik magukat nálad az emberek.
Figyelj oda, hogy mit csinálnak jól (és rosszul) versenytársaid
Bármilyen szektorban is működik intézményed, biztosan lesz olyan konkurencia a közelben, akikkel fontos, hogy rendszeresen összemérd saját teljesítményedet. Nézd meg, hogy mely szállodák, éttermek, vagy üdülőhelyek (attól függően persze, hogy Te milyen intézménnyel foglalkozol) kapták a legjobb értékeléseket a közelben, és hogy mit mondanak róluk az emberek a vélemény-szekcióban.
Tartsd nyitva a szemed és próbáld ellesni azokat a dolgokat, amik beváltak nekik, hogy te is az élre törhess! Ezzel javíthatod szolgáltatásaid minőségét, ami több pozitív véleményt és értékelést eredményez majd számodra!
Komplex online marketing stratégia – igazából erre van szükséged
Ha mindezt megfogadtad, és már szuper véleményeid vannak a Tripadon, akkor sem tettél meg mindent azért, hogy szállodád, éttermed a leghatékonyabb marketing gépezet segítse. Ehhez egy komplex online marketing stratégia kell, ami magába foglalja a Google optimalizálást mind a fizetett (Google Ads) mind a nem fizetett (keresőoptimalizálás, SEO) oldalról. A teljes közösségi média marketing rendszert (Facebook, Instagram, Pinterrest stb.), szintén a fizetett és az organikus elérésekre is külön koncentrálva. Ha szeretnél egy ilyen online marketing stratégiát, kattints ide, mutatjuk mi kell hozzá!
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.