A siker titka a stratégiában való gondolkodás. A marketingben is. De mi is az a stratégia?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > A siker titka a stratégiában való gondolkodás. A marketingben is. De mi is az a stratégia?

A siker titka a stratégiában való gondolkodás. A marketingben is. De mi is az a stratégia?


2014/10/21
Máté Balázs és Simon Roland, marketing tanácsadó
Manapság, mindenki stratégiákat gyárt, pontosabban próbál stratégiákat gyártani. Némelyek mindent stratégiának neveznek, azt is, ami nem az. Sokan azért, hogy az adott munkájuk fontosabbnak tűnjön, a címbe azonnal beleírják, hogy „stratégia”. Pedig a stratégia sokkal több egy „projektnél”. Mi minden alkalommal, mikor egy új ügyfélnél kezdünk el dolgozni, valódi stratégiákat készítünk, melyeknek alapja a kutatás és az elemzés. De mi is valójában a stratégia és mi kell hozzá? 
 
A siker titka a stratégiában való gondolkodás. A marketingben is. De mi is az a stratégia?
 

A stratégia sokkal inkább művészet, mint tudomány

Ezért alapvetően, ha egy jó stratégiát akarsz készíteni, nagyon kreatívnak kell lenned. A legfontosabb, hogy megértsd, hogyan gondolkodnak mások, szűkebben fogalmazva: hogyan is gondolkodik a célcsoportod, mire vágynak vevőid, illetve a hogyan cselekszik konkurenciád. 
 
 

A stratégia a hatalomteremtés művészete

A stratégia célja az, hogy egy vállalkozás adott helyzetéből a lehető legtöbbet kihozza. Egy jó stratégia többet jelenthet, mint képzeled, ahogy a ház is több, mint téglák, cement, sóder és víz egy halomban. Általában a nagyobb, az erősebb és a gazdagabb nyer. Mikor azonban mégsem ez történik, akkor az azt jelenti, hogy valakinek volt egy jobb stratégiája. Egyszerű, nem? Példa van rá jócskán! 
 
 

A stratégiát a kiindulópontnak kell meghatároznia, nem a végpontnak

A stratégia tulajdonképpen függő döntéssorozatok összessége, aminek a végén minden attól függ, hogy az adott piac, hogyan reagál. Mike Tyson is vallotta: „Mindenkinek van egy stratégiája, amíg nem kap egy öklöst az arcába” A stratégia tehát nem kőbe vésett írás.
 
 

Végeztesd el céged online marketing elemzését velünk, készítess magadnak komplex, mindenre kiterjedő internet marketing stratégiát, így megtudhatod, milyen, amikor ömlik az Internetről az ajánlatkérés! Kérd ajánlatunkat itt! 
 

 

A stratégia egy szappanopera, nem egy dráma

Gyakran úgy gondolják, hogy a stratégiának van kezdete, közepe és vége. Élünk és halunk a céljainkért és nem számít, hogy a körülmények időközben rengeteget változnak. Sokszor hiányzik ez a változó a képletből, melynek hiánya bizony kegyetlenül megbüntethet. Ha nem veszed figyelembe a körülmények folyamatos változását, akkor neked csak terved van, nem stratégiád. A stratégia az idő során folyamatosan kibontakozik és új eredményeket hoz, ezért a céloknak folyamatosan változniuk és igazodniuk kell. Amikor valakivel szerződést kötünk, és marketing stratégiát alakítunk ki, sokszor kérdezik, hogy mit fogunk mi hónapról hónapra csinálni náluk. Írjuk le, kérik. Határozzuk meg. Nos, pontosan a fentiek miatt nem lenne szakmailag korrekt ezt rögzíteni.  
 
 

A stratégiád az, amit csinálsz, nem az, amit gondolsz

A stratégia egy folyamatosan aktív változó, amelyet saját magad igazítasz a körülményekhez. 
 

Milyen tehát a jó stratégia? 

  • Tényeken, vizsgálatokon, kutatásokon alapszik, melyeket nem elég egyszer elvégezni, folyamatosan ismételni kell. 
  • A jó stratégia mindig a dokumentált stratégia, de a dokumentálás nem jelent kőbe vésést. A jó stratégia alkalmazkodik, változik, fejlődik, él. 
  • A jó stratégia komplex, mindenre kiterjed, mindenre figyel. 
  • A jó stratégia rögzíti a célokat és az eszközöket, ezeket egyértelműen elkülöníti egymástól. Sokan keverik ezeket a fogalmakat. Soha nem célunk az, hogy sok Facebook rajongónk legyen. Ez csak egy eszköz, mely akár további eszközökön át (pl. weboldal látogatottságának növelése), a meghatározott célokig visz el (pl. az értékesítési volumen növelése 50%-al). 
  • A célok ugyan úgy változhatnak azonban útközben, mint bármi más, figyelembe véve a körülményeket az újbóli vizsgálatok eredményeit. Fokozottan igaz ez az eszközökre is! 
 
Marketing stratégia

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2020.03.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
720 415
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

HTML

MI az a HTML, mire jó, magyarázat és...

Kilépő pop-up

Egy olyan Pop-up, amely akkor jelenik meg, amikor a látogató megpróbálja...

HTML email

Mi is az a HTML email? A HTML email használata egy kreatívabb, gazdagabb...

Hamis pozitív

Mi is az a hamis pozitív?    A hamis pozitív az amikor egy email...

Kosárelhagyási arány

Mi az a kosárelhagyási arány? A kosárelhagyási arány...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.