Google algoritmusok: milyen tartalom fogja túlélni a frissítést?

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Milyen tartalmak élik túl a Google algoritmusfrissítéseit?

Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

A SEO közösség tagjai már hozzászokhattak ahhoz, hogy mindenkinek úgy kell táncolnia, ahogy a Google fütyül – a keresőóriás pedig nagyon szeret dallamot és tempót változtatni fütyörészés közben. Természetesen itt azokról az algoritmusfrissítésekről van szó, amelyeket a Google rendszeresen kiad, és amelyek látványos változásokat eredményezhetnek a tartalmak rangsorolásában.

Google algoritmusok és tartalommarketing

A keresőoptimalizálással foglalkozók már hosszú idők óta keresik a tartalmak „Szent Grálját”, azaz az olyan tartalmakat, ami ellenáll a Google változtatásainak, és hosszú időkön át jól rangsorol majd a releváns keresésekre. A következőkben ezzel kapcsolatban olvashatsz néhány gondolatot és tanácsot!

 

Persze azt sem szabad elfelejteni, hogy a keresőoptimalizálás világa szinte folyamatosan változik. Kollégáink napi szinten monitorozzák ezeket a változásokat, amely – ha őszintén akarunk lenni – mindennapos feladat. Mem csoda hát, ha a céged többi teendője között erre Neked már nem marad időd! Keress minket bátran IDE kattintva, hogy céged online marketingje biztos kezekbe kerülhessen! 

 

Magasra tették a mércét

Évek óta azt hallgatjuk (és mi is megírtuk már nem egyszer), hogy mindig jó tartalmakat kell készíteniük azoknak, akik szeretnének előkelő rangsorolást kapni a Google-tól. Az igazság az, hogy manapság már ez sem feltétlenül elég, ugyanis mindenki tisztában van ezzel. A mérce magasra került, és egyre tovább emelik.

 

Tudnod kell, hogy mit kíván a közönséged

Az igazán jó tartalmak könnyedén emészthetők, de csak úgy készíthetsz ilyeneket, ha tudod, mire vágyik közönséged.

 

Ha az elsők között tudsz előállni olyan tartalmakkal, amikre a felhasználók vágynak, akkor a Google sokkal valószínűbb, hogy felfigyel majd rád. Ehhez azonban nem csak a tartalomnak, hanem a felhasználói élménynek és webhelyed teljesítményének is első osztályúnak kell lennie.

 

Meg kell tehát ismerkedned célközönségeddel, és meg kell tudnod, hogy mit akarnak, majd ez az, amit prezentálnod kell a Google-nak webhelyeden. Sosem árt persze, ha a Google számára is megkönnyíted, hogy rátaláljon tartalmaidra, és könnyedén fel tudja térképezni azokat.

 

Meg kell értened saját közönségedet

Gyakran elhangzik az is, hogy csak a terjedelme, mély tartalmaknak van esélyük arra, hogy jól rangsoroljanak a Google-ben, és kiállják az algoritmusfrissítések próbáját. Ez nem feltétlenül van így, és ezt egy nagyon jó példa is szemlélteti.

 

Ott van például a W3Schools, amely egy webfejleszők számára létrehozott online tudástár, tele programozási példákkal és segédanyagokkal. A W3Schools meglehetősen egyszerű példákat kínál, de a Google mégis előbbre rangsorolja, mint a Mozilla saját fejlesztői tudástárát, amit a legtöbb haladó fejlesztő szívesebben használ. De miért?

 

Nos, a helyzet az, hogy az emberek többségének nincs szüksége részletes, összetett programozói tudásra, és nem webfejlesztő szeretne lenni, amikor rákeres egy egyszerűbb webprogramozási koncepcióra a Google-ban – csak egy egyszerű példa kell nekik. A W3Schools pontosan ezt kínálja, és így több kereső felhasználó számára kínál hasznos, értékes tartalmakat. A Google megérti ezt, ezért előbbre helyezi a W3Schools anyagait a találatok között.

 

Mindez azt demonstrálja, hogy amíg képes vagy azt megadnod célközönségednek, amire szükségük van, addig nem számít, hogy milyen sekély, vagy épp mély tartalmat kínálsz nekik. Gyakran jobb egy szűk felhasználói kört megcélozni tartalmaiddal, mint megpróbálni egyszerre mindenkit elérni. Kínálj kiváló felhasználói tartalmat egy adott célcsoportnak, és így sokkal nagyobb eséllyel kerülsz majd az első találataik közé.

 

Írj a felhasználóknak

A cél tehát, hogy mindig a felhasználókat, vagy is célközönségedet tartsd szem előtt tartalmaid elkészítésénél. A „legjobb tartalom” fogalma mindig attól függ, hogy kik alkotják célközönségedet, hogy mire kíváncsiak, és hogy milyen formában szeretnének hozzájutni a tartalmakhoz. Ha képes vagy választ adni a kérdéseikre (még ha nem is tudják pontosan a kérdést), akkor biztos lehetsz benne, hogy tartós pozíciókat szerezhetsz ezzel a Google találatai között!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!