Tartalomkészítés a legfontosabb tudnivalók a tartalommarketingről

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Amit a tartalomkészítésről tudnod kell

Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

A tartalomkészítés a tartalommarketing legidőigényesebb folyamata. Sok minden múlik a tartalmakon, hiszen többek között ezekkel ösztönözhetők aktivitásra egy webhely látogatói, aminek a bevételre is fontos hatása van.

tartalomkészítés tudnivalók

De pontosan mit takar a tartalomkészítés, és miért muszáj olyan sokat foglalkozni vele? Az alábbiakban ezekre és más fontos kérdésekre találsz választ. Első sorban a szöveges tartalmak kontextusában vizsgáljuk a kérdéseket, de a tartalomkészítés alapelvei bármilyen tartalomtípusra applikálhatók.

 

Mi az a tartalomkészítés?

A tartalomkészítés az a folyamat, amely során azonosítasz egy témát, amiről írni szeretnél, készítesz ehhez egy stratégiát, majd ténylegesen létre is hozod a tartalmat.


A legtöbb tartalomkészítési folyamatnak a módosítások is fontos részét képezik, általában a többi érintett hozzájárulásával. Amikor aztán a tartalom elnyerte végleges formáját, ideje publikálni azt.
Mivel többféle tartalomtípus létezik (e-könyvek, blogbejegyzések, infografikák, hirdetések, cikkek stb.), a tartalomkészítés folyamata meglehetősen aprólékos sajátosságokkal jár attól függően, hogy milyen típusú tartalomról van szó. Megéri azonban odafigyeléssel elkészíteni ezeket a tartalmakat, hiszen a minőségi tartalmak nem csak az új érdeklődők bevonzásában, hanem azok konvertálásában is sokkal hatékonyabbak.


Az igazán jó tartalmak elkészítéséhez egy jól kitervelt folyamatra lesz szükség. Az alábbiakban ennek egymást követő szakaszaival ismerkedhetsz meg. Kezdjük is!

 

Ötletelés

A tartalomötletek számos forrásból érkezhetnek, úgymint tartalommarketinges csapatodtól, más munkatársaidtól, összegyűjtött statisztikákból vagy akár ügyfeleid visszajelzéseiből is. A tartalom céljától függően azonban nehéz lehet eldönteni, hogy milyen irányból is közelítsd meg az adott témát.


Ha például egy olyan tartalom elkészítésével bíznak meg, ami egy termék új funkcióját emeli ki, akkor legalább van egy alapvető irány, amiben el tudsz indulni.


Ha azonban azt a feladatot kapod, hogy „készíts olyan tartalmat, ami a konverziós tölcsér első szakaszából szerez organikus tartalmakat a webhelyre” akkor többféle módszerre is szükséged lehet, amelyek segíthetnek konkrét tartalomötletekkel előállni.


Íme néhány tipp, ami segíthet ebben:

 

Meríts ötletet a kulcsszavakból

A kulcsszókutatás segíthet kideríteni, hogy közönséged hogyan vélekedik egy adott témáról, és hogy milyen kifejezéseket használ, amikor megvitatja azt. Akár olyan új tartalomötletekre is rálelhetsz vele, amikre egyébként nem is gondoltál volna.

 

Kérj visszajelzést ügyfeleidtől

Lehetséges és meglévő ügyfeleidnek valószínűleg számos megválaszolatlan kérdése van kínálatodról vagy szakterületedről. Mutasd meg, hogy igazi szakértő vagy ebben a témában, és kínál nekik hasznos, értékes forrásokat, amik választ adnak ezekre a kérdésekre.

 

Képzeld magadat közönséged helyébe

Marketingesként mindenekelőtt ismerned kell célközönségedet. Ha tehát épp új ötletek után kutatsz, akkor gondolkodj el rajta, hogy ideális ügyfeleid mit tartanának értékesnek, érdekesnek vagy hasznosnak. Ez után vizsgáld meg, hogy ezek a témák hogyan illenének bele tartalomstratégiádba.

 

Kérd ki más csapatok véleményét a cégen belül

Nem csupán az ezzel megbízott csapat segíthet új ötletekkel előállni tartalommarketingedhez. Szervezeted tele van különféle pozíciókkal, perspektívákkal és véleményekkel, amelyek mind hasznosak lehetnek tartalomstratégiádban. Míg a marketingesek tudják, hogy milyen problémákra keresnek megoldást ügyfeleid, addig a cég egyéb tagjai pont ezekre a megoldásokra világíthatnak rá.

 

Vizsgáld meg, hogy mit csinálnak versenytársaid

Tartalomkészítőként mindig jó, ha tudod, hogy milyen témákkal foglalkoznak versenytársaid. Tanulmányozd, hogy milyen irányból közelítik meg ezeket a témákat, hogy milyen jellegű tartalmakat készítenek, és persze azt is, hogy milyen hiányosságaik vannak, amiket pótolhatnál közönséged számára.

 

Miután az ötleteléssel végeztél már pontosan tudni fogod, hogy milyen tartalmat érdemes készítened annak érdekében, hogy megszólítsd célközönséged! 



 

Gyakori kérdések

Mi az a keresőoptimalizálás (SEO)?

A keresőoptimalizálás (SEO) azon tevékenységek és taktikák gyűjtőneve, amelyek célja, hogy egy webhely tartalmai minél előkelőbb pozíciókban jelenhessenek meg a keresőmotorok (pl. Google) nem fizetett találatai között.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!