notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

7 tipp a sikeres szállodamarketing kampányokhoz

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > 7 tipp a sikeres szállodamarketing kampányokhoz

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

7 tipp a sikeres szállodamarketing kampányokhoz


2017/07/18
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Ma már nem kérdés, hogy a hotel marketingben az online marketing 99%-os szerepet játszik. Szeretünk szálodákkal foglalkozni, hiszen gyors sikereket érünk el, és az online mérési eszközök segítségével egyértelműen bizonyítható, hogy a siker a mi munkának köszönhető.  Ha tehát szállodát vagy hotelt üzemeltetsz, elengedhetetlen, hogy online marketing eszközeid a maximális teljesítményt nyújtsák. 

7 tipp a sikeres szállodamarketing kampányokhoz

Az online utazási irodák, szállásfoglalási rendszerek, mint Booking és Szállás.hu segítségével ugyan több felületen jelenítheted meg intézményedet, de ez önmagában még nem garantál több szobafoglalást, csak rontva ezzel befektetésarányos megtérülésedet (Return on Investment - ROI). Az egyik fontos feladatod pont az, hogy ezeket a rendszereket kikerüld, és szállodádba direkt módon foglaljanak az emberek. 

 

Ha hoteled nem nyújtja a maximumot az online marketing területén, akkor talán itt az ideje eddigi digitális marketing stratégiád kiértékelésének, és egy új stratégia felépítésének. Ebben a stratégia-újításban segíthet az alábbiakban összefoglalt 7 lépés.

 

1. Tarts weboldal auditot

Először is vess egy alapos pillantást weboldaladra. Ahhoz, hogy célt tűzhess ki magadnak, tudnod kell, hogy jelenleg hol állsz. Ehhez két tényező hatékonyságát kell megvizsgálnod weboldaladon: a keresőoptimalizálást (SEO) és felhasználói élményt (UX).

 

A SEO felméréséhez érdemes szakértői segítséget kérni.

 

A felhasználói élményt saját magad is letesztelheted oldaladon. Csak képzeld magad egy látogató helyébe, aki weboldaladon szeretne több információt megtudni szállodádról. Milyen könnyű eligazodni az oldalon? Vannak felhasználói cselekményre ösztönző elemek az oldalon? Milyen egyszerűen juthat el a látogató a kezdőlapról a szobafoglalásig? Elég egyértelmű és akadálymentes a szobafoglalás lebonyolítása? Ilyen és ehhez hasonló kérdéseket kell megvizsgálni az UX minőségének biztosítása érdekében. Ha te magad már túl elfogult vagy ezen a téren, kérj meg 10 embert, akik egy szempontrendszer alapján segítenek neked. Mi a weboldal auditok során marketing szakos egyetemista hallgatókkal szoktuk elemeztetni a weboldalt, és ezekből készítünk egy összegzést. 

 

18 év tapasztalata alapján átvizsgáljuk céged online marketing kommunikációját, értékelünk és javaslatot teszünk! Olvasd el, mit is jelent az online marketing audit ide kattintva! 

 


2. A versenytér felmérése

Pihengetünk?

A következő lépés annak a mezőnynek a megismerése, amelynek szállodád is részese a vendégek megnyeréséért folytatott versenyben. Az első pontban megismerhetted weboldalad teljesítményét – hogyan teljesít azonban a konkurenciával szemben?

 

Kik a versenytársaid és hogyan szerzik a vendégeket? Vizsgáld meg a weboldalaikat és figyeld meg, hogy mivel teszik azokat értékesebbekké az érdeklődő online látogatók számára. A versenytársak módszereinek ismerete rengeteget segít azok túlszárnyalásában, illetve könnyedén megtalálhatod azokat a területeket, ahol hiányosságokat szenvednek.

 

A különböző online SEO szoftverek lehetővé teszik, hogy felmérd versenytársaid weboldalainak mutatóit. Az így készített jelentések tovább bővíthetik a tudástáradat a digitális szállodamarketingről is. Hivatkozások, kulcsszavak – gyűjts annyi információt, amennyit csak tudsz.

 

3. Közösségi média marketing szállodáknak

Az utazási ipar a közösségi médiába is betört, ahol sikert sikerre halmoz az olyan platformokon mint például a Facebook, vagy az Instagram. Hogy mi ennek az oka? A közösségi média lehetővé teszi a márkák, cégek és vállalkozások számára, hogy az érdeklődő látogatókat személyre szabott üzenetekkel szólítsák meg, ösztönözve ezzel őket arra, hogy őket válasszák.

 

Egy hatékony közösségi médián lebonyolított szállodakampány az ügyfél-életciklus minden fázisánál jelen van. Fontos része ennek az ügyfelek visszajelzéseire való odafigyelés. Rendszeresen ellenőrizd a szállodádat kipróbáló vendégek értékeléseit, és rendszeresen válaszolj a jó és rossz értékelésekre (és hozzászólásokra) egyaránt. 

 

Erről a témáról az alábbi cikkben írtunk részletesen: Egyszerű tartalomötletek közösségi platformokra szállodáknak, hoteleknek

 

4. Vesd be a titkos fegyveredet

Mi szállodád „titkos hozzávalója”? Mi teszi olyan egyedivé a szállodádban töltött időt? Miután az utazásukat tervező érdeklődőkben kialakul egy bizonyos bizalom szállodád irányában, a következő lépés számukra eldönteni, hogy melyik intézmény szolgáltatja majd nekik a tökéletes látogatói élményt.

