7 tipp a sikeres szállodamarketing kampányokhoz

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

7 tipp a sikeres szállodamarketing kampányokhoz

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Ma már nem kérdés, hogy a hotel marketingben az online marketing 99%-os szerepet játszik. Szeretünk szálodákkal foglalkozni, hiszen gyors sikereket érünk el, és az online mérési eszközök segítségével egyértelműen bizonyítható, hogy a siker a mi munkának köszönhető.  Ha tehát szállodát vagy hotelt üzemeltetsz, elengedhetetlen, hogy online marketing eszközeid a maximális teljesítményt nyújtsák. 

7 tipp a sikeres szállodamarketing kampányokhoz

Az online utazási irodák, szállásfoglalási rendszerek, mint Booking és Szállás.hu segítségével ugyan több felületen jelenítheted meg intézményedet, de ez önmagában még nem garantál több szobafoglalást, csak rontva ezzel befektetésarányos megtérülésedet (Return on Investment - ROI). Az egyik fontos feladatod pont az, hogy ezeket a rendszereket kikerüld, és szállodádba direkt módon foglaljanak az emberek. 

 

Ha hoteled nem nyújtja a maximumot az online marketing területén, akkor talán itt az ideje eddigi digitális marketing stratégiád kiértékelésének, és egy új stratégia felépítésének. Ebben a stratégia-újításban segíthet az alábbiakban összefoglalt 7 lépés.

 

1. Tarts weboldal auditot

Először is vess egy alapos pillantást weboldaladra. Ahhoz, hogy célt tűzhess ki magadnak, tudnod kell, hogy jelenleg hol állsz. Ehhez két tényező hatékonyságát kell megvizsgálnod weboldaladon: a keresőoptimalizálást (SEO) és felhasználói élményt (UX).

 

A SEO felméréséhez érdemes szakértői segítséget kérni.

 

A felhasználói élményt saját magad is letesztelheted oldaladon. Csak képzeld magad egy látogató helyébe, aki weboldaladon szeretne több információt megtudni szállodádról. Milyen könnyű eligazodni az oldalon? Vannak felhasználói cselekményre ösztönző elemek az oldalon? Milyen egyszerűen juthat el a látogató a kezdőlapról a szobafoglalásig? Elég egyértelmű és akadálymentes a szobafoglalás lebonyolítása? Ilyen és ehhez hasonló kérdéseket kell megvizsgálni az UX minőségének biztosítása érdekében. Ha te magad már túl elfogult vagy ezen a téren, kérj meg 10 embert, akik egy szempontrendszer alapján segítenek neked. Mi a weboldal auditok során marketing szakos egyetemista hallgatókkal szoktuk elemeztetni a weboldalt, és ezekből készítünk egy összegzést. 

 

18 év tapasztalata alapján átvizsgáljuk céged online marketing kommunikációját, értékelünk és javaslatot teszünk! Olvasd el, mit is jelent az online marketing audit ide kattintva! 

 


2. A versenytér felmérése

A következő lépés annak a mezőnynek a megismerése, amelynek szállodád is részese a vendégek megnyeréséért folytatott versenyben. Az első pontban megismerhetted weboldalad teljesítményét – hogyan teljesít azonban a konkurenciával szemben?

 

Kik a versenytársaid és hogyan szerzik a vendégeket? Vizsgáld meg a weboldalaikat és figyeld meg, hogy mivel teszik azokat értékesebbekké az érdeklődő online látogatók számára. A versenytársak módszereinek ismerete rengeteget segít azok túlszárnyalásában, illetve könnyedén megtalálhatod azokat a területeket, ahol hiányosságokat szenvednek.

 

A különböző online SEO szoftverek lehetővé teszik, hogy felmérd versenytársaid weboldalainak mutatóit. Az így készített jelentések tovább bővíthetik a tudástáradat a digitális szállodamarketingről is. Hivatkozások, kulcsszavak – gyűjts annyi információt, amennyit csak tudsz.

 

3. Közösségi média marketing szállodáknak

Az utazási ipar a közösségi médiába is betört, ahol sikert sikerre halmoz az olyan platformokon mint például a Facebook, vagy az Instagram. Hogy mi ennek az oka? A közösségi média lehetővé teszi a márkák, cégek és vállalkozások számára, hogy az érdeklődő látogatókat személyre szabott üzenetekkel szólítsák meg, ösztönözve ezzel őket arra, hogy őket válasszák.

 

Egy hatékony közösségi médián lebonyolított szállodakampány az ügyfél-életciklus minden fázisánál jelen van. Fontos része ennek az ügyfelek visszajelzéseire való odafigyelés. Rendszeresen ellenőrizd a szállodádat kipróbáló vendégek értékeléseit, és rendszeresen válaszolj a jó és rossz értékelésekre (és hozzászólásokra) egyaránt. 

