SEO hírek - Újra rövidültek a keresőtalálati kivonatok a decemberi bővítés után
SEO hírek - Újra rövidültek a keresőtalálati kivonatok a decemberi bővítés után
A Google még 2017 decemberében jelentette be, hogy kibővítették a találati kivonatokban megjelenő szöveg hosszát. Mostanra azonban Danny Sullivan, a Google egyik munkatársa szerint a kivonatok rövidültek, és már csak egy kicsivel hosszabbak, mint a tavaly decemberi bővítés előtt.
A SEO most olyan gyorsan változik, mint talán még soha. Annak, aki nem ezzel foglalkozik, szinte lehetetlen nyomonkövetnie még a legfontosabb változásokat, algoritmus frissítéseket is. Kutatunk, elemzünk és oktatunk, így ha löveted a Marketing Professzorok oldalait, sok fontos információhoz hozzájuthatsz! Nézzük meg tehát, milyen most aktuálisan az ideális meta description hossza!
Gyerünk, írjunk hosszabb meta descriptiont!
2017 decemberben a Google azt javasolta a webmestereknek, hogy a bővítés ellenére nincs szükség hosszabbítani a meglévő meta leírásokat. Ennek ellenére mindenki nekilátott, hogy az új, 330 karakteres hosszra írja át weboldalán a meta description részeket. Aztán jött a meglepetés.
2018 május 14-én Danny Sullivan azt a kérdést kapta a Twitteren, hogy meg tudja-e erősíteni, hogy a Google megváltoztatta-e az alap karakterhosszúságot a találati kivonatokban. Sullivan a következő választ adta:
„A találati kivonataink átlagosan rövidebbé váltak az elmúlt hetekhez képest, habár valamivel hosszabbak, mint a tavaly decemberi változtatások előtt. A találati kivonatoknak nincs fix hossza. A hossz az alapján változik, hogy rendszerünk mit tart a leghasznosabbnak.”
A kérdés azonban továbbra is az, hogy milyen hosszú meta leírásokat érdemes megadni az oldalaknak. Nos, a válasz komplikált, hiszen a Google további szövegrészletekkel egészítheti ki a találati kivonatokat (például a dátumot), ami rövidíti a leírásból megjelenített karakterek számát.
Ha megnézzük a RankRanger eszközében az átlagos leíráshossz grafikont, akkor a leírások hossza átlagosan 165 karakter körül mozog.
Milyen akkor most a SEO - barát meta description?
A Google azt tanácsolja, hogy a webmesterek ne aggódjanak túlzottan a meta leírás hossza miatt, mert úgyis a keresőmotor algoritmusa dönti el, hogy milyen hosszúságú szöveget jelenít meg, és jó eséllyel ez nem is a meta leírásból származik majd – a Yoast felmérése szerint sok találatnál az oldal tartalmának egy rövid részlete jelenik meg a meta leírás helyében.
Danny Sullivan egy másik Twitter válasza a témával kapcsolatban, szintén 2018 májusából:
„A kivonatokat dinamikusan generáljuk, hosszuk változó, és nem mindig használják a meta leírás címkét. Szerintünk azzal, hogy egy [karakter]számot adunk az embereknek, attól csak függővé válnak, és ez nem segíti őket semmiben. Azt javasoljuk, hogy [a meta leírás] egy rövid, releváns összegzés legyen arról, amiről az oldal szól. Ez a legjobb tanács szerintünk.
Érdemes észben tartani, hogy a mobilos találatok esetén a találatokhoz mellékelt leírások valamivel rövidebbek szoktak lenni, ezért is nem javasol konkrét karakterszámot a Google a meta mezőkbe.
Ha konkrét számadatot akarunk mondani, amit a Google úgysem fog adni, akkor az átlag ~165 karaktert érdemes alapul venni, amit a RankRanger eszköze is mutat, esetleg levonva belőle egy átlagos dátum hosszát, tehát marad a korábbi kb. 150 karakter…. A Meta description esetében a megfogalmazás sokkal fontosabb, ami már egy másik téma.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.