Az Instagram 2025. július 10-i újítása nemcsak a tartalomgyártókat, hanem a vállalkozásokat is új pályára állíthatja. A közösségi platform eddig főként márkaépítésre és követőszerzésre szolgált, de most valódi SEO-eszközzé válik. Aki eddig nem foglalkozot...
Így lehet több követőd a Twitteren
A Twittert nem egyszerű dolog meghódítani. Más platformokkal ellentétben itt nehezebb lehet a „közösség” részévé válni, pedig ha több követőt szeretnél, akkor bizonyítanod kell, hogy igenis jelen vagy, és érdemes veled foglalkozni.
De mégis hogyan? A Twitter első ránézésre sokban különbözik a többi közösségi hálózattól, és habár tény, hogy vannak bizonyos sajátosságai, valójában nem olyan nagy mágia megszelídíteni. A következő tippek ebben segítenek!
Használj jó képeket
Mint a való életben, a közösségi médián is fontosak az első benyomások. Mivel gyakran a profilod az első dolog, amit a többi felhasználó meglát „rólad”, elengedhetetlen, hogy egy olyan profilkép és borítókép díszelegjen rajta, amiről azonnal felismerhető légy – még kicsiben is.
Ez azért fontos, mert az emberek általában a hozzászólások között találkoznak majd veled, és ott csak egy egész apró mását látják majd profilképednek. Győződj meg róla, hogy még így is felismerhető. A profilkép személyes fiók vagy személyes márka esetén általában egy arckép, ami lehet egy fénykép vagy egy illusztráció is – a lényeg, hogy felismerhető legyél róla. Márkák esetén értelemszerűen a logót érdemes választani.
A borítóképpel már több helyed van kifejezni önmagadat, vagy márkádat. Itt igazából bármi szerepelhet, persze csak ha kapcsolódik hozzád, vagy a márkádhoz.
Nagyon fontos, hogy sem a profilképed, sem a borítód ne maradjon üres, mert az emberek könnyedén robotnak vagy spammernek nézhetnek. Nem ajánlatos továbbá túl gyakran váltogatni a képeket, nehogy összezavard követőidet.
Legyen egy jó bemutatkozásod
A képed után a második dolog, amit az emberek megnéznek a profilodon az a bemutatkozásod (bio) lesz. Itt 160 karakter áll a rendelkezésedre, hogy bemutasd magad, vagy márkádat, és habár ez kevésnek tűnik, a Twitter nem a kisregényekről szól (amit a bejegyzések karakterlimitje is indikál). Térj a lényegre, ne beszélj mellé, és vigyél bele egy kis humort is, ha szeretnél.
Hitelesítsd fiókodat
Biztosan találkoztál már olyan fiókokkal, amiknek a neve mellett egy kis pipa látható – ezek az úgynevezett hitelesített (verified) profilok. Ezzel bizonyíthatod követőidnek, hogy valóban az vagy, akinek mutatod magad a platformon, ezért érdemes minél előbb beszerezni.
Érdemes megjegyezni, hogy a Twitter már 2017 novembere óta nem fogad el új kérelmeket a fiókok hitelesítésére, azonban a Súgóközpontjuk szerint ez csak egy átmeneti állapot (ITT olvashatod el a közleményt).
Tweetelj
Habár ez egyértelműnek tűnhet, a rendszeres tweetelés elengedhetetlen a platformon. Valójában ez a leghatékonyabb módszer az új követők megszerzésére – ha egy érdeklődő látja, hogy rendszeresen vannak új bejegyzések a profilodon, akkor sokkal valószínűbb, hogy követni kezd majd.
Sajnos csak a legnagyobb hírességek (vagy szupermárkák) engedhetik meg maguknak, hogy néhány naponta, vagy hetente posztoljanak – a személyes profiloknak és kisebb márkáknak ennél kicsit többre lesz szükségük.
