notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A Snapchat szerepe a turisztikai marketingben

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > A Snapchat szerepe a turisztikai marketingben

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A Snapchat szerepe a turisztikai marketingben


2018/09/28
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A különböző turisztikai marketinggel foglalkozó online írások olvasgatása közben egyre gyakrabban jön szembe az emberrel a fiatalok között igen népszerű Snapchat alkalmazás neve. De mi köze a turizmusnak egy fényképküldözgető applikációnak, és egyáltalán érdemes-e foglalkozni vele, ha az ember nem csak az új generációkat szeretné megcélozni marketingüzeneteivel?
 

A Snapchat szerepe a turisztikai marketingben

Kisvállalati online marketing alapozó tréning

 

Nos, mint az egyre láthatóbbá is válik, a Snapchat kezdi elvetni magáról ezt a bizonyos „csak fiataloknak” bélyegzőt. Kiderült, hogy a valójában a 35 év feletti korosztály a leggyorsabban népesedő az alkalmazás felhasználóbázisában, főleg a nők oldaláról.

 

Habár a Snapchatnek még mindig van hová felzárkóznia (a 35 év felettiek átlagosan fél órát töltenek a Facebookon egy nap, míg a Snapchaten csak három percet), a statisztikák egyértelműen arról árulkodnak, hogy az alkalmazás már rég nem csak a fiatalok érdeklődését mozgatja.

 

Használtad már valaha a Snapchatet?

 

Snapchat kontra konkurencia

Habár kétségtelenül egy közösségi alkalmazásról van szó, a Snapchat élesen eltér azoktól az applikációktól és platformoktól, amiket a modern online marketinges már jól ismer – név szerint a Facebooktól, az Instagramtól, és a Twittertől. Ez a különbség első sorban a „klasszikus” interakciós lehetőségek (kommentek, kedvelések, megosztások), és a folyamatos an frissülő, tartalommal feltöltött hírfolyam hiányában jelenik meg.

 

De akkor mi teszi interaktívvá a Snapchatet, és mi ösztönzi aktivitásra a felhasználóit? A platform lényeges jellegzetessége, hogy a felhasználóknak folyamatosan rajta kell tartaniuk az ujjukat a képernyőn, hogy megtekinthessék az úgynevezett snapeket, tehát a más felhasználók által feltöltött tartalmakat.

 

Míg a Facebookon, vagy a többi felsorolt platformon akár évekre visszamenőleg is megtekinthetjük egy felhasználó tartalmait, addig egy snap csak egyetlen egyszer látható, amíg az ember az ujját a képernyőn tartja.

A Snapchat tartalmak mulandó természete

Pihengetünk?

A Snapchat tartalmak tehát összesen csak egyszer tekinthetők meg, mielőtt végleg eltűnnének. A snapeket feltöltő felhasználók továbbá megszabhatják, hogy minden követőjük, vagy csak egy bizonyos felhasználó láthassa a feltöltött tartalmakat.

 

Ez a mulandó, átmeneti, privát jelleg teszi olyan izgalmassá a Snapchatet sokak számára, akik szeretnek a pillanatban élni. Ez tökéletesen illeszkedik azt utóbbi években terjedő „pillanatnyi élmények” trendjéhez.

 

A fogyasztók egyre rövidebb ideig képesek a figyelmüket egyetlen egy dologra összpontosítani, és sokan egyszerűen nem hajlandók foglalkozni a tartalmak „birtoklásával” – ebből következik, hogy minél több élvezetes pillanatot szeretnének felhalmozni, hogy csillapítsák az élmények iránt érzett vágyukat.

 

Jó, de mi köze van a Snapchatnek a turisztikai marketinghez?

Teljesen logikus a gondolatmenet, miszerint a snap tartalmak átmenetisége miatt nem éri meg időt szánni rájuk, hiszen akkor jó egy marketinganyag, ha az emberek teljesen magukba tudják színi azt. Ne felejtsük el azonban, hogy a Snapchat egy vizuális tartalmakat kínáló platform, a vizuális tartalmak pedig a közösségi média marketing aduászai.

