Fogászati marketing: kell-e a közösségi média?

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Tényleg szükségük van a fogorvosoknak a közösségi médiára?

Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

Vajon tényleg szükséges a közösségi médián is jelen lennie egy fogorvosnak, vagy fogászatnak? A közösségi médiáról is érkezhetnek új páciensek a rendelőbe?

Fogászati marketing: kell-e a közösségi média?

Akárhány marketingcikket is olvasol el az interneten, mind azt szajkózza, hogy fogorvosként márpedig muszáj aktívan jelen lenned a közösségi médián. Ez sokakat még ma is meglepetésként érhet, hiszen a legtöbbek Facebookja tele van az ismerősök, családok, és kedvenc követett oldalaik tartalmaival. Tényleg ez lenne az ideális marketingplatform egy fogorvos számára? Valóban elengedhetetlen, hogy praxisodnak aktív közösségi jelenléte legyen?

 

Ha ezt a kérdést egy jó évtizeddel ezelőtt tetted volna fel, a válasz egy határozott nem lett volna. Akkoriban a közösségi média még mindig kiforróban volt, és a 12 évesnél idősebb korosztály csupán 18%-a volt jelen a Facebookon. Ma ez az arány 62%, és e felhasználók több mint kétharmada ezen a platformon értesül a nap híreiről.

 

A közösségi média világszerte milliárdok számára vált a hétköznapok szerves részévé, és e milliárdok között bizony leendő pácienseid is ott vannak.

 

Tény, hogy az emberek kisállatairól és nyaralásairól megosztott képeknek nem sok közük van a fogorvosok munkájához, de nem is ezek miatt érdemes foglalkoznod a közösségi médiával. A helyzet az, hogy ezek a platformok első sorban a kapcsolatokról szólnak – azok megteremtéséről és megerősítéséről. Olyasmi ez, amire minden valamirevaló fogászati praxisnak megéri odafigyelnie, függetlenül attól, hogy a Facebookon, az Instagramon, vagy máshol próbál szerencsét a közösségi média világában.

 

Mivel az emberek többsége szabadidejének nagy részét a közösségi platformokon tölti, követned kell oda őket, ha nem szeretnéd, hogy megfeledkezzenek rólad.

 

A közösségi jelenlét, mint szájról szájra terjedő marketingeszköz

A szájhagyomány a világ legősibb marketingeszköze, és a mai napig az egyik legfontosabb is. A különbség csupán az, hogy a hírek az internet korában nem kizárólag szájról szájra, hanem billentyűzetről billentyűzetre is terjednek.

4-ből 3-an állítják, hogy azért vásároltak meg valamit, mert meglátták azt a közösségi médián – ugyan ez vonatkozhat egy fogászati időpont-egyeztetésre is. A Facebook „agya” mára odáig fejlődött, hogy képes felismerni, ha valaki arra kéri ismerőseit, hogy ajánljanak neki fogorvost valahol a közelben. 

Amikor egy elégedett ügyfeled megjelöli praxisodat egy hozzászólásban, rögtön csatlakozhatsz is a beszélgetéshez (ha az nyilvánosan zajlik), és írhatsz néhány biztató szót az érdeklődő, lehetséges páciensnek. Ezzel máris elkezdhetsz kiépíteni vele egy új kapcsolatot.

A közösségi média egy elképesztően hasznos marketingeszköz lehet, különösen, amikor egy olyan szolgáltatást próbálsz eladni, amit sokan inkább kényszerszükségletnek tartanak, mint vágynak rá.

 

A közösségi média, mint ingyenes időpont-emlékeztető

Időpont-emlékeztetőidet bizonyára más eszközzel automatizálod, de ez nem jelenti azt, hogy a közösségi média nem segíthet ilyen fronton is. A cél mindig az, hogy ne tűnj el az emberek gondolataiból, és ha folyamatosan tartod a kapcsolatot pácienseiddel, akkor kétféleképpen is meggyőzheted őket, hogy újra és újra visszatérjenek rendelődbe.

Az egyik az aktívabb módszer. Havonta legalább egyszer írj egy bejegyzést, amiben arra emlékezteted követőidet, hogy látogassanak meg egy általános vizsgálatért. Ez így sokkal kevésbé zavaró, mintha megállás nélkül arról posztolgatnál, hogy kérjenek végre időpontot ügyfeleid. Sokan ráadásul még szívesebben is veszik majd fel a kapcsolatot a közösségi médián praxisoddal, mint más, hagyományos módokon.

A másik a passzívabb módszer. Bármikor bármit posztolsz, első sorban azok a felhasználók láthatják majd ezeket a bejegyzéseket, akik követik is praxisodat az adott platformon. Valahányszor megpillantanak tőled egy bejegyzést, újra felbukkan nekik praxisod neve, ami rögtön emlékezteti majd őket, hogy „El kellene már menni fogorvoshoz…”. Még csak nem is muszáj közvetlenül arra kérni őket, hogy látogassanak el rendelődbe egy vizsgálatra. Már az is hatni fog rájuk, hogy eszükbe jut, hogy ideje lenne megnézetni a fogaikat (különösen ha már rég nem tették meg).

Természetesen a passzív és az aktív módszer egymással párhuzamosan is működhet, csak ügyelj rá, hogy ne vidd túlzásba az utóbbit! Mindemellett törekedj arra is, hogy hasznos, értékes (és persze fogászathoz kapcsolódó) tartalmakat ossz meg közönségeddel, hogy legyen okuk továbbra is követni praxisod közösségi profilját!
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!