Félreértés ne essék, nem arról van szó, hogy 20 percenként meg kell osztanod a világgal, hogy éppen mi jár a fejedben – ezzel csak azt éred majd el, hogy mindenki leállítja a követésed. Írj napi 1-2 alkalommal olyan dolgokról, amik iránt igazi szenvedélyt érzel, amik érdekelnek, amikről szívesen beszélsz – és mások szívesen olvasnák. Valójában nincs olyan, hogy ideális bejegyzés/nap – neked kell kitapasztalnod, hogy követőid hány tweetre reagálnak pozitívan.
Válaszolj és tweetelj újra
Az újratweetelés lényegében az újraosztást jelenti a Twitteren. Mint más platformokon, az újraosztások itt is segítenek kapcsolatba lépni olyan emberekkel, akik esetleg hasonló érdeklődésűek. Ha például megosztasz egy érdekes cikket vagy képet egy kertről, akkor meglehet, hogy követni kezd majd néhány felhasználó, akik érdeklődnek a kertészet iránt.
A hozzászólások is ugyan azt a funkciót szolgálják, mint bármilyen más közösségi hálózaton. Ha valami érdekeset, értékeset, vagy humorosat tudsz hozzáfűzni egy-egy beszélgetéshez, akkor az emberek előbb vagy utóbb biztosan felfigyelnek rád.
Használj #hashtageket
Tekintve hogy a hashtagek őrülete a Twitteren kezdődött, nem meglepő, hogy a mai napig érdemes használni őket a platformon. Segítségükkel kiegészítheted bejegyzésedet, és persze fellelhetőbbé teheted azokat a többi, hasonló témák iránt érdeklődő felhasználó számára.
A Twitteren gyakran olyan hashtagalapú beszélgetések is kialakulnak, amelyek nem egy-egy bejegyzés alatt, hanem az egész platformon zajlanak. Ezekhez úgy szólhatsz hozzá, hogy használod bejegyzésedben az adott címkét. Persze mások bejegyzéseire is válaszolhatsz.
Persze a jóból is megárt a sok, és nem érdemes #minden #egyes #szót #hashtaggé #alakítani. Az Instagrammal ellentétben – ahol nincs karakterlimit, és akár 30 hashtag is szerepelhet egy bejegyzésben – a Twitteren szűkszavúságra kell törekedni. Fontos megjegyezni, hogy a hashtagek szövege, és még a # jel is beletartozik a 280-as karakterlimitbe.
Kövess hasonló érdeklődésű felhasználókat
Tény, hogy ezt valószínűleg egyébként is megteszed majd, ha rendszeresen használod a platformot, de ha hasonló érdeklődésű embereket követsz, akkor jó néhány új követőre tehetsz majd szert. Gyakran, ha követni kezdesz valakit, aki olyasmiket szeret, mint te, akkor az visszakövet majd, ha látja, hogy te is rendszeresen osztasz meg ezzel kapcsolatos dolgokat. Ezzel persze az ő követőik elé is eljuthatsz, és így tovább – nem hiába a közösségi hálózat megnevezés.
Tweetjeidben más felhasználókat is megjelölhetsz, de persze ezt sem ajánlott túlzásba vinni, és ügyelned kell arra is, hogy olyanokat jelölj meg, akiket érdekelhet az adott bejegyzés tartalma.. Ez segít abban is, hogy a megjelölt személy/fiók követőihez is eljusson híred.
Tudd, hogy mikor érdemes Tweetelni
Mint a legtöbb más közösségi platformon, a Twitteren is érdemes odafigyelni, hogy mikor írsz bejegyzéseket. Általában érdemes aktívnak lenni reggelente, délben, és este 5-6 óra magasságában, hiszen az emberek ilyenkor mennek dolgozni, vannak ebédszüneten, és érnek haza a munkából.
De nem érdemes annyira elmerülni az órákban és a percekben, hiszen idővel kitapasztalod majd, hogy a te egyedi összetételű közönséged mikor a legaktívabb a platformon – vagyis hogy mikor reagálnak a legsűrűbben bejegyzéseidre.
Ha nemzetközi közönséged van, akkor legjobb bejegyzéseidet több „csúcsidőben” is újraoszthatod (persze ésszerű mennyiségben), hogy többeket is a lehető legjobbkor érj el tartalmaiddal.