 

A Stories (Történetek) funkciónak, és a geofiltereknek köszönhetően könnyedén megfoghatók azok a felhasználók is, akik éppen célállomásukon töltik az idejüket. Ráadásul mivel az alkalmazás végtelenül népszerű a fiatalok köreiben, így kiváló lehetőséget nyújt ezen korcsoport elérésére is.

 

Hogyan használható a Snapchat turisztikai marketingre?

Habár a Snapchat rendelkezik saját fizetett hirdetésekkel, ezek lényegesen drágábbak, mint sok más közösségi platform fizetett kampányai. Éppen ezért érdemes alternatív promóciós módszerekhez folyamodni az alkalmazás lehetőségeinek kihasználására. Szerencsére – és sokak számára talán meglepő módon – a Snapchaten többféle ilyen taktika is bevethető, amelyekből akár egy egész Snapchat kampányt is fel lehet építeni.

 

Influencer marketing

Az influencer, vagy befolyásmarketing már évek óta a márkák egyik legkedveltebb hirdetési formája. A marketing e formája több okból is hatékony, de a Snapchat tartalmak múlandó jellegének köszönhetően az influencerek követői szinte vallásos imádattal várják, hogy megtekinthessék kedvenceik legújabb snapjeit, sokkal izgalmasabbá és intenzívebbé téve ezzel az alkalmazás által nyújtott élményt.

 

Az influencer marketinghez egy olyan befolyásos online tartalomkészítőt kell találnod, akinek követőbázisa – érdeklődéseik alapján – ideális célcsoport lenne Snapchat kampányod számára. A befolyásmarketing sokkal többről szól, mint hogy egy tekintélyes, hiteles személy a nevét adja egy termékhez, szolgáltatáshoz, vagy márkához.

 

Snapchat átvétel

A Snapchat átvétel (takeover) során egy olyan személy veszi átmenetileg át Snapchat fiókod kezelését, aki iránt követőid érdeklődnének.

Márkád fiókját például megkaphatja egy utazóblogger, aki ellátogat egy kijelölt célállomásra, és élményeit bizonyos időközönként dokumentálja a Snapchaten.

 

Geofilterek

A geofilterek, vagy helyszűrők lényegében snapekre ráhelyezhető átfedő képek, amelyeket a felhasználók előszeretettel használnak megosztott fotóikon. Akár te magad is készíthetsz saját, márkás átfedő képet (overlay), amit aztán vendégeid rábiggyeszthetnek snapjaikre, jelezve ezzel követőiknek, hogy éppen hol járnak.

 

Exkluzív Snapchat kuponok

Kínálj fel kuponkódokat és más kedvezményeket azoknak a követőidnek, akik Snapchaten is figyelik tevékenységeidet. A snapek már megtárgyalt átmeneti jellegének köszönhetően sokan figyelik majd snapjeidet a legújabb lehetőségre várva.

 

Muszáj Snapchetet használni online marketingstratégiádban?

A Snapchat egy meglepően időigényes platform lehet, ha az ember marketingre szeretné használni. Azonban kevés alkalmazás segít ilyen intenzív élményeket biztosítani a fiatalabb korosztály számára. Ha tehát első sorban a fiatalokat szeretnéd bevonzani márkád irányába, akkor mindenképpen érdemes adni egy esélyt neki.
 

SMM

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
486 859
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

GPCTBA/C&I

Mi is az a GPCTBA/C&I?A GPCTBA/C&I egy rövidítés az angol „Goals, Plans, Challenges, Timeline,...

Mikroblogolás

A mikroblogolást olyan platformok képviselik, amelyek legfeljebb 140 karakteres mini...

Intelligens CPC, ECPC

Intelligens CPC-ECPC jelentése   A Google AdWords egyik sajátos licitálási...

Partner

Egy partner olyan személy, aki egy második személytől (cégtől,...

Partner hivatkozás eltérítése

Egy olyan módszer, amelynek célja a partner közvetítői...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.