 

Erről a témáról az alábbi cikkben írtunk részletesen: Egyszerű tartalomötletek közösségi platformokra szállodáknak, hoteleknek

 

4. Vesd be a titkos fegyveredet

Mi szállodád „titkos hozzávalója”? Mi teszi olyan egyedivé a szállodádban töltött időt? Miután az utazásukat tervező érdeklődőkben kialakul egy bizonyos bizalom szállodád irányában, a következő lépés számukra eldönteni, hogy melyik intézmény szolgáltatja majd nekik a tökéletes látogatói élményt.

 

Ha szállodádat gyönyörű környék övezi, akkor fordíts komoly hangsúlyt a szebbnél szebb fotók készítésére erről a tájról. Valamilyen jelentős történelmi pont található a közelben? Fókuszálj arra – találj bármilyen egyedi elemet vagy tulajdonságot, amivel kiemelkedhetsz a tömegből és használd azt ki teljese mértékben. A marketing szaknyelv ezt úgy hívja: USP. Unique selling proposition. Miért vagy te a legjobb, annak, aki hozzád jön. Rengeteg ilyet találsz majd!

5. Célozd meg az ideális vendégjelölteket

Miután alaposan megismerted szállodád helyzetét és adottságait, itt az ideje kideríteni, hogy mindez kik találják majd vonzónak. A vendégek véleményeinek figyelemmel kísérése remek módja az ilyen információk megszerzésére – ezekből az értékelésekből ugyanis kiderül, hogy szállodád milyen igényű vendégeket vonz magához.

 

A következő lépés a zseniális tartalmak létrehozása tartalommarketinged felfuttatásához. A tartalom lehet bármi olyan dolog, ami közted és az ügyfelek közötti kölcsönhatást életben tartja: elengedhetetlen, hogy a tartalom értékes legyen és ezzel a szobafoglalás folyamata alatt végig fenntartsa a látogatók érdeklődését. A tartalommarketingnek ki kell szolgálnia ugyan a keresőoptimalizálás igényeit is, de elsősorban a vendégnek kell szólnia. Mi az, amire ő vágyik, amit Te nyújtani tudsz neki? 

 

Egy jó szálloda a potenciális vendégek érdekei, szükségletei, vágyai, problémái és lehetőségei köré építi fel tartalommarketingjét. Ezek a szempontok azok, amik alapján a vendég eldönti, hogy melyik szállodában tölti el szabadidejét. Ez az, ami megkülönböztet téged az óriási szállodai üzletláncoktól, akik kizárólagos érdeke és célja a szobák feltöltése, gyakran a vendégek igényeinek figyelmen kívül hagyásával.

 

6. Biztosítsd a személyre szabott felhasználói élményt

A fenti lépéseket követve biztos útra helyezed magad a siker irányába. Mostanra már tisztában kell legyél szállodád egyedi adottságaival és hogy milyen vendégtípusok számára vonzó az, amit intézményed kínál. Akár lehetséges ügyfelekről, akár visszatérő vendégekről van szó, fontos, hogy olyan tartalommal lásd el őket, ami a számukra legmegfelelőbb az alapján, hogy a szobafoglalási folyamat melyik fázisánál járnak éppen. Ez megerősíti bennük a tudatot és bizalmat irántad, hiszen megmutatod nekik, hogy odafigyelsz az érdekeikre.

 

Fontos, hogy az érdeklődő és a fizetésre kész látogatókat elkülönítsd egymástól, és ezt a két ügyféltípus más és más tartalommal lásd el. Fontos, hogy ne keltsd azt az érzést az ügyfelekben, hogy kizárólag a pénzük megszerzése a célod.

 

Az úgynevezett inbound marketing itt fényesen szerepel, ugyanis pontosan mellőzi ezt a „pénzéhes” stílust – a tartalom lényegében saját magát adja el, ebben különbözik a közvetlen értékesítési technikáktól. 

 

7. Jutalmazd meg a hűséges ügyfeleket

A munkádnak (és a tartalmaidnak) nincs vége a vendég kijelentkezésével. Hogy adat-alapú marketing döntéseket hozhass, az ügyfelektől érkező visszajelzésekre lesz szükséged. Állíts be egy automatikus emailt, ami a kijelentkezés után pár nappal kerül kézbesítésre a vendég digitális postafiókjában. Az emailben érdeklődj a vendég elégedettségéről és kérd meg, hogy emelje ki azokat a legfontosabb pontokat, amik pozitívan és negatívan befolyásolták a szállodában töltött idő minőségét.

 

Hozz létre egy ügyfélhűségi programot – e program keretein belül a vendégeket különleges, exkluzív ajánlatokkal ösztönözheted arra, hogy visszatérjenek szállodádba. Értesítsd őket a legfontosabb újításokról, ajánlj nekik VIP jogokat az étteremben, stb. A cél, hogy éreztesd a vendégekkel, hogy nem csupán statisztikák szállodád számára, hanem értékes és jelentős ügyfeleknek számítanak.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!