 

Ha szállodádat gyönyörű környék övezi, akkor fordíts komoly hangsúlyt a szebbnél szebb fotók készítésére erről a tájról. Valamilyen jelentős történelmi pont található a közelben? Fókuszálj arra – találj bármilyen egyedi elemet vagy tulajdonságot, amivel kiemelkedhetsz a tömegből és használd azt ki teljese mértékben. A marketing szaknyelv ezt úgy hívja: USP. Unique selling proposition. Miért vagy te a legjobb, annak, aki hozzád jön. Rengeteg ilyet találsz majd!

5. Célozd meg az ideális vendégjelölteket

Miután alaposan megismerted szállodád helyzetét és adottságait, itt az ideje kideríteni, hogy mindez kik találják majd vonzónak. A vendégek véleményeinek figyelemmel kísérése remek módja az ilyen információk megszerzésére – ezekből az értékelésekből ugyanis kiderül, hogy szállodád milyen igényű vendégeket vonz magához.

 

A következő lépés a zseniális tartalmak létrehozása tartalommarketinged felfuttatásához. A tartalom lehet bármi olyan dolog, ami közted és az ügyfelek közötti kölcsönhatást életben tartja: elengedhetetlen, hogy a tartalom értékes legyen és ezzel a szobafoglalás folyamata alatt végig fenntartsa a látogatók érdeklődését. A tartalommarketingnek ki kell szolgálnia ugyan a keresőoptimalizálás igényeit is, de elsősorban a vendégnek kell szólnia. Mi az, amire ő vágyik, amit Te nyújtani tudsz neki? 

 

Egy jó szálloda a potenciális vendégek érdekei, szükségletei, vágyai, problémái és lehetőségei köré építi fel tartalommarketingjét. Ezek a szempontok azok, amik alapján a vendég eldönti, hogy melyik szállodában tölti el szabadidejét. Ez az, ami megkülönböztet téged az óriási szállodai üzletláncoktól, akik kizárólagos érdeke és célja a szobák feltöltése, gyakran a vendégek igényeinek figyelmen kívül hagyásával.

 

6. Biztosítsd a személyre szabott felhasználói élményt

A fenti lépéseket követve biztos útra helyezed magad a siker irányába. Mostanra már tisztában kell legyél szállodád egyedi adottságaival és hogy milyen vendégtípusok számára vonzó az, amit intézményed kínál. Akár lehetséges ügyfelekről, akár visszatérő vendégekről van szó, fontos, hogy olyan tartalommal lásd el őket, ami a számukra legmegfelelőbb az alapján, hogy a szobafoglalási folyamat melyik fázisánál járnak éppen. Ez megerősíti bennük a tudatot és bizalmat irántad, hiszen megmutatod nekik, hogy odafigyelsz az érdekeikre.

 

Fontos, hogy az érdeklődő és a fizetésre kész látogatókat elkülönítsd egymástól, és ezt a két ügyféltípus más és más tartalommal lásd el. Fontos, hogy ne keltsd azt az érzést az ügyfelekben, hogy kizárólag a pénzük megszerzése a célod.

 

Az úgynevezett inbound marketing itt fényesen szerepel, ugyanis pontosan mellőzi ezt a „pénzéhes” stílust – a tartalom lényegében saját magát adja el, ebben különbözik a közvetlen értékesítési technikáktól. 

 

7. Jutalmazd meg a hűséges ügyfeleket

A munkádnak (és a tartalmaidnak) nincs vége a vendég kijelentkezésével. Hogy adat-alapú marketing döntéseket hozhass, az ügyfelektől érkező visszajelzésekre lesz szükséged. Állíts be egy automatikus emailt, ami a kijelentkezés után pár nappal kerül kézbesítésre a vendég digitális postafiókjában. Az emailben érdeklődj a vendég elégedettségéről és kérd meg, hogy emelje ki azokat a legfontosabb pontokat, amik pozitívan és negatívan befolyásolták a szállodában töltött idő minőségét.

 

Hozz létre egy ügyfélhűségi programot – e program keretein belül a vendégeket különleges, exkluzív ajánlatokkal ösztönözheted arra, hogy visszatérjenek szállodádba. Értesítsd őket a legfontosabb újításokról, ajánlj nekik VIP jogokat az étteremben, stb. A cél, hogy éreztesd a vendégekkel, hogy nem csupán statisztikák szállodád számára, hanem értékes és jelentős ügyfeleknek számítanak.

Marketing stratégia

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
509 183
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

linkmarketing

Mi is az a linkmarketing? Akkor beszélünk linkmarketingről, ha egy oldal kiteszi a...

XML

Mi az az XML? Az XML az angol Extensible Markup Language, vagyis „kiterjeszthető...

BANT

Mi is az a BANT? A BANT az angol budget, authority, need és timeline (költségvetés,...

Tagsági webhely

Egy specifikus témakör köré épülő webhely, amely...

eBay

Mi az az eBay? Az eBay egy olyan internetes kereskedelmi platform, amelyen a...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.